|
|
![]() |
||||||
|
|
Onderwerp-opties | In onderwerp zoeken | Weergave |
|
|
#31 |
|
VIP Lid
|
Als ik met een voor mij onbekend bedrijf in zee ga prober ik altijd feitelijke achtergrond info te krijgen. Heel handig dn de site justice.cz.
Vul daar bij hledat de naam van het bedrijf (bv RK Cze.....) maar in. Mijn conclussie, ze handelen blijkbaar ook in jednatels! Van enige stabilitiet geen sprake. (voor de nieuwsgierigen, je kan natuurlijk ok mijn naam invullen . . ) |
|
|
|
|
|
#32 |
|
Actief Lid
|
Beste Roelofsen en Anja B.
Ik heb jullie bijdragen gelezen over Olierook maar jullie blijven aan de gang terwijl Olierook zijn weerwoord hier niet kan geven. Er zijn trouwens makelaars die vragen Kc 3000,-- tot wel Kc 6000,-- per maand voor een postadres, dus dan is die Kc 1000,-- toch een redelijk bedrag, maar ja Hollanders he, elke euro/kroon is te veel. |
|
|
|
|
|
#33 | |
|
Super Lid
|
Citaat:
Hij vond dat ik te snel conclusies trok terwijl ik maar een kant van de zaak hoorde. Omdat ik best 'n redelijk persoon ben heb ik toegezegd om na nadere informatie die ik van hem heb doorgestuurd gekregen opnieuw te kijken of ik de juiste conclusie had getrokken. Ik denk dat in zaken als die van Anja en Ron aan beide kanten fouten zijn gemaakt,of miscommunicatie is ontstaan, hoogstwaarschijnlijk door minder goede afspraken. Dat in elk bedrijf soms fouten worden gemaakt dat is natuurlijk niet te voorkomen. En dat czech bizz ook tevreden klanten heeft, blijkt wel uit het feit dat het bedrijf nog steeds bestaat. Dat iemand het beu is dat er na anderhalf jaar, in het geval van Ron, nog steeds zo veel over geschreven wordt kan ik me voorstellen. Maar ondanks, of juist dankzij de dingen die ik inmiddels gelezen heb, en de manier waarop de heer Olierook hier mee omgaat ben ik tot de conclusie gekomen dat ik meteen de juiste conclusie trok en geen zaken met czech bizz zou doen. Dit heb ik hem ook medegedeeld.Niet dat hij daar echt treurig om was trouwens. |
|
|
|
|
|
|
#34 | |
|
Actief Lid
|
Citaat:
even voor de goede orde ik heb antwoord gegeven op een vraag van een forumlid wat czechbizz rekent voor het (laten) verzorgen van de administratie. zijdelings kwam ook het tarief voor het postadres naar voren en, inderdaad, dat is zeker niet het hoogste wat men in de branche vraagt en dat was zeker niet het speerpunt van de discussie. ik heb dus verder geen probleem met het tarief van het postadres wel met het feit dat men mij trachtte te misleiden toen ik mijn postadrescontract wilde opzeggen zo ga je niet met klanten om. ron |
|
|
|
|
|
|
#35 |
|
Actief Lid
|
Jongens, doe nou alsjeblieft geen zaken met Olierook. Je wordt getild waar je zelf bijstaat!
Als je een vertrouwde makelaar in CZ bent, dan zorg je er toch voor dat je niet van allerlei forums afgekukeld word, waar eventueel je potentiele klanten vandaan kunnen komen? Dan hou je toch je kritiek op andere binnenshuis? Als je makelaar of ondernemer bent (ongeacht in welk land je dat ook doet) dan moet je klantvriendelijk zijn, je collega's niet af lopen te zeiken..etc, etc.. Een bod doen op een object in CZ kan altijd. Je makelaar hoort je bod bij de verkoper te laten weten; en je ook te laten horen wat de verkoper van je bod vind. (de makelaar steekt altijd een commissie van tussen de 5 en de 7 % in z'n zak.) Olierook functioneert bij al de huizen die hij aan de man probeert te brengen als een tussenpersoon, die niet rechtstreeks zakendoet met de eigenaars, maar met de makelaars die deze eigenaars hebben ingeschakeld. Waarschijnlijk wordt er wel flink onderhandeld met je uitgebrachte bod tussen de makelaar en de onderhandelaar. (Olierook in dit geval) Alles wat je hiermee kan verdienen gaat in de zakken van de onderhandelaar en in mindere mate de makelaar; en niet in je eigen zak! Als je boft, en ze maken onderling een leuke deal; dan krijg je misschien 15- 25% van wat je met je bod probeerde te bereiken.. Helaas; zo werkt het met dit soort onderhandelaars nog steeds in dit land. |
|
|
|
|
|
#36 |
|
Actief Lid
Nationaliteit:
|
Wij hebben destijds aan onze advocaat gevraagd wat een normale vergoeding voor een postadres is. 1000CZK dus.
Dit is de standaard die gerekend wordt. Overigens is dit de prijs van 2005... Voor niets gaat de zon op.. Just my 2 cts |
|
|
|
|
|
|
|
#37 | |
|
Volwaardig Lid
|
Citaat:
Verder komt het verhaal over als zijnde dat Olierook onderonsjes zou maken met de verkopende makelaars. Lijkt me een vreemde zaak, immers hij is de enige makelaar die een extra bonus in het leven heeft geroepen, als hij succesvol korting bedingt op de verkoopprijs. Verder worden de prijzen in de contracten vermeld en de notaris beschrijft welke bedragen aan wie betaald worden. Misschien moet je eens met harde bewijzen komen, beste Ralph. Je geeft nogal af op deze man en zijn bedrijf, maar zoals Jolanda al geschreven heeft, zullen er ook voldoende tevreden klanten zijn die een goed gevoel hebben over de samenwerking met Olierook. Anders had het bedrijf toch al lang opgedoekt geweest. Overigens is iedereen uiteraard vrij om te kiezen of hij met een makelaar in zee gaat (en met wie) of dat hij alleen op pad gaat. Vertel eens Ralph, heb je zelf ervaring met de man en zijn bedrijf ? Vertel ons eens waar je al deze wijsheid vandaan hebt. Of moeten we gaan denken dat je misschien een concollega bent van Olierook en op deze wijze anoniem een beetje in de stont zit te roeren om maar zoveel mogelijk stank te verspreiden. Het is toch zo simpel om allerlei leugens te verspreiden als er geen bewijzen worden geleverd. Bovendien ben je niet aanspreekbaar, immers niemand weet wie je bent. Wellicht ben je het niet eens met de persoon Olierook en hetgeen hij schrijft, maar ik kan er wel respect voor opbrengen dat hij dat doet op eigen naam en titel en zich niet achterbaks verschuilt achter een fantasienaam, zoals zovelen hier op dit forum en andere fora doen. Dat wilde ik toch even kwijt. P.S. Ik ben geen werknemer, vriend of wat dan ook van Olierook maar ben zelf ondernemer en ik ben het ook wel eens niet eens met leveranciers/klanten maar het leven gaat verder, vroeg of laat heb je ze weer nodig |
|
|
|
|
|
|
#38 |
|
VIP Lid
|
Dutch, kdenk toch dat je dit item is van begin tot eind moet lezen! Mijn conclussie is dat Ralph in dit item weinignegatiefs over CzechBiz schrijft, meer wat algemeenheden.
Wat betreft verschuilen achter een fantassyname ga jij verder dan Ralph, zet beide profielen maar is naast elkaar. Verder vind ik wel dat de moderator meer kans aan Czechbiz moet geven weerwoord te geven, desnoods via een andere lid. Pieter |
|
|
|
|
|
#39 |
|
Actief Lid
|
beste dutch/lubnik,
ik ben ook al 14 jaar zelfstandig ondernemer (incasso-bureau) en tuurlijk iedereen heeft wel eens te maken met een ontevreden klant dan is bij mij de "klant koning" en dan probeer je er op een volwassen manier uit te komen. geen gedreig, verdachtmakingen, niet alles bij de ander zoeken gewoon oplossingsgericht werken. dat heb ik bij deze makelaar niet kunnen ervaren en ik ben het niet eens deze stijl van zakendoen dat heb ik in diverse berichten geprobeerd duidelijk te maken. dat is alles niets meer niets minder. het is verder aan de lezers om te bepalen wat ze er mee doen. ik heb zo'n beetje alles gezegd wat ik er over wilde zeggen. ron |
|
|
|
|
|
#40 |
|
Nieuw Lid
|
Onze ervaring met de heer Olierook is in tegen stelling met anderen normaal/goed verlopen. Eerst goed georienteerd op wat er door zijn bedrijf geboden wordt, en daarna duidelijke afspraken gemaakt, en natuurlijk bleven er door onwetendheid nog een wel een aantal dingen zitten maar die hebben we samen in alle redelijkheid opgelost. Zelfs was er nog sprake van enige coulance.
|
|
|
|