![]() |
|
|
#1 |
|
VIP Lid
|
Excursies in Praag
Hallo iedereen: mijn vriendin gaat 24 november met haar 85 jarige moeder voor het eerst naar Praag. Ze hadden eerst ergens geboekt waar ook wat excursies bij waren. Helaas blijkt dat niet door te gaan en nu heeft ze gehaast ergens anders geboekt. Daar zijn echter geen excursies bij. Is het mogelijk om in Praag zelf excursies te regelen en zo ja, waar doe je dat? Ze blijven er maar 5 dagen.
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
Forum Freak
|
Loura, kijk even op deze site http://www.martintour.cz/ deze busjes vertrekken vanaf het oude plein en volgens mij is alles altijd heel goed geregeld.
Volgens mij is er ook een forumlid wat het een en ander organiseert in praag, maar via de zoekfunctie kan ik dit even niet zo snel terugvinden, misschien meldt hij zich zelf nog wel. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Nieuw Lid
|
Je kunt ook bij aankomst (op het vliegveld) een touristcard kopen of een tourist passport. De eerste geeft voor 770 kronen 4 dagen lang toegang tot een aantal musea. De tweede (ik meen voor iets van 840 kronen) doet dat ook, maar inclusief openbaar vervoer en een aantal excursies en toegang tot voorstellingen in theaters. De geldigheid van de touristcard is 3 dagen, meen ik.
|
|
|
|
|
|
#7 | |
|
VIP Lid
|
Citaat:
In februari zijn we geweest. De burcht bleek nooit binnen het pakket van de drie dagen kaart te zitten. En er waren een aantal culturele hoogtepunten gesloten of deels gesloten. We hebben dankbaar gebruik gemaakt van de openbaar vervoer-kaart die eraan gekoppeld was in ons geval, maar voor ons was de kaart zelf teleurstellend. Hilde |
|
|
|
|
|
|
#9 | |
|
Legende
|
Citaat:
De aangehaalde prijzen op de site zijn wel van 2006!!! |
|
|
|
|
|
|
#10 |
|
Nieuw Lid
|
Op dit moment is in de burcht de toegang tot de St.Vitus Cathedraal gratis, ook de toren, en het koninklijk paleis (waar ik niets aan vind). Toegang tot de George (Jiri) Basiliek en het gouden straatje wel met de tourist card van 770 kronen. Maar ook ik denk dat niet alle musea en attracties gedekt worden. 770 kronen is wel veel geld voor 4 dagen. Aan de andere kant: als je kaart eenmaal hebt, is dat ook wel een stimulans om echt veel te gaan zien.
|
|
|
|