Registreren
Voorpagina - Forums - Fotogalerij - FAQ - Vakantiehuizen
Agenda Ledenlijst FAQ Zoeken Berichten van vandaag Alle berichten als gelezen markeren

Terug   het Tsjechisch Forum - Algemeen - Diversen
Jachthond Cesky Fousek

Jachthond Cesky Fousek

Antwoord

Onderwerp-opties In onderwerp zoeken Weergave
Oud 16-10-07, 08:42   #21
pussman
Nieuw Lid

Nationaliteit:
nieuwe pup in Belgie gekocht

De puppie is niet zo een dikke wollepluis als schattige dikke puppies, maar ik denk dat dat komt omdat hij nu nog zo een kort haar heeft. Hij ziet er heel gezond, levendig en allert uit. Weegt bijna 7 kilo en is 10 weken oud.

Bericht 16-10-07 om 08:45 aangepast door pussman.
Reden: was dubbel gepost
pussman is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 25-10-07, 08:35   #22
pussman
Nieuw Lid

Nationaliteit:
Ik heb een Cesky fousek gekocht bij een fokker uit Meer(Belgie)
Heb nog nooit van "linie" gehoord. Wat is dat en hoe kom je dat te weten? Ik heb voor Cesky fousek gekozen voor zijn zacht karakter. En omdat ik hoop dat ze hier nog niet mee geprutst hebben zoals met de golden retriever. Hij wordt een gewone gezinshond, we gaan er niet mee jagen.
Milan is nu 11 weken oud. Je kan foto's zien op mijn blog;
pussman.blogspot.com

Citaat:
baffie schreef:
Bericht bekijken
Linie 7 is niet zo populair, omdat daar nogaleens een ziekte verschijnt (ben even de naam kwijt) waarbij de hond kale plekken krijgt.
Linie 6 heeft soms nogal kortharige Fouseks. Linie 4 en 5 heb ik geen weet van problemen.
Ik denk voor jullie dat de 3de linie het beste is, heeft een zeer goede balans tussen jachtinstinct en karakter.
Om die reden hebben wij er ook één uit de 3de linie genomen
Hallo Baffie,

Ik heb een Cesky fousek gekocht bij een fokker uit Meer(Belgie)
Heb nog nooit van "linie" gehoord. Wat is dat en hoe kom je dat te weten? Ik heb voor Cesky fousek gekozen voor zijn zacht karakter. En omdat ik hoop dat ze hier nog niet mee geprutst hebben zoals met de golden retriever. Hij wordt een gewone gezinshond, we gaan er niet mee jagen.
Milan is nu 11 weken oud. Je kan foto's zien op mijn blog;
pussman.blogspot.com
Oud 25-10-07, 10:56   #23
unita
Actief Lid

unita's avatar

Nationaliteit:
Ook bij de cesky fouseks komen ziektes voor.
Toen ik verleden maand bij de Frantiska Houska Memorial in Kromeriz was werd er door een man uit het bestuur van de Tsjechische fousek vereniging gezegd dat er momenteel in Nederland een explosie is aan cesky fouseks.
Er wordt momenteel veel meer gefokt en geïmporteeerd.
Verleden jaar is de Nimrod gewonnen door een cesky fousek en dit heeft daar mede aan bij gedragen.
Of dit nu zo goed is voor het ras..................... dat kun je zelf wel invullen.
unita is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 26-10-07, 16:39   #24
baffie
Actief Lid

baffie's avatar

Nationaliteit:
Pussman,

een aantal jaren geleden was de Fousek eigenlijk zo goed als uitgestorven, om het ras dan weer nieuw leven in te blazen hebben ze een aantal reuen genomen als soort van stamvaders waarmee ze een soort van foklijn hebben opgezet. Elke bloedlijn heeft zo zijn sterke en zwakke kanten en werden in het begin niet onderling gekruist.
De fokker in Meer zou je perfect moeten weten te vertellen van welke bloedlijn je een afstammeling hebt.
Er is een goed boek over te verkrijgen, helaas enkel maar in het Tsjechisch.
Trouwens wij hebben ooit een Fousek meegebracht voor m'n collega in Kalmthout.
baffie is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 26-10-07, 17:06   #25
pussman
Nieuw Lid

Nationaliteit:
Bedankt voor de uitleg Baffie.
Ik zal het eens vragen.
groetjes!
Je kan foto,s bekijken van Milan op mijn blog
pussman.blogspot.com

Ik heb al gehoord van iemand die bevriend was met mensen in Kalmthout die een fousek uit tsjechie hadden.
Leeft die hond nog denk je??
Oud 26-10-07, 20:56   #26
baffie
Actief Lid

baffie's avatar

Nationaliteit:
Jawel hoor, hij zal nu ongeveer 4 jaar zijn en is in top conditie.
baffie is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 24-04-08, 19:14   #27
hunter2
Nieuw Lid

hunter2's avatar

Nationaliteit:
jachthond cesky fousek

Hallo iedereen,

Ik ben op zoek naar een geschikte reu om mijn 2 jaar oude teef te laten dekken. Ik heb ze aangekocht in Meer-Belgïe. Ik was daar al eens gaan luisteren naar de mogelijkheden maar 1200 euro is iets te hoog voor mijn budget. In Nederland moet ik eerst aangesloten zijn bij de rasvereniging voor ik verdere informatie krijg. Ik heb ook iemand gevonden in Frankrijk die 650 euro vraagt, wat al veel beter in mijn oren klinkt. Nu heb ik ook zitten denken om eventueel met mijn hond naar Tsjechïe te reizen en ze daar te laten dekken. Kan iemand mij hierover wat meer info geven zodat ik weet wat de mogelijkheden zijn?
hunter2 is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 24-04-08, 19:45   #28
ida
Lid

ida's avatar

Nationaliteit:
Heb je al eens geinfomeerd bij de hondenvereniging. Er hebben klanten van onze camping honden gekocht bij een fokker bij ons in het stadje Protivín. Ik weet geen naam en adres maar die klanten waren ook lid van de vereniging.
ida is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 24-04-08, 19:50   #29
hunter2
Nieuw Lid

hunter2's avatar

Nationaliteit:
Ik zal dit zeker doen. Alvast bedankt voor de info!
hunter2 is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 24-04-08, 22:09   #30
pussman
Nieuw Lid

Nationaliteit:
Citaat:
hunter2 schreef:
Bericht bekijken
Ik ben op zoek naar een geschikte reu om mijn 2 jaar oude teef te laten dekken. Ik heb ze aangekocht in Meer-Belgïe.
Ik zou zeggen, je mag met mijn reu fokken, maar ik vrees dat hij familie is. Hij komt ook uit Meer.

Groetjes!
Antwoord

Onderwerp-opties In onderwerp zoeken
In onderwerp zoeken:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Nederlands Cesky English Deutch

© 2007 Tsjechie.net - Forum: vbulletin- Weather: In-pocasi.eu - Stats: Opentracker.net - SEO by vBSEO 3.0.0 - RSS Feed