het Tsjechisch Forum
Voorpagina - Forums - Fotogalerij - FAQ - Registreren
Registreren FAQ Ledenlijst Agenda Zoeken Berichten van vandaag Alle berichten als gelezen markeren

Antwoord

Onderwerp-opties
Oud 14-11-07, 08:02   #11
Actief Lid

loek's avatar

Nationaliteit:
Heel verstandig Hilde en Kees ,dat is precies wat wij hebben heel veel bomen om de tuin en geen onderhoud .
We gaan echt niet naar CZ om in de tuin te werken,en wat moeten we anders met al die grond,op scheppen tegen anderen nederlanders hoeveel grond dat we hebben???

Groetjes Loek
loek is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 14-11-07, 08:11   #12
Actief Lid

Nathalie L.'s avatar

Nationaliteit:
Onze tuin in Tsjechië is 350m2. Voor ons meer dan genoeg (werk). Wij houden van landelijk, maar ook van Praag. Daarom zijn we voor dit huis gevallen: Vlakbij Praag en je loopt zo het bos in en naar de Sazava. Natuur genoeg, dus voor mij hoeft die tuin niet groter. We hebben nu al verschillende terrassen om op te zitten. Je kan BBQ-en, je kan tennissen en weet ik wat. Van mij had de tuin niet groter gehoeven. Ik vind tuinieren leuk, maar ik heb in Nederland ook een tuin en ik heb ook nog andere hobby's!
Nathalie L. is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 14-11-07, 08:25   #13
Super Lid

Tabe's avatar

Nationaliteit:
Ook wij hebben maar een minimaal stuk grond rondom het huis. We kunnen er eventueel een stuk grond ter grootte van een voetbalveld bijkopen. Maar dat doe we maar niet. Veel te veel werk om dat bij te houden. Het uitzicht hebben we toch al, of dat stuk grond nu van ons is of niet.

Laatst aangepast door Tabe; 14-11-07 om 08:36.
Tabe is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 14-11-07, 10:35   #14
Actief Lid

henk1948's avatar

Nationaliteit:
Grond

Je valt op een huis, en daar zit toevallig een lap grond bij van 4500 m2, heerlijk toch?, in CZ kan je nog "Grootgrondbezitter" zijn, zonder dat je miljonair bent. Moet je hier in NL eens om komen!! Is het ook niet zo, dat onroerend goed ook een goede belegging is voor de toekomst?? en als het er dan toch bij zit, is dat toch mooi meegenomen, vooral als je ook nog eens, zoals wij een B&B begint.

henk1948
henk1948 is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 14-11-07, 11:19   #15
Forum Freak

Esthertje's avatar

Nationaliteit:
In de zomer lekker maaien en in de winter sneeuwscheppen, je hebt ook zoveel tijd over als je een B&B hebt.....

Wij hebben ook niet zoveel grond, ik weet even uit mijn hoofd niet precies hoeveel, we hebben naast ons huis een lekker ruim terras en t.o. ons huis hebben we een prachtige plaats met onze kampvuurkuil en straks komt daar een leuke speeltuin (dit stuk hebben we erbij gekocht) Nou ja, de buurman heeft het voor ons gekocht want die had van onze parkeerplaats een stuk ingepikt, zo is alles netjes in de papieren gekomen. Hij zijn ingepikte stuk en wij het stuk aan de overkant, iedereen happy. Achter ons huis zit nog een helling, die konden we erbij kopen, nou dat hoefde van ons nietzo. Maar ja maaien doet die eigenaar het niet, dus dat doen we dan toch maar.

Volgens mij is de reden dat iemand in eerste instantie graag een lekker stuk grond bij zijn huis wil, omdat het waardeverhogend is. En in Nederland kennen de meeste toch alleen maar een rijtjeshuis of flat (uitzonderingen daar gelaten) met een klein tuintje als je mazzel hebt. Hier gaat er dan een wereld voor je open, in ieder geval tot je het moet onderhouden of iemand moet betalen om het te onderhouden dan hoeven we allemaal niet zo nodig meer.
Esthertje is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 14-11-07, 11:25   #16
Rijk&
Gast

Even voor alle duidelijkheid Wij zijn dus opzoek naar en huis. hofstede die direct grenst aan vrije natuur, omdat idd. het onderhoud wel binnen de perken moet blijven.

Laatst aangepast door Rijk&; 14-11-07 om 11:51.
  Bericht citeren in antwoord
Oud 14-11-07, 11:29   #17
VIP Lid

paula's avatar

Nationaliteit:
Ook wij hadden een behoorlijk grote tuin.
En elke keer maar weer maaien, ook al had je geen tijd!
Over de tennisbaan en het zwembad maar helemaal niet te spreken, wij gebuikten het zelf niet, lag daar alleen maar voor ons bezoek.
Maar wel constant het zwembad schoonhouden, tennisveld wieden en aanrollen.
Nu hebben we een kleinere tuin, zo'n 1000m², nou dat is meer als genoeg!
We hebben de vuurplaats aan het water en kijken op een ruine.
Achter ons begint een natuurreservaat, fantastisch, hoeven we niets aan te doen alleen maar te genieten!
We hebben dus ook absoluut geen spijt dat we onze grote tuin ingewisseld hebben voor een kleinere.
paula is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 14-11-07, 18:16   #18
VIP Lid

char's avatar

Nationaliteit:
Wij hebben dus "slechts" 135 mtr2! Alles om ons huis heen, is van de Gemeente. Ook het zwembad, (ligt 2 meter achter ons huis, met de afmeting van 18 bij 20 meter) en de riante ligweide. Wij hebben dus nergens omkijken naar. En zomers komen er, af en toe, wat mensen uit het dorp of de omgeving zwemmen. Geen enkele last van! Alleen maar goed voor de sociale contacten. En dat hele kleine beetje tuin, dat van ons is, wordt door de buren bijgehouden.
Mag ik mijzelf een bofkont noemen?... Ja dus!!!...
Carlo.
char is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 14-11-07, 20:59   #19
Actief Lid

feertje22's avatar

Nationaliteit:
Hier in nederland hebben we 159 m2. Dat terwijl mijn ega heel erg van tuinieren houdt en het ook helemaal top vindt om de eigen groenten ect. te verbouwen. Helaas hebben we dus die ruimte daarvoor niet.

In CZ moet dat dus wel, zeker als we er ons definitief gaan vestigen. Dan is 1000 m2 groot genoeg en misschien de helft ook wel, maar je valt op een kavel zoals ie is en de grootte die neem je dan mee.
Als dat dan 3500 m2 is dan is dat 3500 m2.
feertje22 is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 14-11-07, 21:15   #20
Actief Lid

martijn222's avatar

Nationaliteit:
Als ik later hopelijk mijn eigenbedrijf heb, begint het met +- 200 ha, heb je dan ook wel nodig als je flink wat koeien wil melken
martijn222 is offline   Bericht citeren in antwoord
Antwoord

Onderwerp-opties

Berichtregels