het Tsjechisch Forum
Voorpagina - Forums - Fotogalerij - FAQ - Registreren
Registreren FAQ Ledenlijst Agenda Zoeken Berichten van vandaag Alle berichten als gelezen markeren

Antwoord

Onderwerp-opties
Oud 26-10-07, 15:14   #11
Actief Lid

martimmie's avatar

Nationaliteit:
Een hééééééééeééééeéééééeéle grote optocht om Kukel te vereren!
Als 'ie nou maar niet stiekem teveel drinkt.....Valt ie dalijk nog van zjin sokkel!
Oud 26-10-07, 17:31   #12
Forum Freak

mayca's avatar

Nationaliteit:
Het is helemaal geen gek idee hoor Carlo. Vorig jaar waren we er ook al mee bezig. zie:http://www.tsjechie.net/board/f23/ve...vorm-9936.html

Het lijkt me geweldig om zo'n mooi boek met verhalen van het Tsjechië net te hebben.
En ik zou er heel graag aan meewerken om het voor elkaar te krijgen. Wie weet kunnen we het nieuw leven inblazen!!

Er zijn zoveel goede schrijvers hier, het zou toch moeten kunnen!!
Oud 26-10-07, 22:29   #13
VIP Lid

char's avatar

Nationaliteit:
Het Boek.

Het Boek.

Ik heb inmiddels de hele discussie / plannenmakerij van vorig jaar gelezen. Ik begrijp, dat de plannen nog steeds in de ijskast liggen. Maar er moet toch een mogenlijkheid zijn om een boek te maken, dat even verder gaat, dan de tot nu toe uitgegeven boeken, over Tsjechie? En 200 pagina's heb je zo vol!!! Inhoud: 35 kleine plaatsen, en 15 wat grotere. En dan heb ik het niet over Praag of Brno. 50 plaatsen dus. Dat moet lukken! Er zijn een heleboel mensen die, of een huis in zo'n plaats hebben, of om een of andere reden een goede herinnering hebben aan zo'n plaats. (kamperen?). Mag natuurlijk ook, in het verhaal, een minder goede, persoonlijke, dierbare, herinnering zijn. Indeling is eenvoudig: 4 bladzijden per plaats. Pagina 1: 1 of meerdere foto's van de belangrijkste objecten in de plaats, of in de directe omgeving. Pagina 2: Korte, of uitgebreide omschrijving, van de plaats en omgeving. (eventueel met een kleine routekaart). Pagina 3: Aan- en afraders. Maar dan niet over het restaurant, waar je een keer goed / slecht gegeten hebt. Maar meer de kermis in Horrice, of het vuurwerk in Trutnov, met Oud en Nieuw. (dat al een half uur voor 24.00 uur begint!). Of het Heksenfeest of Jaarmarkt in een bepaalde plaats, of in directe omgeving. Pagina 4: 1 lange, of 2 korte persoonlijke verhalen, die zich afspeelden in de plaats, of directe omgeving. ( en als Freddy, en anderen dit goed vinden, maken we gebruik van de "Wereldfoto's van de mensen op dit forum).

MOET LUKKEN!!!

Carlo.

Mooi toch?
Oud 26-10-07, 22:52   #14
Forum Freak

mayca's avatar

Nationaliteit:
MOET LUKKEN CARLO!!
Het zou heel mooi zijn.

Juist de persoonlijke ervaringen van mensen maken indruk, laten het land leven. Bijna alle verhalen over Tsjechië hier zijn met zoveel liefde geschreven dat het wel moet gaan leven.

Vorig jaar ben ik voor het eerst naar Tsjechië gegaan op aanraden van mijn vriendin en het laatste zetje heeft het Tsjechië net me gegeven door al z'n mooie verhalen.
Oud 26-10-07, 23:01   #15
VIP Lid

char's avatar

Nationaliteit:
subsidie

Is er misschien nog iemand, op dit forum, die weet waar wij subsidie, bij de Tsjechische overheid, kunnen aanvragen? Het gebeurt natuurlijk niet vaak dat "Buitenlanders" zo''n initatief willen nemen, om een land te promoten!!!...
Carlo.
Oud 27-10-07, 00:03   #16
VIP Lid

char's avatar

Nationaliteit:
Sorry, ik ga nog even door. Tabe, en ook Kukel, vriend, ik ken je alleen van foto's op dit forum. In Dolni Lanov o.a.. Ik heb dus alles over een, eventueel, boek doorgelezen. Vorig jaar, ging de discussie over de haalbaarheid, en de vraag of men ( jij o.a.) niet in de min zou belanden. We kunnen het ook omdraaien! Als wij, met z'n allen, een zeer goed concept bij een grote uitgever neerleggen, en Tsjechie zit qua vakantieland enorm in de lift, dan moet een uitgave mogelijk zijn!!! Juiste formule is belangrijk!!!....En natuurlijk onze inspanningen, en die van de uitgever.

Foutje: IK HEB VAN KUKEL, NATUURLIJK GEEN FOTO!!!!
(behalve die ene dan: Staat hij tussen de Sla te schoffelen)!!!

Carlo.

Sorry, is het nou schoffelen, of schoffellen? Maakt verder niet uit!... Hij staat er zo ontspannen op!!..

Laatst aangepast door char; 27-10-07 om 00:42.
Reden: Iets met een schoffel.
char is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 27-10-07, 09:17   #17
Super Lid

noekie14's avatar

Nationaliteit:
die opzet die jij gaf lijkt me harstikke leuk. ik wil daar graag aan meewerken. ik kan wel over een paar plaatsen wat schrijven. onder andere cesky budejovice, jetroviche, hrensko
stuur me maar een p.m. als het nodig is, en anders publiceren we het boek op het forum
Oud 29-10-07, 08:37   #18
Actief Lid

martimmie's avatar

Nationaliteit:
Dan wil ik wel Nachod, Ceska Skalice, Jaromer en Dvur Kralove voor mijn rekening nemen.
Oud 01-11-07, 20:49   #19
Actief Lid

perun's avatar

Nationaliteit:
Dit vind ik leuk.

elke keer als ik een reisgids of ander informatief boek open doe over CZ of Praag vind ik het altijd klinisch, soms praktisch. Maar nooit brengt het mij het gevoel, wat ik heb als ik er BEN.

Wanneer ik de verhalen van Char, Kukel en anderen lees krijg ik wel dat gevoel.
Het idee om per stad/streek verhalen zoals op het forum te in boek vorm uit te brengen is goud. Waarschijnlijk niet financieel maar wel in beleving. (is dit het "gevoel om te delen" van de KRO??)

misschien een idee om elk hoofdstuk te beginnen met een mooie algemene inleiding door een van "onze" topschrijvers. waarin de streek of plaats wordt beschreven, waarna de diverse persoonlijkere verhalen worden gedeeld.

dus eigenlijk vind ik dat het er wel moet komen.

Laatst aangepast door perun; 01-11-07 om 20:50.
Reden: typen is moeilijk :S
perun is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 01-11-07, 21:30   #20
VIP Lid

paula's avatar

Nationaliteit:
Goed idee, ik wil Bechyne wel doen!
paula is offline   Bericht citeren in antwoord
Antwoord

Onderwerp-opties

Berichtregels