|
|
![]() |
||||||
|
|
Onderwerp-opties | In onderwerp zoeken | Weergave |
|
|
#1 |
|
Nieuw Lid
|
Nieuw sinds gisteren!
Hallo allemaal,
Ik ben hier nieuw (van gisteren). Mijn naam is Vera en ik kom uit Tsjechië, tsjechisch is dus mijn moedertaal. Ik woon al een tijdje in België. Ik versta nederlands (dat hangt ervan af wie spreekt ), maar spreken en schrijven gaat niet zo vlot. Hopelijk kan ik hier meer oefenen.Groetjes |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Forum Freak
|
Welkom Vera, en als jij dit zelf hebt geschreven vind ik jouw Nederlands geweldig!!
![]()
|
|
|
#3 |
|
Nieuw Lid
|
Hallo Corrie,
ik kan wel iets opschrijven, maar dat duurt altijd ! |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Legende
|
Dit heb ik haar gisteren in een pm ook geschreven Corrie. Er wordt hier soms op het forum "ander" Nederlands geschreven...
Blijven oefenen Vera en als je iets niet weet, vraag ernaar.
|
|
|
|
|
#5 |
|
Actief Lid
|
Welkom Veruna,
En ik mag jou meedelen dat jouw Nederlands al beter is als menig ander. Veel plezier hier op het forum. Aliën.
|
|
|
#6 |
|
|
Nou Vera, eerst welkom, en dan een groot compliment voor je nederlands. Ik ben Nederlander en worstel me door stapels (digitale) Woordenboeken heen om alleen nog maar Tsjechisch te kunnen lezen, en dat kost me al enorm veel moeite.
Dus wees maar content met jouw nederlands. |
|
|
|
#8 |
|
Nieuw Lid
|
Zeer, zeer bedankt allemaal voor jullie positieve (lieve) reacties, maar ik woon al vier jaar in België en tot vorig jaar sprak ik meestal engels.
Dat ik engels kon spreken,helpte echt niet! Ik had ook geen werk en weinig contact met belgische mensen, maar nu gaat het better.Gelukkig hebben jullie mij nog niet gehoord !Veel groetjes ![]() |
|
|
|
|
|
#10 |
|
|
'.... helpte echt niet!' moet zijn 'hielp niet echt'
Maar je doet het fantastich hoor! |
|