het Tsjechisch Forum
Voorpagina - Forums - Fotogalerij - FAQ - Registreren
Registreren FAQ Ledenlijst Agenda Zoeken Berichten van vandaag Alle berichten als gelezen markeren

Antwoord

Onderwerp-opties
Oud 14-11-07, 14:37   #1
Nieuw Lid

Nationaliteit:
Website maken/onderhouden

Hallo allemaal,

Ik zie dat diverse mensen zelf een website hebben gemaakt. Nu ben ik wel handig in het maken van een weblog, maar voor ons huis in Tsjechie wil ik eigenlijk liever een website maken.

Nu weet ik dat Frontpage een programma is waar website's in gemaakt worden, maar zijn er nog meer mogelijkheden. Het liefst een programma wat makkelijk is.

m.vr.gr.
Jacqueline
Zlata Olesnice is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 14-11-07, 15:30   #2
VIP Lid

Josef's avatar

Nationaliteit:
NVu (N-view) is een open-source, dus gratis html-editor. je kan 't gebruiken zoals je word gebruikt volgens mij (WYSIWYG - what you see is what you get), dus erg makkelijk.

http://nvudev.com/index.php
Josef is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 14-11-07, 15:59   #3
Rijk&
Gast

Frontpage is als editor misschien niet het aller gemakkelijkste programma, maar biedt je wel ongeveer alle mogelijkheden duidelijk leesbaar en bovendien is bij elke aanpassing op te vragen wat een IE browser te zien krijgt.

Ook de mogelijkheid om in HTML te werken biedt de mogelijkheid om direct programmeer fouten weer te geven.

Zeker wanneer je delen in de Tsjechische taal wil weer geven, biedt dat uitkomst.
  Bericht citeren in antwoord
Oud 14-11-07, 16:04   #4
Administrator

Pasqual's avatar

Nationaliteit:
Joomla is ook wel een aardig gratis pakket waarmee je vrij eenvoudig een site in elkaar kunt draaien.

Citaat:
Joomla! is one of the most powerful Open Source Content Management Systems on the planet. It is used all over the world for everything from simple websites to complex corporate applications. Joomla! is easy to install, simple to manage, and reliable.
Een aantal voorbeelden:

http://www.tsjechievakanties.com
http://www.ontdektsjechie.nl
http://www.harova.eu
Pasqual is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 16-11-07, 03:11   #5
Super Lid

dieter's avatar

Nationaliteit:
Frontpage is handig genoeg zou ik zo denken. Een jaar of acht geleden sloot ik mij aan op internet. Diezelfde avond had ik een internetsite. Grote kennis had ik nauwelijks. En nauwelijks is een zacht woord voor helemaal niet.
Werk met kolommen.
dieter is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 26-11-07, 12:53   #6
Nieuw Lid

Nationaliteit:
Wat voor een web site moet het worden? Gewoon wat statische pagina's tekst, of ook nog iets met een database erachter?

Ik zou er in ieder geval voor zorgen dat je een eigen domeinnaam hebt en een host zoeken die php + MySQL aanbiedt, dan kun je altijd nog uitbreiden en kant en klare scripts installeren (zoals Joomla, heel handig als je geen programmeur bent).

Ik maak (dynamische) web sites voor mijn werk en hobby, dus als je nog iets wilt weten....
NogEenWessel is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 26-11-07, 22:24   #7
Volwaardig Lid

Arthur CZ's avatar

Dag Jacqueline,

Joomla en Frontpage zijn inderdaad prima pakketten. Ik ken je achtergrond niet, maar de leercurve van dergelijke pakketten wordt als 'steil' ervaren. Het kost dus ‘enige’ tijd voor je een website in elkaar kunt zetten.

Een andere optie is om gebruik te maken van www.rentacoder.com (RAC). Dit is een wereldwijd netwerk van 180.000 ‘automatiseerders’.
Het werkt als volgt: je beschrijft in het Engels hoe je wilt dat je website er uit ziet. Vervolgens biedt je dit als werk aan op RAC. Automatiseerders (programmeurs) bieden op dit werk.

Als een bod je aanstaat, dan ga je met zo’n automatiseerder in zee. De kosten variëren sterk: van $50 tot vele duizenden dollars.
De financiën worden door RAC afgehandeld. Je betaalt alleen als het gebouwde resultaat voldoet aan hetgeen jij beschreven hebt.

In jouw geval kun je vragen om je website in Joomla te bouwen. Joomla scheidt ‘het programmeerwerk’ van de tekst en de foto’s. In de praktijk komt het er op neer dat je op een eenvoudige manier teksten en foto’s kunt aanpassen.

Maar ook hier geldt natuurlijk dat het tijd kost. In dit geval om goede specificaties te schrijven, en om de contacten met de automatiseerder te onderhouden. Een redelijke kennis van Engels is een noodzaak.

Een mogelijk aanpak is de volgende (maar er zijn er vele):

- bedenk een pakkende domeinnaam en reserveer deze. Bij www.protagonist.nl (maar er zijn vele van dit soort bedrijven) kost je dat ~ €25 per jaar voor een ‘.nl’ domein;

- huur bij Protagonist (of een ander bedrijf) ruimte om je website op te plaatsen. Dat kost ~€50 per jaar. Er zijn goedkopere opties (en duurdere) maar deze werkt prima;

- bepaal voor jezelf hoe je wilt dat je website werkt. Welke informatie wil je er op kwijt? Welke mogelijkheden moeten er zijn? Je kunt er een schets – schema van maken en scannen, of een eenvoudig pakket op je PC voor gebruiken;

- Laat iemand op RAC een logo ontwerpen voor je site. Er zijn goede grafisch ontwerpers op RAC te vinden;

- Vind je het logo mooi, laat dan de websitepagina’s in die stijl opmaken;

- Ga vervolgens met dit grafisch ontwerp en je Engelse beschrijving op zoek naar een Joomla-programmeur en laat de website bouwen;

- Laat de kanten en klare website op de gehuurde ruimte zetten et voila, je kunt de wereld het resultaat laten zien.

En natuurlijk: het blijft flink wat tijd kosten. Misschien is her daarom geen gek idee om van het aanbod van NogEenWessel gebruik te maken .
Arthur CZ is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 27-11-07, 21:17   #8
Actief Lid

coosnaampje's avatar

Nationaliteit:
mogelijkheden om een website te maken

Ik Coosje heb ook een eigen website gemaakt zoals al eerder werd beschreven door Pascal {tsjechievakanties.} Eerst had ik er een in frontpage maar helaas kon ik er niet zo goed mee overweg en nu heb ik hem in joomla, en het lukt me nu aardig na de nodige instructies van een vriend. Kijk bijv is op Google bij joomla free templates dan kan je er misschien een idee over krijgen. Succes
coosnaampje is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 28-11-07, 23:46   #9
Actief Lid

Bijlsma's avatar

Nationaliteit:
Ik maak alles in SwishMax.. en als er wat code nodig is, voor bijvoorbeeld een gastenboek of een muziek speler, dan komt php goed van pas...
Bijlsma is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 02-12-07, 20:31   #10
Lid

Emiel's avatar

Citaat:
Rijk& schreef:
Bericht bekijken
Frontpage is als editor misschien niet het aller gemakkelijkste programma, maar biedt je wel ongeveer alle mogelijkheden duidelijk leesbaar en bovendien is bij elke aanpassing op te vragen wat een IE browser te zien krijgt.
Frontpage is niet echt meer van deze tijd, frontpage zit vol met fouten, die destijds bewust gemaakt zijn om de websites incompatible te maken met concurerende browsers. Daarom zullen frontpage websites er niet fatsoenlijk uitzien in een niet microsoft browser.

Citaat:
Pasqual schreef:
Bericht bekijken
Joomla is ook wel een aardig gratis pakket waarmee je vrij eenvoudig een site in elkaar kunt draaien.
Joomla is een erg goed en krachtig pakket, maar kan zeker erg ingewikeld zijn zijn voor de beginnende webmaster.

Citaat:
Arthur CZ schreef:
Bericht bekijken
- bedenk een pakkende domeinnaam en reserveer deze. Bij www.protagonist.nl (maar er zijn vele van dit soort bedrijven) kost je dat ~ €25 per jaar voor een ‘.nl’ domein;
25 euro voor een nl domein naam is veel te veel. Een domein naam inclusief dns control kost 6 euro en als je met hosting wil kost het je 16 euro per jaar. Bij webreus heb je voor 16 euro per jaar een domeinnaam inclusief hosting. En webreus is gewoon een betrouwbare host.

Als beginnende webmaster zou ik zoals Josef zegt voor nvu gaan, dat is een goede WYSIWYG voor statische pagina's

Wil je verder, richting een content management systeem zou ik voor joomla of wordpress gaan.
Emiel is offline   Bericht citeren in antwoord
Antwoord

Onderwerp-opties

Berichtregels