|
|
![]() |
||||||
|
|
Onderwerp-opties | In onderwerp zoeken | Weergave |
|
|
#1 |
|
VIP Lid
|
Waarom zoveel mogelijk grond bij je huis?
Kan iemand mij vertellen waarom, wanneer Nl-ers, een pand kopen in Tsjechie, ze er zo veel mogenlijk grond bij willen hebben?....
Mooi nieuw onderwerp!!! Carlo.
|
|
|
#2 |
|
|
Jawel, voor mij is de reden dat ik hier ook een redelijk oppervlak hebt en landelijk woon, welliswaar in een dorp met buren aan beide zijden. Wanneer ik dat en(ig)e plekje in Tsjechië vindt ik daar minstens zoveel maar liever meer hebt omdat ik:
a) van natuur en tuinenieren hou. b) drie labradors hebt die van ravotten houden. c) éénmaal per jaar een tuinfeest geef waar de huidige tuin nou net ietsie te klein voor is d) Ik horendol zou worden als ik bij wijze van spreken op het bord van mijn buurman kan kijken. e) zo groot dat ik een flinke koivijver (Ca. 200-300 kubiek)moet kunnen aanleggen zodat die in proportie staat tot de tuin, nu is die maar slechts 12 kubiek. En ik zou nog wel even door kunnen gaan. |
|
|
|
#3 |
|
VIP Lid
|
Vertel verder, Rijk!.... Er zullen nog veel mensen volgen!!!...
Carlo.
|
|
|
#4 |
|
|
Oké, nu ga ik af en toe naar de sauna, maar een sauna in de tuin, uiteraard met terras, wirlpool en bar.
Liefst op een zuidelijke helling ivm. solarsysteem, waterloop met een redelijk verval zou helemaal ideaal zijn op eigen terrein. zodat de energie voorziening altijd constant is. Zonder moeilijke opslag Uiteraard goed bereikbaar, maar als het even kan een flink stuk van de doorgaande weg af. een wens van mijn lief; groot genoeg om 4 of 5 royale appartementen in onder te brengen. (en dat ik een wat grotere portemonne zou hebben!) |
|
|
|
#5 |
|
Moderator
|
Ik zit niet op een enorme lap grond te wachten, heb geen zin om dat allemaal te onderhouden. Een tuin om lekker in te zitten en die een beetje privacy verschaft is voor mij genoeg.
|
|
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
Actief Lid
|
Wij hebben 3500 m2 tuin. Had wat mij betreft heel wat minder gekunt. Maar ja het lag nu eenmaal om ons huis heen. Nu zitten we met het onderhoud hiervan. Zo zie je maar, niet iedere nl hoeft zo'n grote tuin.
Bericht 14-11-07 om 06:56 aangepast door Jan57. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Ons huis hebben we gekocht met 500 m2 grond.
Vorig jaar de meetlint erbij gehaald en wat bleek: het grondstuk bleek 600 m2 te zijn. Ik heb er helemaal niets bijgepikt of zo. En gegroeid is het ook niet. het was wel warm weer, maar zo een grote uitzettingscoefficient bestaat niet. En ik kan makkelijk er een flink stuk bijnemen. Ik heb weleens overwogen om er een stuk grond bij tenemen. Gewoon afpalen. Om er een toeristische attractie van te maken. Ik had namelijk een wereldidee. Ik was van plan een kronenmillionair te worden. Tot zo. |
|
|
|
|
|
|
#8 |
|
VIP Lid
|
Wij hebben ook niet zo'n enorme lap grond (1200 m2). Ik wil niet altijd moeten werken in de "tuin" als we er zijn. We zitten aan de rand van het dorp omdat we ook niet te geisoleerd willen zitten. Ook goed voor de sociale contacten. Bovendien hebben we daardoor ook wat meer toezicht op ons huis door de buren als we er niet zijn.
|
|
|
|
|
|
#9 |
|
VIP Lid
|
Wij willen graag een plekje in de natuur. Maar de omringende natuur hoeft niet van ons te zijn.
Toen we bij Andelka keken was juist die enorme hoeveelheid grond iets waar we ons zorgen over maakten. En er was zelfs een optie tot nog meer dan die 8ooo vierkante meter. Wel willen we een vrije ruimte rondom. Groetjes Hilde |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Super Lid
|
Dat is precies zoals wij het ook zouden willen Hilde, de grond om ons heen hoeft niet van ons te zijn, als we alleen al van 'n mooi uitzicht zouden kunnen genieten.
En er zit natuurlijk ook verschil in of we 'n vakantie huis zouden kopen of iets waar we meer mee zouden willen doen.
|
|