![]() |
|
|
#102 |
|
Forum Freak
|
Mooi, die verhalen, lachen joh!
![]()
|
|
|
|
#103 |
|
Actief Lid
|
Char ben je werkelijk (o.a.) vrachtwagenchauffeur of ben je schrijver van beroep. Als je vrachtwagenchauffer bent zou ik daar snel mee stoppen en schrijver van mijn beroep worden.
Je hebt zoveel verhalen dat je meerdere boeken kunt schrijven. Verder niks dan lof hoor. your the man. Groetjes Gerda
|
|
|
#104 |
|
VIP Lid
|
Boetekleed
Sorry... Ik heb dus een fout gemaakt, bij het verhaal over de gans!!!
Vanavond, (dus gisteren) gegeten bij Dik, mijn zwager. (Zie, het verhaal over de mist.). Ik heb gekookt. Een pan maccaroni, voor 12 personen. Prima gegeten en gedronken. Maar Niels, onze zoon, was er ook bij! Ik heb hem wat stukjes op dit forum laten lezen. Wist hij veel, waar zijn vader mee bezig was, op dit forum!.. Hij zegt: dat van die kalkoen, klopt niet hoor!!! Het was wel degelijk een diepvries gans!!!... 's ochtends vroeg gekocht. Maar omdat dat beest zo groot was, en stijf bevroren, had hij hem in het toiletgebouw, onder de warme kraan willen ontdooien. Midden tussen de tandenpoetsende en scherende mannen in! Er kwam allemaal prut uit dat beest. Op de vraag, waar hij mee bezig was, zij hij: Die hebben we uit het park in Vrchlabi, en ik maak hem even schoon! Geen kalkoen dus! ...Sorry.... Carlo.
|
|
|
#106 |
|
VIP Lid
|
Even meten
Hoe beklemmend kan een dictatuur zijn? Ver voor 1989. Ik vlieg met een aantal vrienden naar Praag. We nemen een taxi naar de binnenstad. Het hotel is een beetje, nog net geen 1 ster, naar onze westerse begrippen. Een soort betonnen pakhuis, met kamers. Wel een mooi restaurant, en een leuke bar. We hebben prima gegeten, en nog een afzakkertje, aan de bar gedaan. ...Volgende morgen. Ontbijt dus. Alles erop en eraan. Prima! Wij de stad in. Mooie stad, maar tegenwoordig 100 keer mooier! Om 5 uur zijn we terug in het hotel. Even naar de bar. We drinken wat, en als enige toeristen daar, probeert de jongen (thomas) achter de bar, het ons zo gezellig mogenllijk te maken... Dat lukt dus aardig!! ...Om 6 uur gaan we eten. Daarna met een taxi de stad weer in. Geen ruk te beleven in Praag! (of wij hadden de verkeerde taxichauffeur) Om 11 uur weer terug in het hotel. Wij naar de bar. Daar staat Thomas, met een enorm lange glazen maatbeker. Heel smal, maar wel zo'n 60 cm. hoog. We kunnen alleen nog bier krijgen. Hij tapt er een paar. En wij zitten te kijken naar zijn "werk". Groot boek/schrift, waarin hij wat moet schrijven. Hij pakt een fles rum, halfvol, en giet dit in de maatbeker. Kijkt goed naar de streepjes op het maatglas, noteert de inhoud in het schrift, en vervolgens giet hij de inhoud, met een trechtertje terug in de fles!!! Dat gaat zo'n 20 flessen door! Wij zitten inmiddels aan een 2-de biertje (ja, wel halve liters, want je weet maar nooit hoe laat de toko sluit). De laatste te controleren fles, is een fles met gin. Hier heeft hij waarschijnlijk een fout gemaakt! Een paar gin-tonics verkocht, en nu te weinig gin in de fles! Hij pakt een flesje tonic, en gooit een beetje tonic bij de gin, in het maatglas!!! En via de trechter, zo weer in de fles! Neem nooit een gin-tonic in Tsjechie!!!
Dat zeg ik!!...voor Vrienden: ...Char Laatst aangepast door char; 15-10-07 om 02:24. |
|
|
|
|
|
#107 |
|
VIP Lid
|
Mijn fout. In het vorige verhaal, begon ik over dictatuur. Er was natuurlijk, afgezien van de Russische aanwezgheid, geen dictatuur in Tsjechoslowakije!...?
|
|
|
#108 |
|
Actief Lid
|
Even meten.
Al iets bekends voor mij,maar ik dacht dat dit al wel verleden tijd was. Ruim 40 jaar terug in hotel praha te babylon ging de ober tegen sluitingstijd strepen op flessen zetten en nameten met verschillende maatglazen en het verbruik noteren. Een paar jaar terug echter in hotel vltava in Rez vlakbij Praag zag ik dat het nog steeds gedaan werd. De ober vroeg of we nog bier wilden want hij moest het biervat nog nawegen. we hebben het hem gemakkelijk gemaakt want zijn doorgegaan tot het leeg was. In Rez is een groot nucleaire onderzoeksinstituut welke nauw samenwerkt met Petten t.b.v.bestralingen tumoren. tevens zijn er een distributiecentra van Albert.
|
|
|
#109 |
|
Forum Freak
|
Mijn vriend Lukas heeft in verschillende restaurants in Praag gewerkt, zo'n 10/12 jaar geleden. Hij moest dit meten van alle flessen ook elke avond doen, alles afmeten en checken met de verdiensten. Tjongejonge dit leek me al een dagtaak op zich.
|
|
|
|
#110 |
|
Actief Lid
|
Ik begrijp van Cees dat dit nog steeds gedaan wordt !
Logisch als er een verschil is dat de ober dat op de één of andere manier "aanzuiverd". Kan me dat wel voorstellen. Misschien moet hij het anders uit eigen zak betalen.
|