![]() |
|
|
#32 | |
|
Actief Lid
|
Citaat:
Hallo hebben wij van de duitsers ge-orven. lees en huiver... http://de.wikipedia.org/wiki/Hallo |
|
|
|
|
|
|
#33 |
|
Volwaardig Lid
|
In een supermarkt of de stad kun je niet vergelijken met die enkele mens die je in de natuur tegenkomt. In een stad/plaats in Tsjechie of waar dan ook waar veel mensen bij elkaar zijn ga je inderdaad niet iedereen groeten.
Ik denk dat de meesten van ons onder "groeten" ook een knikje verstaan! En een groet is wat anders dan een begroeting. Na een begroeting volgt inderdaad vaak zoals je zelf al zei, een gesprek en later weer een "tot ziens of doei"! |
|
|
|
|
|
#35 |
|
Volwaardig Lid
|
Precies. Als je niets wilt zeggen, doe je dat toch niet. Niemand kan je iets verplichten. Het komt alleen wat leuker over als het wel gebeurt.
|
|
|
|
|
|
#36 | |
|
Actief Lid
|
Citaat:
Groet,Doni ![]() |
|
|
|
|
|
|
#38 |
|
Actief Lid
|
Inderdaad.
Ik kan er gewoon niet tegen dat men het als onprettig ervaart als iemand geen zin heeft in "gebruikelijk" of "normaal" of "volgens cultuur" of "protocol". Iemand moet niet maar mag. En de vraagstelling is meer of het een gebruik/traditie/cultuurgewoonte is dat men niet groet. Dat zou kunnen, maar is niet het geval. Ik denk dat ik niet uniek ben......als ik aan het wandelen ben. Trouwens cultuurgebruiken respecteer je, maar hoef je niet uit te voeren. Dus ik zou zeggen, blijf gewoon groeten als je dat prettig vindt, maar verwacht niks retour, dan kan het ook niet fout gaan of ervaren worden. ![]() |
|
|
|
|
|
#39 | |
|
VIP Lid
|
Citaat:
Je zegt eerst dat het je stoort als iemand iets als onprettig ervaart. Daarna mag iemand iets maar moet er niets en daarna mag iedereen doen wat hij wil. Het als onprettig ervaren is een gevoel waar je zelf weinig aan kunt veranderen. Ik zelf woon in een dorp en wij groeten eigenlijk iedereen,soms met een glimlach en vaak door spraak ondersteund. Ook in Tsjechie worden wij terug gegroet of komt de groet als eerste van de ander. Het hoeft allemaal niet zo uitgebreid. Maar een glimlach of een knikje doet de omgeving vaak goed. Behalve bij de kassieres in de grotere supermarktketens zijn wij alleen vriendelijke mensen tegen gekomen in Tsjechie. Hilde |
|
|
|
|
|
|
#40 |
|
Actief Lid
|
|
|