![]() |
|
|
#1 |
|
Actief Lid
|
Wie weet vanaf wanneer ik een jaarvignet 2008 kan kopen?
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
VIP Lid
|
Voor het jaar 2008 zijn de volgende tarieven vastgesteld:
Voertuigen lichter dan 3,5 ton Jaar - 1000 Kronen (40 Euro) Maand - 330 Kronen (13,20 Euro) Week - 220 Kronen (8,80 Euro) Voertuigen van 3,5 tot 12 ton Jaar - 8000 Kronen (320 Euro) Maand - 2200 Kronen (88 Euro) Week - 750 Kronen (30 Euro) bron: http://www.ceskedalnice.cz/znamky.htm Laatst aangepast door PuNkEnStEiN; 02-04-08 om 14:44. Reden: Bedrag in euro's aangepast aan de huidige koers. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Actief Lid
|
we zijn op vakantie geweest en hebben inderdaad een wegenvignet gekocht.
we moesten wel 3 keer een week kopen,wantde maand vignetten waren uitverkocht bij de grens en dan is het best prijzig voor 3 weken en 2 autos groeten irene |
|
|
|
|
|
#5 |
|
VIP Lid
|
Ach, zo sponsor je toch een beetje extra de aanleg van nieuwe wegen in Tsjechië moet je maar denken. (Ik hoop tenminste dat het geld daarvoor gebruikt wordt, maar misschien gaat het wel net als hier in de grote pot)
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
Pivonist
|
Hallo even wat anders, ik heb uiteraard niet goed opgelet de laatste keer dat ik via de nieuwe snelweg, de 17, naar mijn bestemming reed, maar kan je daar voor of bij de grens een vignet kopen?
Het is die nieuwe snelweg in Duitsland. Bij de grens ga je door een aantal tunnels. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Moderator
|
Dat is de grensovergang bij Breitenau. Daar kan je net voorbij de grenscontrole (die er straks niet meer is) inderdaad bij een kleine kiosk een vignet kopen.
|
|
|
|
|
|
#8 |
|
Actief Lid
|
Geloof dat ik ergens iets heb gemist. Het vignet voor 2007 was toch maar 12 maanden geldig, dit in tegenstelling tot 2006? Is dit weer teruggedraaid? Heb net anderhalve week geleden een maandvignet gekocht voor december omdat ik een andere auto heb. Had ik dus beter een jaarvignet kunnen nemen voor 2008.
|
|
|
|
|
|
#9 |
|
Moderator
|
Of je iets gemist hebt of dat er iets teruggedraaid is, weet ik niet, maar feit is dat het 2008-vignet geldig is van 01-12-2007 tot 31-01-2009. Veertien maanden dus...
Zo staat het tenminste op www.ceskedalnice.cz. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Actief Lid
|
Het lijkt er op dat ze iets hebben teruggedraaid, misschien dat de prijs daarom ook extra is verhoogd, alhoewel het nog steeds niet duur is. Kan ik in ieder geval overmorgen direct een jaarvignet kopen voor 2008. Is dat ook weer eenvoudig geregeld.
|
|
|
|