![]() |
|
|
#1 |
|
Forum Freak
|
Computer, mobiel en internet
Ik heb even een vraag. Mitchel neemt zijn laptop mee naar Tsjechië, vooral om de foto's erop te zetten. Maar mijn zoon Tim heeft een telefoon waarmee je internetverbinding kan maken met de laptop. Misschien een domme vraag, maar zou ik dan in Tsjechië on line kunnen. b.v. met het Tsjechië net.
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
Gast
|
Het kan, maar je moet er wel wat voor doen; Als de laptop voorzien is van bleutooth en de telefoon ook, scheelt het een hoop. Zoniet dan zal de telefoon middels een usb kabel een netwerkverbing moeten maken met de laptop, Dan zou je met de accontgegevens van je Nederlandse provider, via de laptop of telefoon verbinding kunnen maken.
Let op het is een behoorlijk kostbare zaak om via de telefoon te internetten in het buitenland. |
|
|
|
#4 |
|
VIP Lid
|
Het dichtstbijzijnde Internetcafe is in Cerveny Kostelec, Huis uit, links af. Na plm. 5 kilometer rechtsaf, Op de hoek, waar je rechtsaf moet, staat rechts een Wit/grijze fabriek en links is een wit/ groen benzinestation. Je rijdt de plaats in, en na 1500 meter heb je rechts een knalrode kerk. Daar ergens parkeren. Tegenover de kerk, is een bloemenzaak. 200 meter verder is een bowlingbaan en internetcafe.
Vandaag... voor iedereen:...Char.. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Gast
|
Dat maakt het een stuk makkelijker!
|
|
|
|
#6 |
|
Actief Lid
|
IK had dit jaar de laptop mee naar Jan en Akkelien Nijdam op hun camping Papillon in Dolni Lanov, vlakbij Vrchlabi.
Jan heeft een router aangeschaft om de kampeerders de gelegenheid te geven om op de camping (bij de tent of caravan) via een simpele inlogprocedure op het net te komen en zo het thuisfront op de hoogte te houden van het wel en wee tijdens onze vakantie. De router van Jan kon niet de hele camping bestrijken...dus laptop onder de arm, pivootje uit de koelkast van Papillon en lekker op internet om de mails te bekijken en even op Tsjechiénet te kijken en het pivootje te nuttigen ...en Jan van zijn werk af te houden(grasmaaien) Als ik dit aan het typen ben wil ik morgen de caravan aan de auto hangen en wegwezen........Mayca ik ben jaloers op het feit dat je lekker naar CZ gaat (niet op de voorgeschiedenis) Veel plezier in het huis van Char...ik weet zeker dat het vlgd.week positief afloopt en dat jullie groen licht krijgen om te vertrekken!Groet,Doni ![]() |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Forum Freak
|
Ik zie nu dat er een internet cafe in de buurt is, dat is waarschijnlijk het handigste voor ons. Kan ik ook de oma's op de hoogte houden. De moeder van Ronald is met haar 75 jaar nog druk aan het internetten.
|
|
|
|
|
|
#8 |
|
VIP Lid
|
In Nachod is er minimaal ook nog 1 internetcafe, misschien zijn er meerdere. Ik loop er, met mijn ogen dicht, zo naar toe! Maar om hier nu uit te leggen waar het precies is, wordt een beetje moeilijk! Vanaf het grote plein, loop je een vrij lange winkelstraat in. In die winkelstraat, is het, het 1-ste of 2-de straatje links. Het pand is na 40 meter aan de linkerzijde in dit straatje.
Char. P.S. de winkelstraat begint op een hoek v.h. plein. Laatst aangepast door char; 18-11-07 om 14:40. Reden: p.s. |
|
|
|
|
|
#9 | |
|
Volwaardig Lid
|
Citaat:
De DNES heeft een gratis inbelnummer ( IDNES) dat voor lokaal telefoontarief internet faciliteiten biedt. Het is alleen soms erg traag omdat, zeker na afloop van de school-uren, "iedereen" er op kruipt: De snelheid ligt tussen de 30 en 45 KB/sec. Maar goed, een gegeven paard............ Omdat het inbelnummer op mijn laptop staat, moet ik dat thuis even opzoeken. Ik neem het woensdag voor je mee. Groet, Paul |
|
|
|
|