het Tsjechisch Forum
Voorpagina - Forums - Fotogalerij - FAQ - Registreren
Registreren FAQ Ledenlijst Agenda Zoeken Berichten van vandaag Alle berichten als gelezen markeren

Antwoord

Onderwerp-opties
Oud 21-10-07, 10:06   #1
Actief Lid

feertje22's avatar

Nationaliteit:
Heb je weer zoiets

Hallo bste forumleden.
Wij zijn nog steeds op zoek naar iets in Tsjechië en soms vinden wij iets waarvan we denken: "Dat zou het kunnen zijn"

Dan ga je verder kijken dan dat je neus lang is en dan kom je soms de gekste dingen tegen. Hier heb ik weer zoiets waarvan ik denk....tja wat moet is er van denken.????

Object in Desna:
Staat te koop bij Eureality. Zij zeggen dat het al een half jaar te koop staat EN dat zij de exclusiviteit hebben.
Vraagpris: 3.000.000 kronen ofwel ongeveer 110.000 euro.
http://www.eureality.cz/sale.php?id=58

Maar als zij de exlusiviteit hebben, waarom staat het dan ook op de onderstaande site te koop? Vraagprijs 130.500 euro. Dat begrijp ik nog wel want sommigen zetten er ongegeneerd tienduizenden euro's bovenop om hun zakken te vullen.
http://www.affidata.com/sh/nav?cmd=f...=14141&lang=54

En als het dan verkocht gaat worden, waarom kan ik dan nog steeds een vakantie boeken voor dat huis, zelfs tot in de zomer van 2008? Ik zou me als vakantieganger toch wel heel erg bescheten voelen als ik te horen kreeg: "sorry je hebt wel geboekt maar de vakantie gaat niet door"
http://www.topictravel.nl/Product.as...008&Duration=7

Wat vinden jullie hier nu van? Ik kan dit allemaal niet rijmen. En jullie???

Wie het weet die mag het zeggen.

grt

Feertje
feertje22 is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 21-10-07, 10:22   #2
Pivonist

Macek's avatar

Nationaliteit:
Ja, ik heb al vaker gezegd, deze wereld zit vol met valkuilen, voetangels en berenklemmen uitkijken is de boodschap. Kijk ook eens op Tsjechische makelaarssites, vaak worden daar dezelfde objecten aangeboden tegen andere, vaak lagere prijzen. En als het mogelijk is, neem een Tsjechische kennis mee dat heb ik ook gedaan met succes.
Macek is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 21-10-07, 10:31   #3
Actief Lid

feertje22's avatar

Nationaliteit:
Ik heb het object niet gevonden op de tsjechische sites die ik ken.
oa http://www.nemovitosti.cz en http://www.mmreality.cz/

Kennissen heb ik wel maar geen Tsjechen in Tsjechië. Die trek je niet zomaar uit een blik
Oud 21-10-07, 11:16   #4
Volwaardig Lid

Nationaliteit:
Op de eerste plaats staat het pand al ruim 12 maanden te koop (5.10.2006 staat er boven). Verder is de advertentie op AFFIDATA ook van Eureality, want ze gebruiken namelijk hetzelfde referentie nummer. Waarom het daar duurder wordt aangeprezen, is mij niet bekend. Misschien willen ze via de anoniemen website van Affidata extra geld van de klant vragen
Dus ook weer een opl.......
En zolang het nog niet verkocht is kan je het verhuren.

Citaat:
feertje22 schreef:
Bericht bekijken
Ik heb het object niet gevonden op de tsjechische sites die ik ken.
oa http://www.nemovitosti.cz en http://www.mmreality.cz/

Kennissen heb ik wel maar geen Tsjechen in Tsjechië. Die trek je niet zomaar uit een blik
Hier heb je nog een paar makelaars

http://www.firmy.cz/Remesla-a-sluzby/Reality/Realitni-kancelare
dutch is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 21-10-07, 11:23   #5
Actief Lid

feertje22's avatar

Nationaliteit:
Citaat:
dutch schreef:
Hier heb je nog een paar makelaars
Een paar ??????????

WOW bedankt voor de link Dutch.

Ik heb er ondertussen 4 nagetrokken en daar niet gevonden.
Het zou ook niet moeten want eureality claimt exclusiviteit.

Blijft de vraag: Wat te denken van het gestelde in de startpost.
Oud 21-10-07, 11:33   #6
Actief Lid

Nationaliteit:
Citaat:
feertje22 schreef:
Bericht bekijken
Het zou ook niet moeten want eureality claimt exclusiviteit.

Blijft de vraag: Wat te denken van het gestelde in de startpost.
welkom in Tsjechië
en na aankoop meestal 2 jaar komt de rest van het Tsjechisch verrassingspakket.
ps: het zal je nu wel langzaam duidelijk worden.
curious is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 21-10-07, 11:55   #7
Actief Lid

feertje22's avatar

Nationaliteit:
Citaat:
curious schreef:
ps: het zal je nu wel langzaam duidelijk worden.
Het is me al langer duidelijk en ik snap echt wel dat je voorzichtig moet zijn, heel voorzichtig zelfs.
Gelukkig zijn er ook heel veel forumleden hier die heel blij en heel tevreden zijn met hun stulpje in Tsjechië
Dat geeft al aan dat niet ALLES verkeerd hoeft te gaan.

Citaat:
dutch schreef:
Bericht bekijken
Op de eerste plaats staat het pand al ruim 12 maanden te koop (5.10.2006 staat er boven). Verder is de advertentie op AFFIDATA ook van Eureality, want ze gebruiken namelijk hetzelfde referentie nummer. Waarom het daar duurder wordt aangeprezen, is mij niet bekend. Misschien willen ze via de anoniemen website van Affidata extra geld van de klant vragen
Dus ook weer een opl.......
En zolang het nog niet verkocht is kan je het verhuren.
Dank je Dutch voor deze heldere uiteenzetting. Dat van dat referentie nummer had ik nog niet gezien.
Oud 21-10-07, 12:11   #8
Actief Lid

Nationaliteit:
Citaat:
feertje22 schreef:
Bericht bekijken
Dat geeft al aan dat niet ALLES verkeerd hoeft te gaan.
daarin geef ik je helemaal gelijk

een deel van de kopers is tevreden
een deel van de kopers heeft veel te veel betaalt , maar zijn meestal ook tevreden.
en een klein gedeelte wordt opgelicht.(zelf zou ik niet graag bij deze laatste groep horen)
curious is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 21-10-07, 12:23   #9
Actief Lid

feertje22's avatar

Nationaliteit:
Dus is het doel: Zorg dat je bij de eerste groep gaat horen en doe daar je stinkende best voor.

Overigens: Echte Nederlanders hebben een gloeiende hekel aan te veel betalen.

Daarbij zijn een heleboel zaken gevoels kwesties. Ik vind 100 euro voor en schilderij al te veel zelfs al is het een Picasso, kan nooit veel geld uitgeven voor een "echte Bolide" waar sommigen spontaan van gaan......... en een huis.....moet natuurlijk bouwkundig OKE zijn maar verder zit daar ook best een hoop gevoel bij. Als de klik er niet is dan is elk bedrag te veel. Is die klik er heel sterk wel dan is een hoger bedrag soms nog niet te veel.
Allemaal kwestie van gevoel en niet objectief in cijfertjes te zetten.
Oud 21-10-07, 14:15   #10
VIP Lid

char's avatar

Nationaliteit:
Goede middag! Even een reactie. Ik heb met niemand een binding, maar ik weet dat Eureality een betrouwbaar makelaarskantoor is. Zij rekenen gewoon een uurprijs voor het werk, wat zij doen. (300 ckr. p.u. en 12 of 15 ckr.? per eventueel gereden km.). Wanneer je naar hun site gaat, en je klikt Nabidka nemovitosti aan, dan kun je zien dat het gaat om een aanbod van samenwerkende makelaars. Het huis staat op pag. 3. Het prijsverschil met de andere makelaar is inderdaad heel veel! Het huis is waarschijnlijk van een NL-er, die er om een of andere reden van af wil. (ga maar eens x-maal per jaar het gras maaien op 3500 mtr.2) Of de inkomsten uit de verhuur vallen vies tegen. Bij topic travel staat dit huis te huur, onder de naam "huis Dijk", vandaar dat ik denk dat het van een NL-er is. Zolang het niet verkocht is, proberen ze het nog te verhuren. De vraagprijs is incl. 80% van de inboedel, dus dat scheelt ook weer. Ligt er natuurlijk wel aan, waar die 20% uit bestaat, die ze er uit halen!!
Carlo.
char is offline   Bericht citeren in antwoord
Antwoord

Onderwerp-opties

Berichtregels