het Tsjechisch Forum
Voorpagina - Forums - Fotogalerij - FAQ - Registreren
Registreren FAQ Ledenlijst Agenda Zoeken Berichten van vandaag Alle berichten als gelezen markeren

Antwoord

Onderwerp-opties
Oud 09-10-07, 18:41   #1
Lid

Dingemans's avatar

Nationaliteit:
Tsjechische prepaid simkaart in Nederland gebruiken

Hallo Allemaal,

Ik heb afgelopen zomer een Tsjechische simkaart van O2 om goedkoop in Tsjechie te kunnen bellen en uiteraard vooral om zelf goedkoop gebeld te kunnen worden.

Nu begreep ik van de man in de TeleToko waar ik de simkaart kocht dat ik minstens elke 3 maanden een keer moest bellen en minstens 1 keer per jaar beltegoed moest bijladen om het nummer te houden. Nu zijn er weer bijna 3 maanden om en wil ik mijn SIM gebruiken voor een telefoontje naar Tsjechie.
Echter... Ik krijg niks meer te pakken, de telelfoon geeft steeds aan "Sit' obsazena" wat iets betekend van "Bezet".

Kent iemand dit probleem? SMS-en gaat wel heen en weer naar een nederlands nummer. Maar dat telt helaas niet mee bij het in leven houden van je telefoonnummer.

Alvast bedankt voor jullie reacties.

Groeten Jeroen,
Dingemans is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 09-10-07, 19:02   #2
VIP Lid

Beruska's avatar

Kijk op de site van O2 hoe je vanuit buitenland naar Tsjechie moet bellen. Je moet namelijk het nummer als volgt draaien, anders werkt het niet:
*101*+420602222111#
Voor bellen moet je minimaal 100 kronen beltegoed hebben.
Na mijn weten, wat opwaarderen betreft, hoeft je dat maar 1 keer in 12 maanden doen. Voor deze info kun je de site ook raadplegen.
Beruska is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 09-10-07, 19:49   #3
Lid

Dingemans's avatar

Nationaliteit:
Hallo Beruska,

Dank voor je snelle reactie! Het werkt bij mij alleen nog steeds niet. Als ik een nummer op de door jou omschreven manier bel geeft het toestel het beltegoed weer. Dit is overigens ruim 160 kronen, dus daar kan het niet aan liggen. Ik heb ook diverse nummers geprobeerd.

Het lukt me trouwens niet om het + teken in te toetsen, hiervoor gebruik ik gewoon 2x de 0. Mogelijk ligt het daaraan, maar ik kan me het niet voorstellen.

De situatie is dus dat ik met een Tsjechisch toestel in Nederland naar Tsjechie probeer te bellen. Is dat +420 dan wel nodig eigenlijk? Als ik met mijn Nederlandse mobiel in Tsjechie een Nederlands nummer toets krijg ik ook gewoon verbinding.

Heb jij of iemand anders nog tips dan hoor ik het graag.

Groeten Jeroen
Oud 09-10-07, 19:55   #4
Legende

Vašek's avatar

Nationaliteit:
Citaat:
Dingemans schreef:
Bericht bekijken
SMS-en gaat wel heen en weer naar een nederlands nummer. Maar dat telt helaas niet mee bij het in leven houden van je telefoonnummer.
Telt wel degelijk mee. Een SMSje per 6 maanden is voldoende om je nummer in leven te houden.
Vašek is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 09-10-07, 21:40   #5
VIP Lid

Laura's avatar

Nationaliteit:
nu we het toch over tsjechisch simkaarten hebben.. ik heb er ook een al een paar jaar alleen die van mij werkt helemaal niet in nederland. heb er eentje van oskar/vodafone. hoe kan ik er voor zorgen dat die kaart het hier ook doet.
Laura is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 09-10-07, 22:20   #6
Actief Lid

Jay62's avatar

Nationaliteit:
Hebben jullie roming geaktiveerd?????? Ik heb andere provider en ook geen prepaid, maar ik moet roming aktief hebben. Weten jullie ook, dat het mogelijk is, sms van internet gratis sturen? Maar alleen naar tsjechische nummers..
Jay62 is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 10-10-07, 07:31   #7
VIP Lid

Beruska's avatar

Ooh, Dingemans, dat nummer dat ik gaf is maar een voorbeeld! (een informatie nummer van O2)
Ik neem aan dat je een ander, privé nummer, wilt bellen, dan moet je dit voorbeeld gebruiken dus zo:
*101* gevolgd door 00 (voor buitenland) 420 (voor Tsjechie) en de negen cijfers van het nummer dat je wilt bellen en afsluiten met hekje.

Het teken + toets je meestal in door de "nul" wat langer ingetoetst te houden totdat het teken + verschijnt.
Beruska is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 10-10-07, 18:20   #8
Actief Lid

barend's avatar

Nationaliteit:
bellen nar Tsjechie prepaid

Hallo.

Ik heb hetzelfde probleem gehad met T-mobile cz. Het bleek dat ik thuis op de mast zat van vodafone. Die ondersteunde T-mobile niet. Nadat ik handmatig een andere provider (KPN) had gezocht kon ik naar Tsjechie bellen.

Barend
barend is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 11-10-07, 17:18   #9
Lid

Dingemans's avatar

Nationaliteit:
Hoi Beruska!
Zo slim was ik zelf ook nog wel hoor!
Ik heb verschillende tsjechische en nederlandse nummers geprobeerd op deze manier. Maar het werkt gewoon niet.

Misschien is het wel wat Jay zegt over de Roaming. Ik weet niet precies wat het is, kan je daar misschien meer info over geven Jay?

Alvast bedankt!

Groeten Jeroen
Oud 16-10-07, 12:32   #10
Actief Lid

Jay62's avatar

Nationaliteit:
Ik kan het proberen.
Omdat dat voor mij te moeilijk was, heb ik het uit een tsjechische pagina gekopieerd maar met de engelse taal.
Als ik een tsjechische simkaart heb en ik naar buitenland ga, moet ik roaming aktiveren. Meestal moet je een voorschot betalen of langer tijd lid van een provider zijn. Jij moet laten zien, dat alle rekeningen regelmatig belaald zijn. Met prepaid kaart moet je genoeg geld op de kaart hebben.
Ik kijk nog naar O2, of ik daar wat meer informatie kan vinden.

Vodafone World

Thanks to our roaming services, you can use your mobile while abroad almost as if you were at home. We can offer you over 180 roaming partners in more than 90 countries, so you can:
  • make and receive calls,
  • send and receive SMS,
  • use services such as M-Banking, M-Payments, SMS chat, SMS e-mail, SMS info etc.
  • In many countries, you can also use Connect and MMS roaming.
http://www.vodafone.cz/en/services/roaming/index.htm

Voor O2 vroeger Eurotel.
http://www.cz.o2.com/bus/en/roaming/...rif/index.html

Voor T-mobil helaas alleen tsjechisch...

http://t-mobile.cz/Web/Residential/T...i/roaming.aspx

Laatst aangepast door PuNkEnStEiN; 16-10-07 om 15:58.
Reden: uitbereide informatie
Jay62 is offline   Bericht citeren in antwoord
Antwoord

Onderwerp-opties

Berichtregels