![]() |
|
|
#21 |
|
Actief Lid
|
Wij wonen dan in een "beschaafd" Nederland en ook ik heb een geestelijk gehandicapte broer die inmiddels 68 jaar is. Ik kan en wil me niet voorstellen dat deze mensen onder het communisme werden afgemaakt. Als ik daaraan denk lopen de rillingen over mijn rug. Ik hoop echt dat je niet alles goed verstaan hebt en dat het verhaal niet waar is. Het is te gek voor woorden. Ik wordt hier niet vrolijk van en zal vannacht niet goed slapen. Ik moet er niet aan denken dat mijn broer die een vreselijke lieverd is als baby vermoord zou worden. TREURIG.
|
|
|
#22 |
|
Forum Freak
|
Ook ik was geschokt over je verhaal. Nooit is het in me opgekomen dat jij of deze vrouwen liegen. Ik denk niet dat je zoiets kan verzinnen.
Ik heb er met Lukas (mijn tsjechische vriend) over gesproken, ook hij was geschokt, maar moest toegeven niet geheel verbaasd te zijn. Hij vertelde, net als Pepo, dat in de tijd van de communisten, iedereen die 'niet goed' was werd weggestopt, in grote instellingen/inrichtingen. Dat misschien zwaar gehandicapte babies het 'niet haalde' vind hij niet verrassend, maar dat het in emmer gebeurde voor de ogen van de moeder, kan hij zich heel moeilijk voorstellen. Tegenwoordig is het gelukkig allemaal een beetje anders. Tsjechische kennissen van ons hebben een zoontje met het down-syndroom. Hij zit op een gewone school samen met zijn 'gewone' tweelingzusje. En hij woont gewoon lekker thuis. |
|
|
|
|
|
#23 |
|
Super Lid
|
Dergelijke verschrikkingen zijn gewoon niet te geloven, daar is het menselijk brein niet op berekend. Dat wij geschokt zijn etc wil niet zeggen dat het niet zo gegaan is destijds.
Loura, jij was daar en had dit gesprek, ik geloof niet dat iemand dit verzint. Verschrikkelijk. |
|
|
|
|
|
#24 |
|
Actief Lid
|
Helemaal mee eens!!!
|
|
|
|
|
|
#25 |
|
Actief Lid
|
Brrr, wat afschuwelijk. En het kan best gebeurd zijn. Wij weten van
hetgeen in Nederland allemaal gebeurde vroeger ook niet alles. Mijn moeder heeft weleens verteld dat zij vroeger als kind een miskraam te zien kreeg. Ze hadden de foetus (van 3 maanden) ook in een emmer gestopt.
|
|
|
#26 |
|
Nieuw Lid
|
Wij waren op een camping in luhacovicé en er stond een tsjech naast ons en hij moest naar een congres ofzo maar hij durfden zijn tent niet alleen achter te laten dus wij hebben op die tent gepast maar daarna heefd hij met ons gepraat (in het Engels) en vertelden dat dat de eerste keer in 20 jaar was dat hij iemand een beetje vertrouwden en dat komt omdat hij was opgevoed in een communistisch gezin en dat hij niemand mocht vertrouwen en vertelden het zelfden over de baby's
|
|
|
|
|
|
#28 |
|
Legende
|
Heb je in het profiel naar de leeftijd van de schrijver gekeken loura ? Ik zou die bevestiging maar met een grote korrel zout nemen.
|
|
|
#30 |
|
Super Lid
Nationaliteit:
|
Ik vind het nogal wat om te zeggen dat je iemand zn bericht met n korrel zout moet nemen omdat hij 12 is. Misschien stond hij met zn ouders op die camping. Ik heb een zoon van bijna 12 en die is ook altijd heel geinteresseerd in geschiedenis en verhalen en films die echtgebeurd zijn. Dus ik zou niet weten waaom je zou moeten twijfelen aan deze jongen.
Enne Loura, is het dan nodig dat een ander jouw verhaal bevestigd? Jij hebt dit verhaal gehoord en neemt aan dat het waar is, klaar! |
|
|
|