![]() |
|
|
#91 |
|
Actief Lid
|
Noiseboy ik begrijp dat je je een beetje beschaamd voelt als je met zoveel egards behandeld wordt. Maar zo zie je maar weer dat wij Nederlander achterdochtig zijn. Zouden ze ons toch kaalplukken ?? Ik denk dat de tsjechen daar toen nog helemaal niet aan dachten. Trouwens nu ook nog niet.
Groetjes Gerda
Laatst aangepast door doniati; 13-10-07 om 18:48. Reden: tiepvaut |
|
|
|
|
|
#93 |
|
Lid
|
Char , wat een mooie verhalen , ik heb een beetje dysleksie en heb moeite met lezen en onthouden , maar jouw verhalen blijf ik lezen , ze zijn fasinerend en zo begrijpelijk , ik vind je een kanjer en als je ooit een boek schrijf , ga ik hem kopen !!!! hahaha
genoeg geslijmt , voordat ik iedereen over me heen krijg , maar ik meen het wel . Riska Rotterdam ![]() |
|
|
|
|
|
#94 |
|
VIP Lid
|
De Gans
2002. Wat ik nog niet eerder verteld heb, is dat wij ook een dochter hebben!! Eline. Geboren in 1993. En Niels is van 1981. (Ik heb 12 heel rustige jaren gehad!). Eline wil(de) alleen nog maar naar de camping in Cista/ Cerny dul. Zij heeft, en wij hebben, inmiddels een hoop, elk jaar terugkerende, vrienden en vriendinnen op deze camping. De periode van rondtrekken, van camping, naar camping, is voor ons jammer genoeg voorbij! Maar goed, wij staan op de camping, want ons huis (45 km. verderop) is verhuurd. Een paar dagen na onze aankomst, staat Niels voor onze neus. Met een paar Scouting-vrienden. 2 auto's, 5 man. Een dag later, moet ik er nog 2 ophalen bij het station in Vrchlabi. Komen vanuit Italie, even, met de trein, naar onze camping!! Niels en vrienden hebben hun "bivak" gemaakt. Aan de rand van de camping, bij het grote aangrensende weiland, naast de camping. ( ze kijken uit op de kabelbaan van de steengroeve). Ze hebben hun tenten en een groot windscherm, zo geplaatst, dat niemand op de camping kan zien wat ze uitspoken. Eigen kampvuur, met een spit erboven. Een paar dagen later gaat het waaien! Eline komt naar ons toe, en zegt: er waaien allemaal witte veren over de camping! Wij maken ons niet druk. Maar na een half uurtje, de witte veren blijven maar over de camping waaien, gaan we toch een kijkje nemen waar ze vandaan komen. Bij de tenten van Niels & vrienden vandaan, dus!! Niels zit op een krukje, met een groot vogelkarkas in zijn handen. Helemaal kaalgeplukt! Scoutingvrienden erbij. Of ik een pivo wil?... Zeker!.. Ik vraag wat ze aan het doen zijn. Niels vertelt, dat ze in Vrchlabi, bij een vijver een gans gevangen hebben!!! Zelf geslacht, en geplukt! Die gaat dus vanavond aan het spit!....( inmiddels staan er wel zo'n 25 andere campinggasten, bij de tent van onze zoon, en die horen hetzelfde verhaal) Ik ga helemaal uit mijn dak!!! Hij zegt: Pap, het komt wel goed hoor, het is pas 4 uur, vanavond istie klaar. Ik weg dus, wachtend op de eventuele komst van de politie. Ik schaamde me dood, voor mijn zoon! Ik ben die middag niet meer bij de tent van Niels geweest. Om 7 uur hebben we bij de toko op de camping gegeten. Paar biertjes en Bechertjes erbij. Om 9 uur lopen we naar de tenten van Niels & Scoutingvrienden. Dat beest hangt zwartgeblakerd boven het vuur! Zij zitten brood en witte bonen in tomatensaus te eten. Beetje verbrand, en van binnen niet gaar...is het antwoord, op mijn vraag waarom ze de gans niet hebben opgegeten. En dan komt Niels met het werkelijke verhaal.......Ze hadden dus een grote (diepvries) kalkoen gekocht. En een echt VEREN-kussen!
Ach ja, die fantasie van die jongen, van wie zou hij dat nou hebben? Carlo.
|
|
|
#95 |
|
Actief Lid
|
Wat een schitterend verhaal. Ik lach me rot. Ja, van wie zou die jongen die fantasie hebben ?
Ik weet niet hoe zijn moeder is, maar ik geloof toch dat Niels erfelijk belast is ![]()
|
|
|
|
#96 | |
|
Forum Freak
|
Citaat:
Volgens mij dacht je aan het eind van het verhaal, oh jee dalijk krijg ik al die dierenliefhebbers over me heen en is je eigen fantasie een beetje op hol geslagen.... of jullie zijn werkelijk 1 pot nat ![]()
|
|
|
|
|
#97 |
|
VIP Lid
|
Esther, een pot nat dus!!! Een gans kan wel witte veren hebben, maar de meeste zijn te zwaar om weg te waaien. Kan alleen met kleine (eenden) veren. Maar daar dacht niemand bij na!! Het verhaal is echt waar. Iedereen tuinde erin!
Carlo. En ik ook dus!
Dat zeg ik!!...voor Vrienden: ...Char Laatst aangepast door char; 14-10-07 om 02:10. Reden: Kleine toevoeging! |
|
|
|
|
|
#98 |
|
Forum Freak
|
Wat een prachtige verhalen allemaal!! ![]() |
|
|
|
|
|
#100 |
|
VIP Lid
|
De rat
Eigenlijk moet er hier boven het verhaal staan: " Even gokken".
De Rat, is eigenlijk een persoon. Ik weet niet of hij nog leeft. Maar goed, ik denk 1992. Martin, mijn goede vriend, en ik gaan naar Sobesice. In Sumava, dus. ( is dat niet: Het Woud dat Ruist? )...Het is februari, overal sneeuw. De herten komen naar beneden, om voedsel te zoeken. Wij slapen bij onze eenhandige vriend. bommenmaker en daarna postbode. (zie eerdere verhalen). Hij woont alleen in het ouderlijk huis. Wij slapen in het bed, waarin hij geboren is. De volgende morgen, moeten wij al de kakkerlakken ,en nog wat meer ongedierte, van ons af slaan. Er is een bad!!! Ja,een kuip dus. Bij de kuip staat een ketel, met een kraan die net boven het bad hangt. Boven de ketel is, ook weer, een kraan. Daarmee vul je de ketel met "bronwater". En dan moet je ervoor zorgen dat het houtvuurtje onder de ketel bij het bad gaat branden, en aanblijft voor de volgende badgast. Hoop werk, want het meeste ongedierte, had ik naast het bed, alweer het bed ingeslagen. Maar, ik dwaal af van het onderwerp. De Rat dus. Zo'n 250 mtr. verderop is dus de enige kroeg in het dorp. We moeten even om een flinke vijver heenlopen, en dan zijn we er. Ik mag niet generaliseren. maar van alle snuiten, die ik in mijn leven gezien heb, is hij qua uiterlijk, de meest perfecte rat. De baas van de kroeg dus! Kan hij niks aan doen, toch?.. Goed, wij komen binnen en bestellen 2 bier. Staat er een gokkast. Ik gooi er een muntje van 5 kronen in, druk 2x maal, en haal er 200 kronen uit!!! Een biertje kostte toen nog geen 5 kronen daar. Ik geef een rondje. Makkelijk zat, er zaten nog twee bejaarden. Volgende avond, het was vrijdag volgens mij. Kroeg redelijk vol, maar ja. niet meer dan een man of 20. Ik gooi 2x een munt van 5 kronen in die bak, en haal er onbedoeld, 580 kronen uit! Rondje voor de zaak, op mijn rekening!! De volgende dag, zaterdag, ik zal het nooit vergeten!! Wij naar de kroeg. De vrouw van de eigenaar, staat achter de tap. Druk daar!!! Wel een man of dertig! We bestellen 2 bier aan de bar, en ik vraag om wat kleingeld, voor de "machine". Ik krijg 20 muntjes van 5, voor een biljet van 100 kronen. Ik loop naar de gokkast,... is de baas mij even voor!!! Hij trekt de stekker eruit, en zegt: KAPUT..... Wat een Rat!....
Dat zeg ik!!...voor Vrienden: ...Char Laatst aangepast door char; 14-10-07 om 05:04. |
|
|
|