het Tsjechisch Forum
Voorpagina - Forums - Fotogalerij - FAQ - Registreren
Registreren FAQ Ledenlijst Agenda Zoeken Berichten van vandaag Alle berichten als gelezen markeren

Antwoord

Onderwerp-opties
Oud 24-10-07, 08:57   #11
Actief Lid

Yvonne Roelofsen's avatar

Nationaliteit:
Citaat:
baffie schreef:
Bericht bekijken
Yvonne, dat is wel intressant. Wij zijn momenteel 2 appartementjes aan het inrichten voor gasten. Dus kan ik dit gewoon privé verhuren ? moet ik die inkomsten dan niet ergens aangeven ?
Wij dachten het via onze bestaande sro te doen maar als we dat kunnen vermijden des te beter.
ik doelde op het aanvragen van benodigde vergunningen voor het verhuren van een pand, inkomsten dat is een heel ander punt.
ik zou even de zoekfuncite gebruiken want daar is al veel over geschreven.

in zijn algemeenheid kan je een woning die van een s.r.o. is (rechtspersoon) natuurlijk niet prive verhuren aangezien de s.r.o. de eigenaar is. inkomsten moeten ten allen tijde worden opgegeven aan de fiscus.

ron
Yvonne Roelofsen is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 24-10-07, 10:59   #12
Volwaardig Lid

karolina's avatar

Nationaliteit:
Het is eigenlijk nogal complex. Je moet een zivnostensky list hebben "hostinska cinnost" - dit is een papier waarop je bewijst dat je als zelfstandige aan de slag kan in beroep kok-hulpkok-..... (alles waar eten maken komt bij kijken). Dit papier kan je aanvragen bij de "zivnostensky urad".
Het is echter een beroep met beperking, dit wil zeggen dat je een diploma moet voorleggen ofwel 5 jaar ervaring kan aantonen - het is te zeggen een Tsjechisch diploma of 5 jaar ervaring in Tsjechië. Heb je dit niet dan krijg je dit papier dus ook niet. Tenzij je op zoek gaat naar iemand die voor jou "odpovedny zastupce" wil zijn, een persoon die al deze vaardigheden wel heeft en met jou een contract aangaat dat hij of zij verantwoording aflegt voor jouw kookkunsten Die persoon hoeft eigenlijk niet bij jou te werken, maar zal hier hoogstwaarschijnlijk wel wat willen aan verdienen. Dus met andere woorden moet je op zoek gaan naar iemand die dat voor jou wil doen en daarmee is de kous af.
Eens alles in orde, moet je inderdaad je keuken laten goedkeuren door de Hygiënische dienst, geen lachterje hoor - wasbak voor afwas, voor vlees, voor groenten, voor schoonmaak, voor handen wassen, aparte ruimte voor eieren, raspen aardappelen... Te gek voor woorden...
En dan moet je inderdaad ook jaarlijks een gezondheidspasje hebben dat je gezond bent (bij de dokter dus)
Nog maar te zwijgen van het feit dat je water gecontroleerd moet worden op de drinkbaarheid, je speciale brandblussers moet hebben voor in de keuken, je een contract moet aangaan met iemand voor afhalen eetfval en vetafval... Helemaal om gek van te worden eigenlijk
Eigenlijk is het beter als je dit alles niet op voorhand weet, dan moet je gewoon verder, maar soms vraag ik me hier wel af hoe ver die muggenzifterij hier kan gaan - als je hier in sommige keukens kijkt
Tja en als ik dan eens iets durf zeggen dan krijg ik het antwoord : tja dat hebben jullie ginder zelf uitgevonden in Brussel - Europa he
Alleen, in België nemen ze al die regels zo letterlijk niet
karolina is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 24-10-07, 14:39   #13
Actief Lid

Nationaliteit:
Neem contact op met het zivnostensky urad in je omgeving. Zij weten welke papieren je nodig hebt.
nancy is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 24-10-07, 15:45   #14
Actief Lid

baffie's avatar

Nationaliteit:
Yvonne, het huis is niet van de sro maar privé eigendom dus dat is geen probleem.
Ik leg het wel even voor aan onze boekhouder, in elk geval kunnen we het via onze sro eventueel doen maar als het privé kan is het misschien intressanter. We hebben nog even de tijd om alles grondig uit te zoeken.
baffie is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 01-11-07, 20:23   #15
Actief Lid

perun's avatar

Nationaliteit:
zoals Gorrit zei "contact op nemen met Koninklijke Horeca Nederland" goeie gedachte. alleen mijn ervaring is dat die heel moeilijke gezichten trekken als je het hebt over tsjechie (of buitelandse horeca in het algemeen)

wel heb ik ooit contact gehad met iemand van de tsjechische horeca organisatie. ik zal kijken of ik die contact gegevens ergens uit het stof kan op duikelen voor je

rene
perun is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 01-11-07, 20:34   #16
Nieuw Lid

jcc-crystal's avatar

Nationaliteit:
Beste Hendrik.
Als Je In Tsjechie Wil Maaltijden Serveren Heb Je Allen Je Hygiene Nodig Maar Vrtaald In Tsjechies
jcc-crystal is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 01-11-07, 23:27   #17
Volwaardig Lid

Nationaliteit:
volgens mij loop je een beetje achter, lees even het bericht van Karolina
dutch is offline   Bericht citeren in antwoord
Antwoord

Onderwerp-opties

Berichtregels