|
|
![]() |
||||||
|
|
Onderwerp-opties | In onderwerp zoeken | Weergave |
|
|
#42 |
|
Super Lid
|
Klopt, de Prager Zeitung. Maar ik werd wel heel vies aangekeken toen ik hem ooit kocht...
|
|
|
|
|
#43 | |
|
Volwaardig Lid
Nationaliteit:
|
Citaat:
Het onrecht na WOII was ook nog eens niet het eerste onrecht wat deze mensen is aangedaan. In 1919 zijn er na de vrede van Versailles ook nogal wat Duitsers hun huizen kwijtgeraakt naar aanleiding van de volgende opsomming. Duitsland moest onmiddellijk een aantal gebieden afstaan: 1. Noord-Sleeswijk: aan Denemarken 2. Posen en West-Pruisen (grotendeels): aan Polen 3. Vrije Stad Danzig 4. Memelland: aan Litouwen 5. Oost-Opper-Silezië: aan Polen 6. Hultschiner landje: aan Tsjechoslowakije 7. Elzas-Lotharingen: aan Frankrijk 8. Eupen en Malmedy: aan België |
|
|
|
|
|
|
#44 |
|
Pivonist
|
een groot gedeelte van deze Duitse burgers liepen wel achter Konrad Henlein aan, een Duitse nationalist. Bron; boek "op weg naar de galg" en Wikipedia.
Vraag; wie kan mij helpen aan het boek "Das verschwundene Sudetenland" het is in Nederland niet te koop bij mijn weten.
|
|
|
|
#45 |
|
Actief Lid
|
Hoi Macek,misschien is dit wat je zoekt en kun je het boek daar bestellen.
http://www.antikomplex.cz/?q=de/obsa...ne-sudetenland
|
|
|
#46 |
|
Pivonist
|
Dank u, maar deze site is mij bekent en ik zou niet weten hoe ik dat via internet kan bestellen, help................
|
|
|
|
#47 |
|
Volwaardig Lid
|
Macek,
Het boek is bij elke boekhandel in Tsjechie te koop. Ik weet haast zeker dat je het ook in Dvur kunt krijgen. Lukt het niet dan wil ik eind novenber wel ff voor je in Liberec kijken of het daar nog in de winkel ligt. Ik heb mijn exemplaar daar ook gekocht. groeten Ben |
|
|
|
|
|
#48 |
|
Pivonist
|
Dank je Ben, maar ik moet volgende maand weer geopereerd worden, ze verwijderen dan het ijzerwerk uit het been, dus voordat ik weer in CZ ben is het nieuwjaar.
|
|
|
|
#49 | |
|
Actief Lid
|
Citaat:
Je kunt haar misschien een PM sturen met een verzoek daartoe. Succes!!
|
|
|
|
#50 |
|
Forum Freak
|
Heb ik gelezen Doni, ga op zoek naar het boek voor Macek. Ik wil toch nog bij hem langs. Heel goed idee van je.
Kijk niet veelbetekenend.....maar beteken veel! Bericht 28-10-07 om 23:29 aangepast door mayca. |
|
|
|