het Tsjechisch Forum
Voorpagina - Forums - Fotogalerij - FAQ - Registreren
Registreren FAQ Ledenlijst Agenda Zoeken Berichten van vandaag Alle berichten als gelezen markeren

Antwoord

Onderwerp-opties
Oud 17-10-07, 20:53   #11
Actief Lid

feertje22's avatar

Nationaliteit:
ok dan had ik je verkeerd begrepen.
feertje22 is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 21-10-07, 15:18   #12
Actief Lid

feertje22's avatar

Nationaliteit:
Citaat:
curious schreef:
Bericht bekijken
dat is niet zo eenvoudig

1 ga erheen en probeer ter plekke iemand te zoeken.
2 maak veel foto's en laat deze een bekende bouwkundige zien ,kun je altijd verder kijken.
Ik neem zeker een fotocamera mee als we ergens gaan kijken.

Citaat:
vragen vragen overal vragen.
en vooral de tijd nemen.
Zoals jullie op dit forum wel kunnen zien, ik vraag iedereen en alles het hemd van het lijf

Citaat:
nu is het een goede tijd om te kijken, vooral als het veel regent zie je meteen de problemen.
als het sneeuwt is het onmogelijk het pand te beoordelen.

succes
Komende week gaan we er naar toe en zullen we heeeeeel goed gaan kijken. Zal denk toch niet gaan sneeuwen voor die tijd.

En als we dan terug zijn dan zijn we en ilusie armer? een ervaring rijker? We zullen zien.
Oud 28-10-07, 10:39   #13
Actief Lid

henk1948's avatar

Nationaliteit:
bouwkundige

Hallo Feertje,

ik reageer nog even op je berichtje van vorige week. Wij hebben afgelopen voorjaar een villa gekocht in Hut, vlakbij Jablonec nad Sisou.
Wij zijn in contact gekomen met een architect om tekeningen te maken voor de nodige vergunningen van de verbouwing. Via deze archtitect weer in aanraking gekomen met een aannemer, die de verbouwing, zowel binnen als buiten voor ons gaat uitvoeren.
Als je zover bent en een huis gekocht hebt, kan ik je wel in contact brengen met deze man, mocht het niet in de buurt zijn, dan weet hij wel weer miemand bij jou in de buurt.
Onze ervaring tot nu toe is, dat je veel moet netwerken om aan betrouwbare adressen te komen.
Veel informatie kun je ook al krijgen via de makelaar. Wij zijn in zee gegaan met EKRK, die heeft ons heel goed terzijde gestaan tijdens onze zoektocht en heeft ons ook weer veel contacten opgeleverd.
Ons voordeel is wel, dat mijn vrouw vloeiend Tsjechisch spreekt.
Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

Groet Henk1948
henk1948 is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 28-10-07, 12:49   #14
Actief Lid

feertje22's avatar

Nationaliteit:
Dank je Henk,

Heb ik zeker wat aan. Ik weet hoe belangrijk connecties zijn in deze wereld.
Oud 28-10-07, 23:34   #15
Actief Lid

Ricardo's avatar

Nationaliteit:
Hallo Feertje,

Ik lees dit onderwerp even mee. Interessant allemaal en ik wil graag weten hoe de afgelopen week is geweest? Zijn jullie hier geweest en hebben jullie nog huizen kunnen bekijken? Of hebben jullie nu al iets op het oog? Jullie zijn op zoek naar iemand die een bouwkundige inspectie kan uitvoeren.
Ik heb 8 jaar ervaring in het bouwtoezicht in Nederland. Daarnaast heb ik contacten met bouwingenieurs hier uit de omgeving. Nu woon ik al 1 jaar in Pardubice. Dit ligt op een uurtje van Trutnov af. Als ik in de inspectie van een woning iets kan betekenen voor jullie, dan hoor ik het wel via een Privé Mail (PM). Daarnaast zijn er ook nog andere zaken die ik voor jullie kan betekenen.
Ricardo is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 30-10-07, 21:34   #16
Actief Lid

feertje22's avatar

Nationaliteit:
Citaat:
Ricardo schreef:
Bericht bekijken
Als ik in de inspectie van een woning iets kan betekenen voor jullie, dan hoor ik het wel via een Privé Mail (PM). Daarnaast zijn er ook nog andere zaken die ik voor jullie kan betekenen.
Mooi maar zeg er dan ook gelijk bij dat je een bedrijf hebt in CZ en dat je voor en bezichtiging gewoon een prijs berekent.

Quote van je site
"Voor het bezichtigen vragen we € 150,- per dag. Onze km vergoeding bedraagt € 0,25 / km."
einde Quote.

We hebben afgelopen week een huis bekeken met een makelaar die daaraan totaal geen kosten heeft verbonden terwijl ze zeker een aantal uren mee bezig is geweest.

Natuurlijk mag iedereen geld verdienen maar dit lijkt me gewoon reclame.

Dan je vraag:
We zijn idd in Tsjechië geweest en hebben het een en ander bekeken. Knopen zijn er nog niet doorgehakt maar we zijn wel heel at wijzer geworden. We hadden een pand op het oog maar dat wordt het toch niet om diverse redenen.
Oud 30-10-07, 22:50   #17
Actief Lid

Ricardo's avatar

Nationaliteit:
Beste Feertje. Mijn idee was om de bouwinspectie als privé persoon voor jullie te doen gezien mijn ervaring in Nederland. Het zou geheel buiten ons bedrijf omgaan. Er is hierover een misverstand ontstaan. Ik had jullie zeker van te voren wel gemeld dat wij met ons bedrijf meer voor jullie kunnen regelen als jullie dit nodig vinden. Daarom was ook mijn vraag om per Prive Mail te reageren.
Maar jullie hadden een bouwkundige bij jullie? Ook gratis?

Wij zijn een dienstverlenend bedrijf en geen makelaar. Een makelaar begeleidt kosteloos de bezichtigingen van hun woningen en is er namens de verkoper. Wij behartigen de belangen van de koper en zijn onafhankelijk. En voor onze diensten zal dan betaald moeten worden.

Ook moet er bij de quote aangegeven worden dat, indien de klant overgaat tot aankoop van de woning de kosten voor de bezichtigingsdag in mindering gebracht wordt in de totaalprijs.

Ik wil helemaal geen reclame maken. Er staan genoeg collega bedrijven op het forum. De keus is aan jullie. Maar je kan alles ook zelf doen en hier de informatie vergaren....... Succes.

Laatst aangepast door Ricardo; 30-10-07 om 22:51.
Reden: aanvulling
Ricardo is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 31-10-07, 06:59   #18
Actief Lid

feertje22's avatar

Nationaliteit:
Citaat:
Ricardo schreef:
Bericht bekijken
Maar jullie hadden een bouwkundige bij jullie? Ook gratis?
Yep.
Is ook niet meer dan heel verstandig om er en mee te nemen.

Ik had je idd dan verkeerd begrepen. Mijn excuus daarvoor.
Antwoord

Onderwerp-opties

Berichtregels