|
|
![]() |
||||||
|
|
Onderwerp-opties | In onderwerp zoeken | Weergave |
|
|
#51 |
|
VIP Lid
|
Omdat we starten met wat minder mooi weer nemen we de kans waar en bezoeken de dierentuin van Jihlava ook dit jaar weer en dit keer nemen we ook meer de tijd voor Jihlava zelf.
De honden hebben hun energie al kwijt gekund en we gaan eerst naar de dierentuin. Daar mogen ze niet naar binnen. Dus blijven ze lekker slapen in de auto. Wij waren vorig jaar enthousiast over deze tuin en zijn erg benieuwd of er nog meer vernieuwingen zijn. En nauwelijks binnen zien we de eerste. In het saaie kale stuk tussen de ingang en de verblijven is een roofvogelgebied gekomen. P1020626de dierentuin heeft er een vogelshow bij.jpg er staat ook informatie over de valkerij en de attributen die gebruikt worden en je kunt er tegen betaling van wel 10 kronen met een valkachtige op je arm, met handschoen, zelf een foto maken. Leuk,Super, denk ik. Maar onze meiden kijken me aan of ze water zien branden. Zelfs als ik het voorbeeld geef zijn ze niet om te kletsen. Ik ben verbaasd. Immiteerd Sarah haar grote zus, of vindt ze het echt eng?. Ik weet het niet en dring niet verder aan. We prenten de tijden van de schow in ons hoofd en gaan verder. Wel gaat ook hier het gezegde op, als er een schaap over de dam is......, want nadat ik genoten heb van dat machtige dier op mijn hand ,taat er nu een rij. Terwijl daarvoor iedereen voorbij liep. P1020627weer een bordje voor de verzameling.jpg Kees scoort iets verder weer een foto van een bordje. Ach, wat ik heb met luchten en kachels, heeft hij met bordjes. We maken een rondje en eten wat op het terras. Als ik een cappacino bestel volgt er een heel Tsjechisch verhaal. We hadden hetzelfde al op, dus het zou wel betekenen dat er bijgevuld moest worden. Toen ik met een waarschijnlijk onthutste blik vroeg om dan maar koffie werd de onthutste blik van de vriendelijke werkstudente nog groter als die van mij. Maar ik kreeg na even wachten mijn cappacino alsnog.Ik kan dus in ieder geval doorgaan voor een Tsjechische. We maakten ons rondje en natuurlijk moesten Sarah en ik even naar de vleermuizen en daarna richting vogelshow.Zodat we een mooi plekje hadden. Er waren meer gasten van camping Vidlak en al snel zat sarah met een hele groep jeugd op haar knieen vooraan. Kees had haar zitten plagen en gezegd , dat hij haar had opgegevenals vrijwilligster. En wish-full thinking bestaat. Want uit al dat grut wordt onze Saar geplukt. Eerst kijkt ze ons een beetje hopeloos aan, maar dan begint ze te stralen. Anders kun je dit toch niet noemen.P1020633Ze was `de klos`onze Saar.jpg We gaan richting camping. Waar we nog even nagenieten en waar Kees weer even gaat laptoppen. Inmiddels hebben we contact gehad over nr.26. En we horen dat er meerdere kopers zouden zijn. Maar er wordt door Astrid en Maurits bijgezegd dat we ons niet gek moeten laten maken. Maar dat zijn we al. Als we echt verder willen zullen we moeten zien het geld vanaf ons depot naar de Tsjechische geblokkeerde rekening te krijgen. Dus Kees mailt en belt en mailt en belt en kijkt op de mail en nogeens en nogeens en nogeens. Ik zit al niet zo super in mijn vel en ik wordt er een beetje zenuwachtig van. Dus probeer ik rust te vinden. Bijvoorbeeld in het kijken naar het meer vanaf ons `terras`.P1020640Uitzicht vanaf ons terras op de camping.jpg Of naar het lichtspel tussen de sparren.P1020641mysterieus licht in het donkere bos.jpg Krijgen we nog meer `tekens`. P1020647donkere luchten.jpg Is dit een slecht voorteken . Of zijn de lichte plekken juist een houdt vertrouwen bericht? P1020648donker of juist lichte momenten.jpg Wie het weet mag het zeggen. Hilde |
|
|
|
|
|
#52 |
|
Moderator
|
Hoe het ook verder gaat...
Ik vind dit een geweldig topic!! ![]() |
|
|
|
|
|
#53 |
|
VIP Lid
|
Omdat we zo bezig zijn met het huis nemen we een aantal plannen van ons lijstje veel meer serieus.
Dus eindelijk komt het ervan een rondje om het meer te wandelen. En we hebben wandelkaarten gekocht in Trebic. Dus wandelen zullen we. Ik wil zo graag `een rondje`lopen. En meestal zijn we voorzichtig en is het dezelfde weg terug. En omdat de meiden perse niet mee willen mag het ook weer niet te lang duren. Zo`n uurtje of twee moeten ze toch zonder ons kunnen. Ze vermaken zich meestal prima. Saar met de schommel bv.P1020652schommel.jpg Routes zijn er wel, maar vooral wat verder, of met openbaar vervoer terug. Maar ik heb geen energie om de strijd met de jeugd aan te gaan. Die routes bewaren we nog maar even voor later. Op mijn speciale verzoek lopen we vanaf de andere kant als gebruikelijk. Met het idee dat we dan vanzelf weer op bekend terrein aankomen. Het is in ieder geval een mooie route. We kijken even om en zien nog net de camping.P1020653de camping is nog net te zien.jpgWe zien een boer bezig op het land en passeren de ingang van het jeugdkamp. Dan is het onduidelijk wat wordt volgens de kaart nu als echt pad gezien. Er is actieve bosbouw dus er zijn vele `nieuwe paden` Ach we gaan maar naar links. Het is er in ieder geval schitterend. Het pad wordt steeds bossiger en we zien geen mens. Wel een ander druk volkje.P1020655onderweg kom je mieren tegen.jpg Het blijft indrukwekkend. We houden onze blonde hond maar een beetje extra in de gaten, want ze is echt ook van binnen blond. Zoals we dat vaak zeggen. We komen op een open plek uit. maar op de kaart is geen open plek te vinden. Maar zo mooi. We lopen langs de rand van het bos en zien een soort jagershut. En volgen vandaar het paadje. Als we het beekje vinden,kan het bijna niet missen. Het is klauteren en struinen en we komen bij een wat breder pad. Zou het nu links of rechts zijn. Anders toch maar dezelfde weg terug? Maar we komen op bekend terrein en alweer is een wens in vervulling gegaan. Ik heb mijn `rondje `gelopen en na net iets meer dan twee uur zijn we terrug. Wanneer gaan we nu eens iets doen. Wordt ons bijna gelijk gevraagd. Wij zitten net uit te puffen. In Puberiaans betekent deze vraag. Wanneer gaan we winkelen? Dus geven we toe. Morgen niet alleen boodschappen doen, maar ook nog even naar het centrum van Jihlava. Eindelijk tevreden eten we lekker op de camping. We barbecuen op het smeulende kampvuurtje. Echt Kamperen.De volgende dag naar Jihlava. Het is bewolkt en niet warm. Dus besluiten we de honden in de auto te laten. Ze vinden het prima. We kijken van een afstandje af en toe. Geen hond te zien, letterlijk. Ze dutten, dus. We lopen eerst richting stadsmuur en zien beneden ons de dierentuin liggen.P1020657de dierentuin vanaf de stad gezien.jpg Dan wandelen we terug naar het plein P1020660jihlava plein.jpgen gaan aan de overzijde van het plein verder.P1020656Jihlava.jpg Tot nu toe is het gelukt buiten de winkels te blijven . Maar dat zal niet zo lang meer duren. Er blijkt markt te zijn En volgens Kees en Lot ruiken ze stroopwafels. Ik geloof ze niet en bluf. Als jullie ze vinden betaal ik. Het was waarschijnlijk de suikerspin. We markten gezellig. Elke vakantie hebben de meiden eigen geld. En vooral bij Sarah brandt dat in haar hand. Dus koopt ze zoals elk jaar weer een portemonnee. Een hele leuke en als Charlotte ook bij deze kraam gaat kijken vindt ook zij die hele superleuke. Kees fronst en ik fluister hem in dat we ze zelf moeten laten modderen. Dan zie ik mijn favoriete kraampjes. Kruiden, dus koop ik een voorraadje. Dat is leuker dan in de supermarkt. En ......wasknijpers. Kees wordt gek van me. Elk jaar gaan de wasknijpers uit de caravan en dan kom ik weer met wasknijpers aan in de supermarkt. Maar deze zijn heel speciaal. Je kunt ze voor 1 kroon per stuk uitzoeken op kleur en ze zijn erg stevig. Ik koop gelijk geel en groen voor een vriendin die gaat verhuizen en van alles in deze kleuren wil. En voor ons zelf blauw,rood , paars en roze. De verkoopster heeft Saar en mij horen tellen. Dus telt het niet na. Naast deze kraam staat een kraam met rietenmandjes .P1020658de markt.jpg En Kees ziet de bui al hangen. Maar te laat Sarah heeft het gezien. Ik stuur een beetje bij en leg haar uit dat ze met het geld dat ze nu heeft een hele week moet doen en op=op. Maar ze wil dolgraag een mandje. Dus alweer wordt er gekocht. Saar loopt even later trots met haar mandje met daarin de wasknijpers, de kruiden en onderin haar portemonnee met nog net genoeg voor twee colorkies (waterijsjes). We slenteren verder. Bij een kraam met nachtmode neus ik en zie voor Sarah een beetje `ouderwetse`lange pon met kantjes. Lekker warm, denk ik ,voor als het huis doorgaat en er nog geen c.v. is aangelegd. Saar vind hem prachtig en Lot vind hem afgrijzelijk. Kees reageert niet dus ik reken af. Hij staat met verbazing naar de naastgelegen kraam te kijken. Messen etc. en niet van die kleine. Gewoon op de markt hele stapels kapmessen, jachtmessen etc. En Tsjechie is gewoon E.U. gebied. Dus is er vrij verkeer van goederen. Ik ben blij dat ik meiden heb. We lopen nog een paar winkels in en dan is het tijd voor de Macdonnalds. Die hoorde ook bij de belofte. Het is er vol. Dus stel ik voor buiten op het plein op een bankje te gaan zitten. Lot kijkt verstoord. Zij en Kees gaan wat halen en Sarah en ik bekijken onze schatten. Even later wordt er gewenkt. Er is plaats in de Mac. Lot blij, ik minder. We verbazen ons over de drukte. We hebben onze beloftes in ieder geval ingelost. Bericht 14-11-07 om 10:30 aangepast door hilde_kees. |
|
|
|
|
|
#54 |
|
Forum Freak
|
Het is elke keer weer genieten van je verhalen Hilde
![]()
|
|
|
|
#55 |
|
Super Lid
|
Was er gisteren niet iets spannends, of heb ik voor niks aan jullie gedacht om 16:00 uur?
|
|
|
|
|
|
#56 |
|
Actief Lid
|
Dat vroeg ik me ook af, ben tenslotte nog steeds bezig die knoop weer uit m'n zakdoek te krijgen.
|
|
|
|
|
|
|
|
#57 |
|
Super Lid
|
Dat schreef Hilde volgens mij gisteren en dan is het vanmiddag om 16.00 uur
|
|
|
|
|
|
#58 |
|
Forum Freak
|
Zo had ik het ook begrepen, dat we vanmiddag om 16.00 met zijn allen moeten duimen, maar dat neemt niet weg dat het best meehelpt als je gisteren al begonnen bent
![]()
|
|
|
|
#59 |
|
Actief Lid
|
|
|
|
|
|
|
#60 |
|
Super Lid
|
Stelletje mafkesen.Maar nu weet ik dus dat ik vanmiddag om 16.00 'n kaarsje aan moet steken, weet nog niet precies waarom, ik zal wel weer iets gemist hebben, maar Hilde ook ik zal even aan je denken en hopen dat het allemaal goed gaat komen. ![]()
|
|