|
|
![]() |
||||||
|
|
Onderwerp-opties | In onderwerp zoeken | Weergave |
|
|
#1 | |
|
Actief Lid
|
Citaat:
als je hier een tijdje woont weet je wel beter(zelf zit ik in de bouwsector) waarom reageren deze nieuwe leden dan niet ? of geven ze geen extra informatie ? schrijven bijna tot niets op dit forum. hier klopt iets niet...... geef mij alstublieft 1 goede makelaar al is het er maar 1. wat ik het meeste heb meegemaakt is het verzwijgen van info ,terwijl ze dit uiteraard wisten. de meesten krijgen dit toch niet mee omdat dit pas na jaren aan het licht komt. er zijn heel wat controlevragen. als je deze niet stelt vraag je om belazert te worden. |
|
|
|
|
|
|
#2 | |
|
VIP Lid
|
Citaat:
Hilde |
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
Actief Lid
|
het is niet de bedoeling makelaars op te leiden.
een aantal mensen hebben al een pm gehad. ga gewoon op je gevoel af stel vragen ,krijg je vreemde antwoorden of blijken een aantal details niet te kloppen weet je genoeg. als het al zo begint wordt het alleen maar erger. Bericht 13-10-07 om 18:35 aangepast door curious. Reden: info gewijzigd |
|
|
|
|
|
#4 |
|
VIP Lid
|
Dus ook hier telt het onderbuikgevoel.
Hilde |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Actief Lid
|
Ja alleen op een onderbuik gevoel kan je geen selectie maken. Wie neem je in de arm als makelaar? Door ze in de poppetjes van hun ogen te kijken lijkt me ook geen goede selectiemethode.
Dus moet je toch concrete gegevens hebben en referenties is er één van. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
VIP Lid
|
Is in Tsjechie ook niet noodzakelijk, nee.
|
|
|
|
|
|
#8 |
|
Dan gooien we gewoon alle makelaars in de ban.
Makkelijk zat. Of toch niet zo makkelijk? Wie zou dan de eerst aangespropken persoon moeten zijn om een en ander te regelen? Niet de verkopende partij. Notaris? Hoe zoek je het kadaster uit. Misschien toch wel makkelijk om een makelaar te hebben. En hoe je ziet of hij/zij betrouwbaar is? Gewoon: aan zijn blauwe ogen. |
|
|
|
|
|
|
#9 |
|
VIP Lid
|
Je kan alles laten uitpluizen en regelen door een onafhankelijk tussenpersoon, bv. een advocaat, die ook nog engels spreekt.
|
|
|
|
|
|
#10 |
|
VIP Lid
|
En dan komt vast de volgende vraag?
Hoe weet ik welke advokaat mij het beste geeft in prijs-kwaliteit verhouding? Wij laten Giant voor ons bemiddelen en hebben via hen een advokaat gevonden. Het loopt niet altijd zoals we hadden verwacht, maar daar zijn bv Tsjechische verkopers debet aan. Bij accepteren bod na twee weken de prijs ver driedubbelen. Balen en verder zoeken Bij afspraken komt de Tsjechische makelaar veel te laat en zonder sleutel, omdat de eigenaar opeens weg moest. Vreemd voor ons. Maar is dit `normaal`in Tsjechie. Hilde |
|
|
|