|
|
![]() |
||||||
|
|
Onderwerp-opties | In onderwerp zoeken | Weergave |
|
|
#1 |
|
Volwaardig Lid
|
Papieren nodig voor serveren warme maaltijden?
Ik heb een aantal keren iets gelezen over de benodigde papieren om warme maaltijden te mogen serveren. Maar volgens mij heb je hier toch alleen je Sociale hygiëne voor te hebben?
Als je deze in Nederland behaald hebt is deze toch ook in Tsjechië geldig? |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Volwaardig Lid
|
Klopt alleen stelde ik deze vraag uit intresse. Misschien dat andere mensen er ook iets aan hebben.
Overigens kun je niet bij definitie aannemen dat behaald papieren en diploma’s niet geldig zijn in Tsjechië. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
VIP Lid
|
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
|
Kijk hier eens
http://ec.europa.eu/youreurope/nav/n.../rights_nl.pdf
Kijk eens of hier het antwoord op je vraag ligt. Rijbewijs, geldigheid van NL diploma's etc |
|
|
|
#6 |
|
Actief Lid
|
toevallig van de week bezig geweest met deze vraag.
het ging erom of we een aparte vergunning/licensie moesten hebben voor het verhuren van onze huizen. de een zei van wel de ander niet. advokaat heeft contact gehad met handelsregister en vergunning is pas nodig bij een pand met tien of meer bedden of wanneer er sprake is van een extra service zoals bijvoorbeeld het verstrekken van maaltijden. kortom ik zou even contact op (laten) nemen met het handelsregister daar kunnen ze je verder helpen. ron |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Volwaardig Lid
|
In 1ste instantie toch de makelaar omdat die op de hoogte moet of kan zijn van de regels.
1 ding weet ik zeker, 2 jaar geleden heb ik in een pension gezeten en daar was een tsjechische kok in dienst ivm de regelgeving ook buiten de vakantieperiode. Iedereen die ook maar achter de bar werkte om een limonade in te schenken of een ijsje te pakken moest een TSJECHISCHE doktersverklaring hebben over hun gezondheid. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Moderator
|
Het lijkt me niet de taak van een makelaar om dit soort vragen te beantwoorden.
Een makelaar begeleidt de verkoop van een huis langs de juiste juridische wegen. Als je het antwoord op een vraag niet (zeker) weet is het volgens mij handiger ook niet te antwoorden of je kunt erbij vermelden dat je het niet helemaal zeker weet. Best mogelijk dat iemand op dit forum de antwoorden weet of kan uitzoeken en wellicht is het handig voor Hendrik eens te informeren bij Koninklijke Horeca Nederland of een andere vakorganisatie. Een doktersverklaring is wel weer heel wat anders dan een diploma. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Actief Lid
|
Yvonne, dat is wel intressant. Wij zijn momenteel 2 appartementjes aan het inrichten voor gasten. Dus kan ik dit gewoon privé verhuren ? moet ik die inkomsten dan niet ergens aangeven ?
Wij dachten het via onze bestaande sro te doen maar als we dat kunnen vermijden des te beter. |
|
|
|
|
|
|
|
#10 |
|
Actief Lid
|
Ik heb zelf voor het oprichten van mijn sro contact gehad met Companies.cz in Praag. De begeleiding was uitstekend en ze kunnen je vast vertellen wat wel en niet mag. Kijk maar eens op www.companies.cz.
|
|
|
|