![]() |
|
|
#1 |
|
Lid
|
Waterzuiveringsinstallatie
Hoi,
Ik loop wat achter wat deze berichten betreft, maar ben ook nog niet zo lang op het forum actief. Afgelopen week zijn we naar Tsjechië geweest om de volgende stap in ons project af te werken. Zo zijn we ook in gesprek geraakt met een architect die onze verbouwingen wil/zal begeleiden en coördineren. Hij kwam ermee op de proppen dan je sinds juli 2007 een waterzuiveringsinstallatie (iedereen die in Tsjechië woont) moet laten (of zelf) bouwen. Zelfs ons dorp, waar we onze camping willen opstarten, moet dit nog laten doen daar die zelfs illegaal bezig zijn. Zij beschikken ook niet over soortgelijke installatie. Nu heb ik geen probleem met in orde zijn met de wet maar dit is een HEEL grote streep door onze rekening (lees voorzien budget). We waren zo verbouwereerd dat ik er zelfs niet aan heb gedacht om te vragen of hij hieromtrent wetgeving bij de hand had. Kan iemand mij helpen met de vraag of je inderdaad zo'n installatie MOET laten plaatsen (anders zou je geen vergunning krijgen)? Waar ik wetgeving (liefst ook in het Engels) hieromtrent kan vinden? En of er alternatieve oplossingen zijn? Het resultaat zou zijn, dat indien je niet in orde bent met zo'n installatie de boetes HOOG zouden kunnen oplopen. Ik kijk uit naar jullie reacties. Ben |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Nieuw Lid
|
Beste Ben
Wij hebben, sinds 2005, ook een camping in Tsjechie. Wij hebben ook een waterzuivering aan moeten laten leggen. Ik denk niet dat je er onderuit kunt komen. Misschien kun je eens met de burgemeester om de tafel gaan zitten en kijken of je met de gemeente samen een installatie aan kunt laten leggen. Veel succes Janny |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Lid
|
Zuiveringsinstallatie
Janny,
Dat zijn we sowieso van plan om te doen. Klaarblijkelijk zijn er in Tsjechië heel locaties (en gemeenten) die op dit moment illegaal lozen. Mijn idee was inderdaad om met de burgemeester rond te tafel te gaan zitten. Hij is in ieder geval ons project heel goed gezind. We hebben zelfs in de gemeenteberichten gestaan. Greetz Ben |
|
|
|
|
|
#4 |
|
VIP Lid
|
Ben, ik ken de situatie niet. Maar als er binnen een straal van 200-300 meter een gemeentelijk riool is (voor jullie gezien, lager dan jullie kavel), dan is er, misschien, de mogenlijkheid om hierop een aansluiting te maken. Wellicht goedkoper dan een waterzuiveringsinstallatie. Blijft alleen dan nog de vraag, of dit riool het aankan.
Carlo. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Lid
|
Carlo,
Wij zijn via een septische put aangesloten op het rioleringsnetwerk. Maar sinds dit jaar blijkt de wet- of regelgeving verscherpt te zijn en moet je het afvalwater via een waterzuiveringsstation laten gaan alvorens het in het rioleringsnetwerk terechtkomt. Maar ik heb ondertussen een site (in het Tsjechisch) gevonden op het internet waar dit soort tanks worden aangeboden en waar ik misschien wel een alternatief aan heb. Deze alternatieven zijn in ieder geval een heel stuk goedkoper. Ik heb de site doorgestuurd naar de architect die we onder de arm hebben genomen en ik kijk uit naar zijn reactie en bevindingen. Alleszins bedankt voor jouw reactie. Greetz Ben |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Gast
|
Huishoudelijk afvalwater
De op dit moment van toepassing zijnde wet-regelgeving staat in:
Zákon è. 185/2001 Sb., o odpadech Èást desátá, Hlava I, paragraf 66 Op dit moment geen internetadres beschikbaar. succes, Joop |
|
|
|
#7 |
|
Gast
|
Internetside
|
|
|
|
#8 |
|
Lid
|
Cajonez,
Dankjewel, neen DANKJEWEL is hier beter op z'n plaats. Ik krijg echt fijne en degelijke informatie van jullie doorgestuurd. Ik geef het door aan de personen die er in Tsjechië voor mij mee bezig zijn. En via deze weg krijgt ineens iedereen ook deze informatie mee. Nogmaals bedankt. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
VIP Lid
|
Sorry, maar hier klopt iets niet!.... Wat doen al die Tsjechen, die direct op het riool aangesloten zijn? Filters instaleren?... Nogmaals, ik ken de situatie niet... Maar laat je geen oor aannaaien!!! Via de septic, op het riool moet geen probleem zijn!!!!.. Alleen lozen via de septic, op open water in beschermd natuurgebied, is moeilijker. Oude situaties worden nog gedoogd. Zodra een huis verkocht gaat worden, gelden de nieuwe regels.
Ik kan het natuurlijk helemaal fout hebben!!!... Wie het beter weet, mag het zeggen. Carlo. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Moderator
|
Je hoeft niets zelf te bedenken, char. Het staat reeds in de wet beschreven. Ook de uitsluitingen.
|
|
|
|