|
|
![]() |
||||||
|
|
Onderwerp-opties | In onderwerp zoeken | Weergave |
|
|
#22 |
|
Super Lid
|
Volgens mij kan dat niet, ik kan me niet voorstellen dat je de band met het kind waarvan je dacht dat het jouw kind was zomaar kunt verbreken.
|
|
|
|
|
|
#23 |
|
Forum Freak
|
Nee inderdaad, de band die ontstaat met je kindje de eerste 9 maanden kun je niet meer uitwissen. Kryštof is nu 8,5 maand, je moet er toch niet aan denken, nu een nieuw kindje in je handen te krijgen en hem in te moeten leveren. Onmenselijk. Ik hoop echt dat deze mensen hier mee om kunnen leren gaan, en geen geldprijs kan het emotionele trauma goedmaken, maar het helpt hen misschien een beetje als een poging tot, ja tot wat. Nou ja ik hoop dat ze gelukkig kunnen worden. Ik vind dat ze meer recht hebben op 10 miljoen euro van dat ziekenhuis dan als 10 miljoen kronen.
|
|
|
|
|
|
#24 |
|
Super Lid
|
Negen maanden een kind als het jouwe gezien hebben is meer dan de negen maanden die je het droeg. Een in negen maanden opgebouwde band is meer dan de genetische.
Wat ik vooral vreemd vind is dat er direct weer geld geëist wordt. Schadevergoeding omdat je een kind hebt? |
|
|
|
|
|
#26 | |
|
Super Lid
|
Citaat:
Die is voor jou Dieter.![]() |
|
|
|
|
|
|
#27 |
|
Forum Freak
|
Ik denk toch echt dat ze zelf vooral met hun eigen en niet eigen kind bezig zijn en dat hun advocaat hun gewezen heeft op een aavraag tot een schadevergoeding omdat zij nou eenmaal (emotionele) schade hebben opgelopen. Daar zijn advocaten voor. Ik denk dat het hunzelf op dit moment inderdaad heel weinig kan schelen.
|
|
|
|
|
|
#28 |
|
Actief Lid
|
Ik kan me dat helemaal niet voorstellen....mijn zoontje is maar 4 dagen jonger dan de meiden en als ik me maar voorstel dat ik ineens een bericht zal krijgen dat het eigelijks mijn zoon niet is...onvoorstelbaar...
De moeder heeft ook gezegd nadat ze de echte dochter op het hand heeft gehad...ik heb nu mijn bloedeigen dochter gehad maar ik voel er niets bij...mij hartje klopt voor die gene die boven in het bedje slaapt....echt hartverscheurend |
|
|
|
|
|
|
|
#29 | |
|
Super Lid
|
Citaat:
En tja, de geldelijke vergoeding van emotionele schade zullen ze wel niet zelf bedacht hebben. Misschien kunnen ze daardoor wat minder werken of lang op vakantie om zo hun kind (beter) te leren kennen? Dramatisch hoor. |
|
|
|
|
|
|
#30 |
|
Legende
|
Niet alleen voor de ouders van de kinderen heeft het een grote impakt, ook de familie staat onder psychisch zware druk. Zo is de grootmoeder van een der kinderen reeds in het ziekenhuis opgenomen met een psychisch trauma.
Volgende week wordt door de politie een onderzoek opgestart om de mogelijke oorzaak van de verwisseling te achterhalen. Het is niet duidelijk of het gaat om een samenloop van omstandigheden, nalatigheid van het ziekenhuispersoneel of indien er opzet in het spel is. Volledig bericht tschechien-online Tschechien Online, 5.10.2007. |
|
|
|