|
|
![]() |
||||||
|
|
Onderwerp-opties | In onderwerp zoeken | Weergave |
|
|
#43 |
|
Volwaardig Lid
|
Hallo Ron en andere forumleden,
Wij hebben CzechBizz ingeschakeld voor onze sro en aankopend makelaar, aangezien wij nog geen vast verblijfsadres en verblijfsvergunning hadden is hij ook jednatal geweest. Als je kijkt op justice.cz zie je ook dat dit gewijzigd is binnen 3 maanden nadat we een vast verblijfsadres en verblijfsvergunning hadden, dus het is zeer zeker geen (ex) zakenpartner, ga trouwens maar eens goed zoeken en dan zul je zien hoeveel andere makelaars ook als jednatal hebben gefungeerd voordat de wet veranderde. Ook heeft hij gezorgd dat we ons huidige huis met aardige korting hebben kunnen kopen. Het huis stond bij een tsjechische makelaar te koop en er was een half jaar overeenkomst tussen de verkoper en makelaar. Er was afgesproken dat wij het huis konden huren voor 0,00 en na het aflopen van de overeenkomst hebben wij het huis gekocht en de verkoper heeft geen provisie betaald aan de makelaar maar hebben wij o.a. als korting op de vraagprijs gekregen. Dit alles door CzechBizz geregeld op enkele kleine dingen waren en zijn wij nog steeds tevreden, na 2,5 jaar kunnen wij nog steeds informatie vragen en het kost ons niets. ![]() Bericht 26-10-07 om 22:58 aangepast door dutch. |
|
|
|
|
|
|
|
#44 | |
|
Actief Lid
|
Citaat:
M'n wijsheid over het kopen en verkopen van een object heb ik omdat ik zelf wel eens iets verkoop in CZ.. Gewoon via een CZ-makelaar. Er wordt wel degelijk in CZ afgedongen op de verkoopprijs. Verkopers zetten ook vaak hoog in. Het klopt niet dat clienten van Olierook van hem te horen krijgen dat er niet kan worden afgedongen op het gene wat ze willen kopen. Een mooi voorbeeld vindt ik iets wat hij onlangs in het noorden van CZ heeft verkocht, en wat al bijna 20 jaar leeg stond. Er is geen cent van de vraagprijs afgegaan.. Terwijl er wel flink is geboden.. Dit object had volgens kenners voor een habbekrats verkocht kunnen worden. Volgens mijn makelaar en mijn advocaat gebeuren dit soort dingen vaak met enthousiaste kopers die iets via een bemiddelaar (die hun eigen taal spreekt) kopen. Er worden dan dingen "geregeld" tussen de verkoper, bemiddelaar en makelaar. Het doel van dit alles is om de koper zoveel mogelijk te laten betalen; iedereen kan daar dan een graantje van mee pikken. (behalve de koper uiteraard) |
|
|
|
|
|
|
#45 |
|
Volwaardig Lid
|
Beste Ralph, je zegt de man niet te kennen, maar je ontmoet wel klanten van hem die allemaal hetzelfde verhaal vertellen o.a. als Anja B. en Roelofsen.
Waarom schrijven die mensen dan ook hun ervaringen niet op dit forum. Zou bijzonder leerzaam zijn en de knaap kan dan gelijk inpakken. Nu slaat de balans nog steeds positief door. Ik geloof je best dat je persoonlijk ervaring hebt opgedaan en dat er afgedongen kan worden. Olierook heeft voor ons destijds ook een lagere prijs bedongen. Niks verkeerds mee. Maar als ik het verhaal over Anja B. lees welke Olierook op zijn eigen forum heeft staan, dan kun je ook als Nederlander een belachelijk laag bod doen, waardoor de verkoper denkt ‘stik jij maar, voor jou een paar anderen’. Ik lees ook dat hij voor het tweede pand een korting heeft bedongen en zelfs ook voor het eerste. Dus blikbaar doet de man wel zijn best om een lagere prijs te bedingen. Jouw voorbeeld van een onlangs verkocht pand, is tamelijk vaag en oncontroleerbaar, noem dan man en paard. Ik moet daaruit begrijpen dat de klant uiteindelijk toch het pand gekocht heeft. Dat is verder naar tevredenheid afgehandeld ? (behalve dan misschien dat ze geen korting op de prijs hebben gekregen). Ik ken de situatie niet, ik weet wel dat er koppige eigenaren zijn. Wij hadden ook eerst een ander pand op het oog. Zelf gevonden, afspraken gemaakt met de verkoper en verkopende makelaar over de prijs maar we waren toch een beetje angstig en hebben toen Olierook ingeschakeld. Die is er heen gereden en ter plekke kreeg hij van de makelaar te horen dat de eigenaresse het pand niet voor de afgespoken prijs wilde verkopen. De eigenaar wel en daar hadden we de afspraak mee gemaakt. Aangezien het hier ging om een echtscheiding wilde het vrouwtje meer geld hebben. Nou dan kan je praten als brugman, wat Olierook heeft gedaan, maar niks helpt. En dit alles een week voordat we uit Nederland weggingen nou ik kan je verzekeren dat dit een nachtmerrie was. Dus hebben wij noodgedwongen in een pension gezeten met 2 grote Leonbergers in een kamer van 3x6 mtr. Toen wij in het pension zaten zijn we zelf op huizenjacht gegaan zonder bemiddelaar en bij een van de bezochte panden ging zelfs de prijs omhoog omdat de eigenaar zag dat we Nederlanders waren. Naderhand belde de verkopende makelaar op om zijn excusses te maken voor het gedrag van de verkoper. Maar goed, ik kan niet geloven dat Olierook iets ‘regelt’ met de andere makelaar of de eigenaar, zie vorige reaktie van mij. Prijzen worden in de contracten vastgelegd en ook vaak de provisie van de verkopende makelaar en de overdrachtbelasting. Ik vind dat een gewaagde uitspraak en je zou best eens met bewijzen kunnen komen om je uitspraak waar te maken. Ik vind dat niet in de haak, want op deze manier maak je mensen zwart en je blijft zelf in de schaduw staan, want zeg nu zelf, wie is Ralph ? |
|
|
|
|
|
#46 |
|
Actief Lid
|
|
|
|
|
|
|
#48 |
|
Forum Freak
|
Dat zou ik absoluut niet invullen, zo ontzettend niet interessant!!!
|
|
|
|
|
|
#50 | |
|
Moderator
|
Citaat:
Dit topic gaat over CzechBizz en ieder moet voor zich maar bepalen wat te doen met de zowel positieve als negatieve ervaringen met dat bedrijf. Een poll over de eigenaar is al helemaal geen optie omdat dit onderwerp daar niet over gaat, al is het natuurlijk onvermijdelijk dat hij nu en dan ook ter sprake komt. |
|
|
|
|