het Tsjechisch Forum
Voorpagina - Forums - Fotogalerij - FAQ - Registreren
Registreren FAQ Ledenlijst Agenda Zoeken Berichten van vandaag Alle berichten als gelezen markeren

Antwoord

Onderwerp-opties
Oud 12-11-07, 19:11   #11
Volwaardig Lid

Noiseboy's avatar

Nationaliteit:
Die bestempel ik niet direct als Neonazi's maar hun gedachtengoed is wel gefundeerd op het bekende beschuldigende vingertje. Het is een goedkope manier van politiek bedrijven en tevens een bewijs van gebrek aan grijze brij. Met rassenhaat is nog nooit iets opgelost.
Problemen los je niet op met haat maar met positief en creatief denken.
Noiseboy is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 12-11-07, 19:20   #12
Rijk&
Gast

Dat ben ik ten dele met je eens, maar het illustere stel uit mijn vorige post baseert zich wel op de onverdraagzaamheid en intolerantie van de jaren dertig, de opkomst van het fascisme.. en sorry met de uitlatingen, welliswaar netjes geformuleerd, rieken die toch naar neo- nazistische denkbeelden, neem bijvoorbeeld maar de uitlatingen van Henk Kamp recentelijk.

Ik kan dat geen gebrek aan grijze massa noemen, net zomin politieke onwetendheid!
  Bericht citeren in antwoord
Oud 12-11-07, 19:25   #13
Volwaardig Lid

Noiseboy's avatar

Nationaliteit:
Volgens mij zeggen allebei bijna hetzelfde....
Met grijze brij bedoel ik het vermogen verder te denken dan de zichtbare en voordehandliggende mogelijkheden
Oud 12-11-07, 19:27   #14
Forum Freak

Corrie's avatar

Nationaliteit:
Citaat:
Rijk& schreef:
Bericht bekijken
Hmzzz, weinig verdraagzaamheid te bekennen hier.
Ja, dat klopt, tegen zo'n onverdraagzaamheid kan ik alleen maar protesteren!!!

Citaat:
Rijk& schreef:
Bericht bekijken
Als ik zo lees dan moeten jullie ook een probleem hebben met Rita Verdonk, Henk Kamp, Geert Wilbers en consorten!
JA!!!! Ik ben het grootste deel van mijn leven al "links" georiënteerd, daar kan ik goed mee leven, met dit soort onverdraagzame mensen die jij opnoemt kan ik niet "leven", het zij zo!!
Corrie is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 12-11-07, 20:25   #15
Rijk&
Gast

Ik heb er net zoveel moeite mee. Maar ondanks dat krijgen ze van mij het respect dat een ieder zou moeten krijgen.

Met schelden, slaan bereikt vrijheid, verdraagzaamheid en respect nimmer een plaats in ons bestaan. Noisyboy gaf al iets van die strekking aan.
Oud 12-11-07, 20:51   #16
Moderator

PuNkEnStEiN's avatar

Nationaliteit:
Citaat:
Rijk& schreef:
..... ondanks dat krijgen ze van mij het respect dat een ieder zou moeten krijgen.
Respect krijgt iedereen van mij totdat blijkt dat men het niet verdient. Neo-nazi's passen bij mij niet in het rijtje dat respect verdient, mede omdat ze zelf geen enkel respect hebben voor andersdenkenden en niet-blanke mensen.

Het laten marcheren van neo-nazi's door een joodse wijk heeft niets met tolerantie, maar alles met een angstaanjagend gebrek aan historisch besef te maken. Wie kakkerlakken in huis heeft, gaat ook niet met ze in gesprek; die stuurt de bestrijdingsdienst erop af. Gelukkig denken de autoriteiten in Praag er net zo over.
PuNkEnStEiN is online now   Bericht citeren in antwoord
Oud 12-11-07, 22:08   #17
Volwaardig Lid

Noiseboy's avatar

Nationaliteit:
Al met al hoop ik er op dat dit topic niet langer wordt dan een paginaatje of twee.
Zoals gezegd... doodzwijgen vermorzelt hun doel en middelen
Oud 12-11-07, 22:14   #18
Rijk&
Gast

Wat mij betreft houdt het hier ook op, of doodzwijgen zin heeft is een tweede, maar duidelijk is wel dat ik in mijn aversie niet alleen sta.
Het nieuwsbericht was goed om weer een hoop slapende zielen wakker te schudden, Vrijheid, respect en waardigheid blijven de aandacht vragen en inzet van ons allen!
Oud 12-11-07, 23:43   #19
Forum Freak

mayca's avatar

Nationaliteit:
Ik ben voor vrijheid van meningsuiting, maar dit gaat me veel te ver. Dit is onbeschoft, respectloos en verschrikkelijk dom en kwetsend.

Hier kan ik geen respect voor opbrengen, ik ben niet gewelddadig, probeer altijd het goede in mensen te zien, maar hier word ik boos van en verdrietig.

Laatst aangepast door mayca; 12-11-07 om 23:49.
Reden: komma moest weg
mayca is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 13-11-07, 12:40   #20
Pivonist

Macek's avatar

Nationaliteit:
Citaat:
PuNkEnStEiN schreef:
Bericht bekijken
Respect krijgt iedereen van mij totdat blijkt dat men het niet verdient. Neo-nazi's passen bij mij niet in het rijtje dat respect verdient, mede omdat ze zelf geen enkel respect hebben voor andersdenkenden en niet-blanke mensen.

Het laten marcheren van neo-nazi's door een joodse wijk heeft niets met tolerantie, maar alles met een angstaanjagend gebrek aan historisch besef te maken. Wie kakkerlakken in huis heeft, gaat ook niet met ze in gesprek; die stuurt de bestrijdingsdienst erop af. Gelukkig denken de autoriteiten in Praag er net zo over.

En ik wilde ze alleen maar een flink pak slaag geven, ik begin een watje te worden!
Macek is offline   Bericht citeren in antwoord
Antwoord

Onderwerp-opties

Berichtregels