|
|
![]() |
||||||
|
|
Onderwerp-opties | In onderwerp zoeken | Weergave |
|
|
#21 |
|
Nieuw Lid
|
nieuwe pup in Belgie gekocht
De puppie is niet zo een dikke wollepluis als schattige dikke puppies, maar ik denk dat dat komt omdat hij nu nog zo een kort haar heeft. Hij ziet er heel gezond, levendig en allert uit. Weegt bijna 7 kilo en is 10 weken oud.
Bericht 16-10-07 om 08:45 aangepast door pussman. Reden: was dubbel gepost |
|
|
|
|
|
#22 | |
|
Nieuw Lid
|
Ik heb een Cesky fousek gekocht bij een fokker uit Meer(Belgie)
Heb nog nooit van "linie" gehoord. Wat is dat en hoe kom je dat te weten? Ik heb voor Cesky fousek gekozen voor zijn zacht karakter. En omdat ik hoop dat ze hier nog niet mee geprutst hebben zoals met de golden retriever. Hij wordt een gewone gezinshond, we gaan er niet mee jagen. Milan is nu 11 weken oud. Je kan foto's zien op mijn blog; pussman.blogspot.com Citaat:
Ik heb een Cesky fousek gekocht bij een fokker uit Meer(Belgie) Heb nog nooit van "linie" gehoord. Wat is dat en hoe kom je dat te weten? Ik heb voor Cesky fousek gekozen voor zijn zacht karakter. En omdat ik hoop dat ze hier nog niet mee geprutst hebben zoals met de golden retriever. Hij wordt een gewone gezinshond, we gaan er niet mee jagen. Milan is nu 11 weken oud. Je kan foto's zien op mijn blog; pussman.blogspot.com |
|
|
|
|
|
|
#23 |
|
Actief Lid
|
Ook bij de cesky fouseks komen ziektes voor.
Toen ik verleden maand bij de Frantiska Houska Memorial in Kromeriz was werd er door een man uit het bestuur van de Tsjechische fousek vereniging gezegd dat er momenteel in Nederland een explosie is aan cesky fouseks. Er wordt momenteel veel meer gefokt en geïmporteeerd. Verleden jaar is de Nimrod gewonnen door een cesky fousek en dit heeft daar mede aan bij gedragen. Of dit nu zo goed is voor het ras..................... dat kun je zelf wel invullen. |
|
|
|
|
|
#24 |
|
Actief Lid
|
Pussman,
een aantal jaren geleden was de Fousek eigenlijk zo goed als uitgestorven, om het ras dan weer nieuw leven in te blazen hebben ze een aantal reuen genomen als soort van stamvaders waarmee ze een soort van foklijn hebben opgezet. Elke bloedlijn heeft zo zijn sterke en zwakke kanten en werden in het begin niet onderling gekruist. De fokker in Meer zou je perfect moeten weten te vertellen van welke bloedlijn je een afstammeling hebt. Er is een goed boek over te verkrijgen, helaas enkel maar in het Tsjechisch. Trouwens wij hebben ooit een Fousek meegebracht voor m'n collega in Kalmthout. |
|
|
|
|
|
|
|
#25 |
|
Nieuw Lid
|
Bedankt voor de uitleg Baffie.
Ik zal het eens vragen. groetjes! Je kan foto,s bekijken van Milan op mijn blog pussman.blogspot.com Ik heb al gehoord van iemand die bevriend was met mensen in Kalmthout die een fousek uit tsjechie hadden. Leeft die hond nog denk je?? |
|
|
|
|
|
#27 |
|
Nieuw Lid
|
jachthond cesky fousek
Hallo iedereen,
Ik ben op zoek naar een geschikte reu om mijn 2 jaar oude teef te laten dekken. Ik heb ze aangekocht in Meer-Belgïe. Ik was daar al eens gaan luisteren naar de mogelijkheden maar 1200 euro is iets te hoog voor mijn budget. In Nederland moet ik eerst aangesloten zijn bij de rasvereniging voor ik verdere informatie krijg. Ik heb ook iemand gevonden in Frankrijk die 650 euro vraagt, wat al veel beter in mijn oren klinkt. Nu heb ik ook zitten denken om eventueel met mijn hond naar Tsjechïe te reizen en ze daar te laten dekken. Kan iemand mij hierover wat meer info geven zodat ik weet wat de mogelijkheden zijn? ![]() |
|
|
|
|
|
#28 |
|
Lid
Nationaliteit:
|
Heb je al eens geinfomeerd bij de hondenvereniging. Er hebben klanten van onze camping honden gekocht bij een fokker bij ons in het stadje Protivín. Ik weet geen naam en adres maar die klanten waren ook lid van de vereniging.
|
|
|
|
|
|
#30 |
|
Nieuw Lid
|
|
|