![]() |
|
|
#1 |
|
Nieuw Lid
|
Welk gebied kies ik voor onze eerste vakantie?
Goedemiddag allemaal,
In aug/sept. 2008 willen wij voor het eerst naar tsjechië op vakantie. We gaan 3 weken met de auto en willen daar een huis huren. Wij houden tijdens de vakantie van> rust natuur afwisselend bloemen/plante hengelen leuke stadjes mooie gebouwen winkelen Wie kan ons op weg helpen een gebied te kiezen? Alvast bedankt. Groetjes,Jolanthe. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Actief Lid
|
Nou Jolanthe,
Je kan in heel Tsjechië terecht. En dat is geen grapje. Ik zou zeggen kijk hier op het forum eens goed rond en je zult uiteindelijk niet meer kunnen kiezen.... Onze eerste keer was in het gebied rond Adrspach. Hier vindt je rust, geweldige natuur mooie omgeving leuke dorpjes stadje (trutnov, Broumov) met winkels op 25 km rijden Reuzengebergte op 35 km rijden Dierentuin (heel mooi) in Kralove kortom teveel om op te noemen zwemgelegenheid in Trutnov etc etc Huisjes overigens genoeg daar in de buurt, maar dat geldt wel voor heel Tsjechië. Succes. Om een beeld te vormen, kijk eens op de site van Freddy, die maakt hele mooie foto's uit diverse streken. Aliën. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Actief Lid
|
Ik bedoel Freddy2005 dus...ok? Had ik effe fout getypt...
Adrspach ligt ten Noord-Oosten van Trutnov, tegen de Poolse grens. Zoek in dit forum maar eens op Adrspach en je zult versteld staan wat je vindt. Overigens kan je dat met elk gebied doen. De keuze van het gebied moet je echt zelf doen. Als je trouwens drie weken gaat, kan je ook kijken of je verschillende streken bezoekt. Ik zou een bezoek aan Praag overigens niet overslaan.... Aliën. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Super Lid
|
Hallo Jolanthe,
Ik zou je adviseren deze site grondig door te lezen en de zoekfunctie te gebruiken voor specifieke plaatsen/gebieden. Je hebt nog tijd genoeg om iets leuks te vinden! De items die jij aanhaalt zijn nl. zó algemeen, daarvoor kan je wel in heel CZ terecht. (je hebt dus een goede bestemming gevonden .)groeten en veel vakantievoorpret, Maria |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Volwaardig Lid
|
Misschien een leuk idee om de vakantie in 3 weken te splitsen en een route (rond) te rijden...
Bijvoorbeeld binnenkomen in West-Bohemen waar de kuuroorden zijn en veel unieke stadjes, vervolgens afzakken naar het zuiden, via Sumava, het nationale park (machtige natuur; oerbossen en bodemloze meren), rijkelijk bedeeld met unieke architectuur en door Moravie, de wijnstreek, via Praag weer terug. Dan heb je in vogelvlucht een derde van Tsjechië gehad. Natuurlijk beschrijf ik de kant die ik het beste ken, maar daar er velen op dit forum zijn die de noordelijke route waarschijnlijk nog veel beter kennen zullen waarschijnlijk nog vele hints en tips uit die omgeving volgen. We wensen je dan ook veel voorpret. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Actief Lid
|
Ik persoonlijk vind het noorden (reuzengebergte) iets drukker. Veel ski gebieden, en gevoelmatig meer toeristen daar.
Of dat ook echt zo is..... Neemt niet weg dat het desondanks ook daar geweldig is Datgene wat je zoekt kun je overal wel vinden in Tsjechië. En als je inderdaag langere tijd blijft, reis dan wat rond. Is ons prima bevallen. En natuurlijk is Praag een stad die je gezien moet hebben ![]() |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Lid
|
je kunt een huis huren net buiten een stadje of dorp, waar het rustig is, en dan bijvoorbeeld in de buurt van Vrchlabi[aan de voet van het reuzengebergte]Daar kun je al aardig skien voor beginners . Een stukje verder rijden en dan kom je bij herlikovice, en een minuut of 20 verder zit je in spindleruv, wel drukker maar wel een leuk skigebied. ![]() |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Super Lid
|
Kijk even op de site van Esthertje, hartstikke mooi pension in mooie omgeving en wat misschien makkelijk is voor jullie eerste bezoek aan CZ: ze is Nederlands. Overigens zijn er veel meer forumleden met een huis-pension in CZ. Zoals ik al zei:
zoekfunctie
gebruiken!
|
|
|
|