|
|
![]() |
||||||
|
|
Onderwerp-opties | In onderwerp zoeken | Weergave |
|
|
#1 |
|
Lid
|
Houtopslag
Op sommige plaatsen zie ik achter woningen een houten kist staan die wordt gebruikt voor houtopslag. Deze hebben het model van (lach niet) een konijnenhok....Deze worden dus gebruikt om bij een verhuurde woning een afgemeten hoeveelheid hout op te slaan t.b.v. de huurder. Weet iemand of deze gewoon op verzoek gemaakt worden of dat deze kant en klaar te koop zijn?
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
Moderator
|
Heb je toevallig ook een foto van zo'n opslag Theo?
Ik ken wel iets dergelijks maar die zijn volgens mij een stuk groter dan wat je hier omschrijft. Zie bijgaande plaatje: hout.JPG Deze houtopslag (hier nog zonder afdakje) heeft een verhoogde vloer van roosters zodat de lucht er vrij door heen kan |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Lid
|
Ha Gorrit,
Bedankt voor je snelle reactie maar wat ik meen is echt veel kleiner. Als ik over 2 weken daar ben zal ik een foto maken. Je moet je voorstellen dat hier een houtvoorraad van 1 weekje ingaat voor de gasten. Dit zodat het hout niet wordt opgeslagen in de woning zelf. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Volwaardig Lid
Nationaliteit:
|
Aaah, voor houtopslag dus...
Je ziet hier en daar in CZ van die prachtige huizen staan en dan hebben ze er zo'n afzichtelijk schuurtje tegenaangeplakt. ![]()
|
|
|
|
#5 |
|
Actief Lid
|
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
Actief Lid
|
Gelukkig hebben wij een heeeele grote graanschuur,waar o.a. de houtvoorraad in ligt. Deze schuur is 30m. lang en 12m. breed.
Er ligt nu weer een flinke hoeveelheid: 26,5 m3 hout! Gerrit ![]() (Ik had graag een paar foto's van onze schuur hierbij geplaatst maar heb geen flauw idee hoe dat moet.Iemand een idee?)
Bericht 12-11-07 om 17:06 aangepast door gerrit. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
VIP Lid
|
Ik heb een foto van je website gekopieerd en via de paperklip ingevoegd0196website gerrit.jpg
bedoelde je zoiets. Hilde |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Actief Lid
|
Hee bedankt Hilde,maar ik wou eigenlijk uit mijn eigen fotocollectie er iets bij plaatsen.Hoe gaat het dan precies via "paperclip"?
En hoe groot moeten de foto's dan zijn? Gerrit ![]()
|
|
|
|
#10 |
|
Legende
|
aan een gammel schuurtje heb je ook niet veel. bij onze buurman is afgelopen winter door de sneeuw zijn houtvoorraad bedolven door zijn instordende schuur én sneeuw.
al zijn hout weer vochtig. hij was dus niet echt blij. en mijn opmerking : "ga toch aan het gas." vond ie maar nix. stoken doe je nu eenmaal met hout in Tsjechie.
|
|
|
|