het Tsjechisch Forum
Voorpagina - Forums - Fotogalerij - FAQ - Registreren
Registreren FAQ Ledenlijst Agenda Zoeken Berichten van vandaag Alle berichten als gelezen markeren

Antwoord

Onderwerp-opties
Oud 10-10-07, 22:38   #41
Forum Freak

mayca's avatar

Nationaliteit:
Jeetje Benthe, wat vervelend allemaal. Ik hoop dat jullie opknappen en natuurlijk speciaal je zus.
Als alles goed is, ga dan heel veel genieten in Tsjechië.
Oud 10-10-07, 23:00   #42
Nieuw Lid

Nationaliteit:
De hele familie zegt GAAN dus als iedereen weer beter is dan gaan we en biker Henk we gaan ook even eten in het klooster Dolni Branna, dan geven we je het adres wel door.
Groeyjes, Benthe.
benthe 62 is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 11-10-07, 05:55   #43
Actief Lid

unita's avatar

Nationaliteit:
Beste Benthe,
Ik hoop dat jullie allemaal snel opknappen en dat het met je zus beter gaat.
Voor mensen in de lappenmand wordt er hier altijd vitamine C en echinaforce geadviseerd, misschien helpt het jullie.
Sterkte met alles.
unita is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 11-10-07, 10:36   #44
Nieuw Lid

Nationaliteit:
het klooster staat in Horni Branna en niet in Dolni Branna.
Oud 11-10-07, 10:41   #45
Forum Freak

Esthertje's avatar

Nationaliteit:
Het is je vergeven
Ik hoop dat snel iedereen zover beter is dat je lekker op vakantie kan!
Oud 11-10-07, 15:17   #46
Forum Freak

Corrie's avatar

Nationaliteit:
Benthe ook ik hoop dat jullie allemaal snel zijn opgeknapt. Alvast een hele fijne vakantie gewenst en geniet met en van elkaar.
Corrie is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 26-10-07, 20:50   #47
Forum Freak

mayca's avatar

Nationaliteit:
En Benthe......zijn jullie nog op vakantie geweest met de herfst?
Ben heel erg benieuwd!!
Oud 26-10-07, 23:37   #48
Actief Lid

doni's avatar

Nationaliteit:
Ik denk dat Benthe druk bezig is om alles voor te bereiden op papier en dan het hele verhaal op het forum zet......
Ze is weggeweest en het laatst op 22-10 op het forum geweest..
Oud 27-10-07, 23:20   #49
Nieuw Lid

Nationaliteit:
We zijn weer terug, helaas.
Wil zo wel weer terug.
Maar goed, sinds we terug zijn moest ik natuurlijk weer veel werken(inhalen) en even wat vaker naar mijn vader geweest, die had ons wel gemist.
Het was helemaal fantastisch in Tsjechie.
We waren zaterdagmiddag al om half 4 vertrokken met prachtig weer, ik had om 3 uur vrij gekregen en thuis zaten ze al met een volgepakte auto op mij te wachten. Dus onmiddelijk weg. Ik was nog niet helemaal vrij van de griep maar het ging al een stuk beter. Broodjes waren al binnen een half uur op. De kinderen, Rob en Rik, vinden dat als je op vakantie gaat er meteen gegeten moet worden onderweg. We waren om een uur of 9 in motel Pelikaan in Wurzburg. Hebben een paar pilsjes gedronken op de kamer en gekeken hoe het Nederlands elftal het gedaan had. Volgende morgen heerlijk ontbeten en met stralend weer op weg naar Cesky Krumlov. Toen we Tsjechie binnenkwamen bij Strazny en langs het Lipnomeer reden zagen de kinderen veel herkenningspunten. We waren daar het laatst in 2003. Rond 2 uur kwamen we aan bij pension Rosa. Zeer goed hotel, midden in het centrum en konden parkeren op het binnenplaatsje.
We hadden 2 kamers met elk een bad. Snel daarna het centrum ingelopen en een kroegje opgezocht.
Heerlijk gegeten en de pivo's lekker laten smaken.
Terug in ons pension lekker allemaal ontspannen in bad gelegen(omstebeurten hoor).
Maandag zijn we vroeg opgestaan want we wilden even kijken in Chvalsiny, daar hebben we in 2003 op de camping gestaan. Maar eerst gingen we naar een vietnamese markt want Rob wilde graag wat nepmerkshirts hebben. We waren de enige klanten op de markt en waren blij ons te zien. Ze trokken zo ongeveer elke kraam Albert, mijn man, naar binnen. Net of hij het voor het zeggen had. Haha, weten zij veel. 1200 kronen lichter en 6 shirts+riem zwaarder en een bijzonder tevreden Rob reden we richting Chvalsiny. Onderweg in de file gestaan voor een zwaar ongeluk. Auto onder een vrachtwagen geschoven. In Chvalsiny is niks veranderd behalve het plaatselijke restaurant, hebben nu een Nederlandse kaart met echte Mora frikadellen. Nou, geweldig hoor voor de kinderen maar niet voor mij.
Lekker gegeten. Wat opvalt is dat de bouwvakkers tussen de middag lekker aan de pivo's zitten en dat ze het heel gezellig hebben. 's Avonds gegeten in Krumlov maar met moeite iets te eten gevonden voor Rik. Hij vindt het buitenlandse eten maar niks en loopt ook continu naar het toilet.
Dinsdag zijn we weer vroeg vertokken naar Kutna Hora. Het was weer prachtig weer. We zijn op aanraden van een aantal forumleden neergestreken in hotel Ukata. Zeer goed bevallen. We hadden een familiekamer met gescheiden kamers. We zijn eerst naar het bottenkerkje geweest. Zeer indrukwekkend, ook voor de kinderen. Albert had de filmcamera in de aanslag en kon nog net 2 minuten filmen. Toen de fotocamera maar gepakt, pech, batterijen leeg en geen nieuwe meegenomen. Goeie voorbereiding of niet? Daarna hebben we ons in ons hotel tegoed gedaan aan het heerlijke eten en de pivo's. De volgende morgen na het ontbijt vertokken naar Vrchlabi. Het was zo warm dat we op een terras pizza heben gegeten. We zaten tegenover een busstation waar de plaatselijke schooljeugd van een jaar of 15 stond te wachten.
Zit niet veel verschil tussen hen en onze jeugd.
Vermakelijk om naar te kijken. Meiden zitten op een hekje en de jongens sloven zich uit om indruk te maken. Daarna ging het richting Liberec.
Aquapark Babylon. Was in een woord geweldig.
De kinderen zijn gaan zwemmen en wij zijn een Ierse pub ingedoken. Ook weer allemaal van dat werkvolk dat daar gezellig bij elkaar zit. We zijn er lekker bij gaan zitten. Leuk hoor.
We zijn het resort niet meer uitgeweest en hebben ons prima vermaakt met zwemmen, bowlen,poolen,lasergamen,iqpark,eten,drinken,enz.
Zaterdagmorgen zijn we om 9 uur vertrokken richting Nederland en het SNEEUWDE, geweldig.
We waren om 6 uur weer thuis. Het was een prachtige vakantie en kijken al weer uit naar de volgende. Groetjes, Benthe.
Oud 27-10-07, 23:37   #50
Actief Lid

doniati's avatar

Nationaliteit:
Citaat:
benthe 62 schreef:
Bericht bekijken
We zijn weer terug, helaas.
Wil zo wel weer terug.
Maar goed, sinds we terug zijn moest ik natuurlijk weer veel werken(inhalen) en even wat vaker naar mijn vader geweest, die had ons wel gemist.
Het was helemaal fantastisch in Tsjechie.
Benthe, wat een geweldig verhaal. Grandioos dat jullie het zo fijn naar je zin gehad hebt. Ben wel jalours op je hoor!
En dan ook nog sneeuw gehad. Geweldig toch!

En nu maar weer sparen voor de volgende vakantie hé

Groetjes Gerda

Onderwerp-opties

Berichtregels