het Tsjechisch Forum
Voorpagina - Forums - Fotogalerij - FAQ - Registreren
Registreren FAQ Ledenlijst Agenda Zoeken Berichten van vandaag Alle berichten als gelezen markeren

Antwoord

Onderwerp-opties
Oud 04-11-07, 12:43   #161
VIP Lid

loura's avatar

Nationaliteit:
De ziekte van Lyme komt ook in nederland voor hoor.
loura is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 04-11-07, 12:45   #162
VIP Lid

hilde_kees's avatar

Nationaliteit:
Wat naar voor je.
Heb je de teek ontdekt en de eerste verschijnselen onderkend?
Of werd je je pas van de ziekte van Lyme bewust toen je heftige symptomen kreeg.?
In welk gebied ben je geweest?
Ik hoop dat je goed bent hersteld.
Wij hebben juist in Tsjechie weinig teken gezien itt Nederland.
Onze honden worden wel preventief behandeld en ik kijk onze meiden regelmatig na.

Hilde
hilde_kees is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 04-11-07, 19:35   #163
cajonez
Gast

Besmette teken!!!!!

Wij hebben ons laten vaccineren met FSME-IMMUN 0,5 ml Adult
Dit is NIET tegen LYME het is tegen encefalitidì en dat is in gewoon Nederlands-

Frühsommer Meningo Encephalitis (FSME) is een virusinfectie die door teken wordt overgebracht. Het virus wordt meteen na de beet van de teek overgebracht.
Het ziekteproces verloopt in twee stadia. In het eerste stadium hebben patiënten last van griepachtige verschijnselen, zoals koorts, hoofdpijn en misselijkheid. Bij een derde van de besmettingen kan de ziekte overgaan in het tweede stadium, waarbij encefalitis (hersenontsteking) en meningitis (hersenvliesontsteking). De helft van deze patiënten houdt blijvende restverschijnselen over, enkelen kunnen overlijden.
Tegen FSME kan worden ingeënt. Behandeling als de ziekte eenmaal optreedt, is niet mogelijk.

Het is in Tsjechie nu de tijd om je te laten vaccineren.

na de eerste injectie volgt na 1 maand de tweede en na 1 jaar de derde, de volgende na 5 jaar indien te weinig antistoffen aanwezig, controle d.m.v. bloedonderzoek.

Dus advies laat je prikken nu!!!!!!!!!!!
  Bericht citeren in antwoord
Oud 04-11-07, 22:37   #164
Nieuw Lid

Nationaliteit:
Ik weet dat je ook in Nederland deze ziekte kan oplopen. Maar ik ben in tsjechie tijdens de vakantie 2 a 3 dagen niet lekker geweest.

Ik hoor in november of het oude of nieuwe besmetting is geweest. Daar is nog geen duidelijkheid over.

Ik ben op dit moment nog steeds aan het herstellen en moet nog zeker 3 weken thuisblijven en daarna weer rustig beginnen op mijn werk.
Ben sinds 23 augustus in de ziektewet.

We hebben 6 dagen op een camping bij Babylon gestaan en zijn daarna naar het lipnomeer geweest.

Volgend jaar gaan we zeker weer naar tsjechie maar dan ben ik wel attenter op het gevaar van teken.

In het ziekenhuis was ik de derde dit jaar met zware verschijnselen.

De kans is gewoon groot dat ik tijdens de vakantie ben besmet. Ik woon in Nederland op een woonark en heb een klein tuintje naast de boot en kom weinig in bossen of andere natuurgebieden.

Ik heb geen tekenbeet ontdekt. Ben gewoon erg ziek geworden. Doordat het begon in mijn rug kreeg ik ontzettende pijn en kon niet langer dan 2 uur op mijn rug liggen. Dus weinig nachtrust gehad.

Heb in totaal bijna 3 weken alles dubbel gezien en krijg tijdens toediening van antiebiotica nog de verlamingsverschijnselen in mijn gezicht.

Ik hoop dat ik geen rest verschijnselen overhou.

Ben op dit moment nog erg moe en als ik teveel drukte om me heen krijg uit zich in sterkte hoofdpijn en een uitgeput lichaam.

Maar ik ga er vanuit dat ik weer gewoon beter wordt en dit binnenkort achter mij kan laten.

Zie dit gewoon als een waarschuwing. Ik wil niemand zijn plezier in Tsjechie ontnemen daarvoor is het land te mooi.
anselina is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 05-11-07, 07:51   #165
VIP Lid

hilde_kees's avatar

Nationaliteit:
Echt een heel heftig verhaal.

Een gewaarschuwd mens telt voor twee. Dus je volgende bezoek van Tsjechie met extra plezier.
Soms overkomen dingen je gewoon.

Ik wens je heel veel sterkte en heb bewondering voor je optimisme.

Hilde
hilde_kees is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 05-11-07, 08:43   #166
VIP Lid

loura's avatar

Nationaliteit:
Teken bevinden zich niet alleen in bomen en struiken, maar ook in het (lange) gras.
loura is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 05-11-07, 10:30   #167
Moderator

Gorrit's avatar

Nationaliteit:
Citaat:
anselina schreef:
Zie dit gewoon als een waarschuwing. Ik wil niemand zijn plezier in Tsjechie ontnemen daarvoor is het land te mooi.
Mooi gesproken en die waarschuwing gaan wij zeker ter harte nemen.

Een goed herstel gewenst en de volgende keer veel plezier in Tsjechië
Gorrit is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 05-11-07, 14:24   #168
Super Lid

Maria's avatar

heel veel beterschap gewenst!
Maria is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 19-11-07, 17:19   #169
Nieuw Lid

Medvedice's avatar

Nationaliteit:
Wij hebben regelmatig tekenbeten, maar naast Borrelia (Lyme) moeten we dus nog op meer zaken alert zijn. Dank voor de info en Beterschap!
Medvedice is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 25-11-07, 00:11   #170
Rijk&
Gast

Ben ik blij dat teken en muggen mij niet lusten!
  Bericht citeren in antwoord
Antwoord

Onderwerp-opties

Berichtregels