het Tsjechisch Forum
Voorpagina - Forums - Fotogalerij - FAQ - Registreren
Registreren FAQ Ledenlijst Agenda Zoeken Berichten van vandaag Alle berichten als gelezen markeren

Antwoord

Onderwerp-opties
Oud 07-10-07, 13:13   #71
VIP Lid

char's avatar

Nationaliteit:
Sorry

Esthertje, Ik heb je via een PM al uitgelegd, dat ik je niet wilde beledigen. Mijn reactie, op die van jou, was er een uit onwetendheid over dat varkentje achter jouw naam. Nog bedankt voor jouw PM terug!
En ik blijf schrijven hoor!
Carlo.
Oud 07-10-07, 13:24   #72
Forum Freak

Esthertje's avatar

Nationaliteit:
Ben niet zo gauw beledigd hoor !
Oud 07-10-07, 13:34   #73
Legende

Freddy2005's avatar

Nationaliteit:
Citaat:
char schreef:
Bericht bekijken
...er een uit onwetendheid over dat varkentje achter jouw naam.

Als je met de cursor over het varkentje beweegt, geeft het vanzelf aan dat je met een "Forum donateur" te maken hebt. Simpel toch...
Oud 08-10-07, 01:31   #74
VIP Lid

char's avatar

Nationaliteit:
Even in Polen

Van de camping, waar we nu beland zijn, durf ik eigenlijk geen beschrijving te geven. Het is een soort dalletje, bij een riviertje We hebben het over 1989. In die Jaren, trokken wij van camping, naar camping. Tsjechoslowakije dus. Cerveny Klastor. Dit is eigenlijk een van de mooiste campings, die ik, qua beleving, in mijn hele leven heb meegemaakt!! De camping is dus 3x niks. Sanitair 10x niks! Nachtrust, niet dus. Dan ga je toch, als verwende West-Europeaan, weg!... Niet dus... Het was weggaan, of meedoen. We hebben meegedaan!!... Wat een Feest!.... Wij waren de enige "Buitenlanders". Op een paar Roma na, met een echte Tipi . Die stonden heel wijsenlijk boven aan het dalletje. Vouwwagen uitgeklapt, En dat is met een oude Camplet, 5 minuten werk. Paar haringen in de grond, tafel en stoelen naar buiten en zitten. Biertje erbij, Prima. Niels, onze zoon, legt de contacten, (of moet je tegenwoordig kontakten schrijven?). Overal oude auto's, legervoertuigen, en Kayaks. Binnen 10 minuten worden wij door Niels gevraagd om mee te gaan naar een grote tent. Geen tent dus, maar een heus "kampement". Het is 6 uur. de soep is bijna klaar. Beetje dun. Ik zeg tegen Niels, want hij heeft nu de leiding, haal even 4 zakjes van die gedroogde soepgroenten uit de auto. Doet hij, en 15 minuten later, zitten we met z'n allen aan een lekkere volle soep. De volgende morgen.....Inderdaad morgen verder!
Oud 09-10-07, 00:23   #75
VIP Lid

char's avatar

Nationaliteit:
Even in Polen 2

De volgende morgen gaan we boodschappen doen. Ik had mijn auto, citroen BX, in de allerlaagste stand gezet. Dus dan hangt de bodem zo'n 5 cm boven de grond. Je kunt van die T-S-aken zeggen wat je wilt, ze kunnen zuipen als de besten, maar de meesten waren redelijk op tijd op. Ik start de auto.Deze komt dus een beetje omhoog. Dat wordt gezien. ik denk: geintje, zet 'm in de "garage-stand ". Dan gaat ie dus wel zo'n 40 cm verder omhoog. De halve camping stond opeens om de auto heen! Dat hadden ze nog nooit gezien! Ik stap uit. Naast mijn auto staat een Trabant. Ik tik op die auto met mijn hand, en zeg: plastic. Ja, dat wisten ze zelf ook wel! Ik tik op de moterkap van de BX en zeg: plastic. Nou, dat geloofde dus geen hond. Ik heb 'm open moeten maken, om het te laten zien. Twee keer plastic, dat schept een band!
De meeste mensen op de camping kwamen uit Kosice en omgeving. Allemaal lid van een watersportvereniging aldaar. Het redelijk snelstromende riviertje vormt de grens tussen, wat nu Slowalije is, en Polen. Vanaf de camping starten de kayaktochten, die ongeveer 15 km. lang zijn. (je kunt er ook een toeristische vlottentocht maken) . Aan het eind worden de vlotten met een vrachtwagen opgehaald. Onze vrienden, zo mag ik ze na 3 dagen / nachten wel noemen, hebben een eigen, zeer oude, legertruck met aanhangwagen. De vierde dag mag Niels mee!... ja, met de kayak dus. En ik mag mee, met die oude legertruck, om de boel weer op te halen. Niels kan goed zwemmen, maar krijgt toch een, iets te groot, zwemvest aan. Plus een soort helm.... Nou, daar gaan ze... Ik foto's maken, natuurlijk. Uurtje later, gaan we met de truck en aanhangwagen op weg. Pakweg, zo'n 45 km. rijden, door de bergen. Ik schijt peulen. Bij elke afdaling gooien ze de moter uit en gaan met piepende remmen de bochten door!! We komen heelhuids bij het eindpunt aan. We lopen een stuk stroomopwaarts over de rotsen, tot de laatste bocht voor het eindpunt. Precies bij een flinke stroomversnelling. Na een kwartier, zijn ze in beeld. Ik sta zo'n 5 meter hoger dan de rivier. met fototoestel. Ik kijk door de lens, en zie de kayak, in de stroomversnelling omgaan!!! Niels valt eruit! Zijn zwemvest is duidelijk te groot. Maar gelukkig grijpen de mensen van de volgende kayak hem in de kraag, en zetten hem aan de overkant aan land. In Polen dus. Een stuk verderop, op de romp van een kayak, in heel rustig water, zetten ze hem over naar T-S. We hebben, die avond, flink feest gevierd met onze vrienden! En Niels was dat jaar, toch maar mooi, ook even in Polen geweest! Ja..... een kwartiertje dan...
Carlo.

Laatst aangepast door char; 09-10-07 om 00:41.
char is online now   Bericht citeren in antwoord
Oud 09-10-07, 00:34   #76
VIP Lid

char's avatar

Nationaliteit:
Even in Polen 3

En toen ging het de volgende dag regenen. En het bleef regenen. Die Roma, met een originele Tipi, stonden dus echt niet zonder reden helemaal bovenaan de camping!! Wij hadden dus heel natte voeten, en zij stonden droog! Heel aardige mensen trouwens.
Carlo.
Oud 09-10-07, 00:37   #77
Actief Lid

doniati's avatar

Nationaliteit:
in een woord schittend.
Ik hoop dat je nog veel van dit soort verhalen voor ons in petto hebt.
Groetjes Gerda
Oud 09-10-07, 00:58   #78
Actief Lid

doni's avatar

Nationaliteit:
Citaat:
char schreef:
Bericht bekijken
En toen ging het de volgende dag regenen. En het bleef regenen. Die Roma, met een originele Tipi, stonden dus echt niet zonder reden helemaal bovenaan de camping!! Wij hadden dus heel natte voeten, en zij stonden droog! Heel aardige mensen trouwens.
Carlo.
Carlo, alweer een "moordverhaal"... vlgs.mij pas jij heel goed bij het "volk" dat op de forum-meeting komt op 10 november in Apeldoorn...dus als je enig gevoel hebt in die richting...niet langer nadenken en je eigen aanmelden voor de gezellige BBQ en de Pivo's en kennis maken met de forumleden bij Keesi......vooral doen!!!!!!!!

Groet,Doni en Doniati
Oud 09-10-07, 02:05   #79
VIP Lid

char's avatar

Nationaliteit:
Ik begrijp volkomen dat jullie mij erbij willen hebben, op 10 november, in Apeldoorn. Maar helaas, heb ik dan een begravenis!
Carlo.
Oud 09-10-07, 04:00   #80
VIP Lid

char's avatar

Nationaliteit:
Sorry Doni, het is, en blijft, een oude grap. Maar ik kom dus niet. Ik weet nooit wanneer ik moet werken. En de mythe rond Kukel wil ik eigenlijk ook wel zo houden!!!! We wonen nog geen 10 km. bij elkaar vandaan!! Wanneer ik over de "sluisjes" begin, zit hij daar al. En ik nog achter de computer! Houden zo!!!
Carlo.

Onderwerp-opties

Berichtregels