|
|
![]() |
||||||
|
|
Onderwerp-opties | In onderwerp zoeken | Weergave |
|
|
#1 |
|
Nieuw Lid
|
Voor het eerst naar Tsjechië
Hoi allemaal, wij zijn nieuw hier
en hebben ons ingeschreven op dit forum omdat we graag antwoorden willen hebben op vragen die wij hebben over een vakantie in Tsjechie.Wij (Jaap, Christa Robby (10 jr) en onze hond Deejay) willen volgend jaar in de zomer naar Tsjechie maar wij weten niet veel (bijna niets hihi) over dit land.Dus ik heb jullie advies nodig over wat we willen weten. Nou hier komen onze vragen .... pfff Wij houden ontzettend veel van de natuur, en willen dan ook graag een vakantiehuisje midden in de bossen. In welke omgeving moeten wij dan zitten? Hoelang is dit rijden? (ivm hond). Heeft iemand nog suggesties met vakantiehuizen ? We hebben gezien dat er bij veel huizen een zwembad zit dus dat is voor mijn zoon wel lekker dus ook daar graag advies in. We zijn in veel landen geweest (Zweden, Denemarken, Noorwegen, Oostenrijk, Duitsland, Italie,Frankrijk etc) maar hoe zijn de supermarkten daar? Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen? Alvast heeeeel erg bedankt voor jullie reakties!!! Groetjes van ons ![]() |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Actief Lid
|
Hartelijk welkom op dit wonderlijke forum.
Probeer eerst eens met de zoekfunctie uit te vogelen naar welke gebied je wilt in Tsjechie. (reuzengebergte, Sumava, Bohemen enz enz) Elke streek heeft zijn voor en misschien tegens, maar iedere streek is mooi. Dus ik zou zeggen heeell veeeel leesplezier en mochten je na het lezen van alles nog vragen over hebben dan je ze hier gerust stellen. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
VIP Lid
|
alle streken zijn leuk en de supermarkten zijn super vooral als je naar de grote gaat hebben ze wel alles dus opzich hoef je niks mee te nemen van thuis. sommige zijn zelf 24 uur open. en reistijd maakt het uit waar je gaat en waar je in nederland woont. het dichtste bij is vanaf utrecht 7 en een half uur rijden.
|
|
|
|
#4 |
|
|
Met de hond; De reisafstand is vrij lang zelf reis ik met drie honden. In één rit vertrek 's Nachts 03.30, na ongeveer 2,5 uur één uur hondenpauze en dit herhaal ik daarna na elke drie uur rijtijd. Voor het vertrek ga ik nog wel een uurtje met de honden stappen. Met overnachting in Wetteberg Duitsland; vertrek 08.00 en na 2,5 u puze ongeveer een uurtje, dit herhaal ik tot aankomst in Wettenberg, ons hotel staat aan de rand van een mooi wandelgebied. *800 en meer kilometers is voor een hond behoorlijk belastend, ik ga dan ook voor de pauzes altijd van de snelweg af om op een rustig plekje met de honden te gaan stappen, het is zelfs wel eens voorgekomen dat we op een pauze plaats zijn gebleven. Om daar onze vakantie te houden.
|
|
|
|
|
|
#5 | |||
|
Moderator
|
Welkom op het forum dan maar!
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Succes! ![]()
|
|
|
|
#6 |
|
Nieuw Lid
|
Hoi Rijk, onze hond is 15 maanden en zijn dus van de zomer voor het eerst meegegaan, we gingen naar Oostenrijk. Ik zag hier heel erg tegenop maar het is echt super gegaan. Voor vertrek heb ik hem lekker laten rennen en heeft bijna de hele reis geslapen. Om de 3,5 uur even uitlaten en daarna ging hij weer lekker slapen hihi.
Naar welke streek gaan jullie? |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Actief Lid
|
Wees welkom.
Elk gebied heeft zo z'n charmes. En voor de hond is het vast overal erg leuk. Veel natuur en cultuur. Wij maken zelf vaak een rondreisje. Kijk vooral rond op het forum, is genoeg te vinden aan informatie. Veel plezier hier en straks in Tsjechïë ![]()
|
|
|
#8 | |
|
|
Citaat:
|
|
|
|
|
#9 |
|
VIP Lid
|
Als je minder toeristen wilt tegenkomen, dan wil ik Jeseniky en Beskydy aanbevelen!!!! Sumava is ook prachtig, maar toch al wat drukker.
Veel plezier!!!
|