![]() |
|
|
#1 |
|
Legende
|
Tsjechië werkt aan terugtrekking uit Irak
De Tsjechische Republiek werkt aan een plan om haar honderd militairen in Irak stapsgewijs terug te trekken. Minister van buitenlandse zaken Karel Schwarzenberg heeft dit zondag voor de televisie gezegd. Hij kon geen details geven over het tijdschema.
Tsjechië moet daarover nog overleg plegen met zijn bondgenoten. De Tsjechische troepen werken bij de bewaking van een Britse basis in Zuid-Irak. Hun mandaat loopt eind dit jaar af. Drie Tsjechische militaire instructeurs die in Navo-verband in Bagdad zijn gestationeerd blijven daar voorlopig. depers.nl |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Volwaardig Lid
Nationaliteit:
|
Als ons vredelievende Nederland nou ook eens hetzelfde deed. Ik blijf het ongelooflijk vinden dat de Amerikanen ons dit ooit zo door de strot hebben weten te duwen. Zelfs de grootste sukkel kon toendertijd doorzien dat het verhaal van de vermeende chemische wapens uit de duim was gezogen. Maar, nee, onze politici trapten er met open ogen in.
Ach , ze zien wel meer dingen die er niet zijn. Het voordeel van de marktwerking (lees: uitverkoop) in de gezondheidszorg bijvoorbeeld. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
VIP Lid
|
de Nederlanders zitten toch al lang niet meer in Irak?
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Volwaardig Lid
Nationaliteit:
|
Ik bedoel eigenlijk dat Nederland openlijk de acties in Irak af zou moeten keuren...
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
Pivonist
|
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
VIP Lid
|
nou, het lijkt me toch een wezenlijk verschil!
waar het in den beginne allemaal om te doen was, was het bevechten van Al-Qaida in de strijd tegen het terrorisme. en laat Al-Qaida nou WEL in Afghanistan hebben gezeten en NIET in Irak. althans niet voor de Amerikanen en Engelsen er binnen vielen. |
|
|
|
|
|
#7 | |
|
Actief Lid
|
Citaat:
![]() |
|
|
|
|
|
|
#8 |
|
Legende
|
Parlement Tsjechië akkoord met terugtrekking troepen uit Irak
Het Tsjechische parlement is woensdag met een zeer ruime meerderheid van stemmen akkoord gegaan met een plan van de regering om tachtig van de honderd in Irak gestationeerde Tsjechische militairen in de tweede helft van 2008 terug te trekken.
De Tsjechen bewaken in het zuiden van Irak een basis van de Britse troepen. gva.be |
|
|
|