Registreren
Voorpagina - Forums - Fotogalerij - FAQ - Vakantiehuizen
Agenda Ledenlijst FAQ Zoeken Berichten van vandaag Alle berichten als gelezen markeren

Terug   het Tsjechisch Forum - Algemeen - Nieuws & Actualiteiten
Dochters verwisseld in Tsjechisch ziekenhuis

Antwoord

Onderwerp-opties In onderwerp zoeken Weergave
Oud 04-10-07, 11:14   #1
Freddy2005
Legende

Freddy2005's avatar

Nationaliteit:

Twee Tsjechische echtparen zijn bijna een jaar na de geboorte van hun dochters tot de vaststelling gekomen dat de baby's in het ziekenhuis verwisseld werden. Een 25-jarige moeder was een dag na de bevalling verwonderd dat haar kind beduidend minder woog dan vlak na de geboorte, schrijft de krant Pravo.

DNA-test
Als het meisje later blonde haren kreeg, zag de zwartharige moeder zich genoodzaakt een DNA-test te laten doen. Daarbij werd geen enkele overeenstemming gevonden. In het ziekenhuis werden die dag nog twee meisjes geboren. Ook zij werden onderworpen aan een DNA-test. Een van hen bleek uiteindelijk de echte dochter van de 25-jarige vrouw. Of de twee echtparen hun dochters nu terug zullen wisselen, is niet bekend. (belga/vsv)

hln.be 04/10/07 11u10

Zie ook idnes.cz
Freddy2005 is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 04-10-07, 11:21   #2
Alberto
Actief Lid

Alberto's avatar

Nationaliteit:
Foutje, bedankt............
Alberto is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 04-10-07, 11:46   #3
jolanda berben
Super Lid

jolanda berben's avatar

Nationaliteit:
Jeetje, wat vreselijk.
Lijkt me heel erg moeilijk maar je kan in zo'n geval denk ik niet eens twijfelen over wat je zou moeten doen.
jolanda berben is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 04-10-07, 12:06   #4
Krulletje
VIP Lid

Krulletje's avatar

Nationaliteit:
Dit lijkt me voor die ouders een vreselijke nachtmerrie.
Krulletje is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 04-10-07, 12:11   #5
Sas
Super Lid

Nationaliteit:
Ik denk dat je gevoel zou zeggen dat je je eigen kind die je 9 maanden in je buik hebt gedragen terug wilt. Maar na bijna een jaar voor een kindje te hebben gezorgd waarvan je dacht dat het jouw kind was, waar je een hele nauwe band mee hebt gekregen, die je voor het eerst hebt zien lachen en ga zo maar door erachter te komen dat het jouw kindje niet is. Tsja wat doe je dan. Inderdaad het ergste wat je kan overkomen.
Sas is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 04-10-07, 12:23   #6
Esthertje
Forum Freak

Esthertje's avatar

Nationaliteit:
Dit is inderdaad het allerergste wat ouders kan overkomen. Ook ik ben hier heel even bang voor geweest, keizersnede, totale narcose. Ik had Lukas dan ook opdracht gegeven goed te kijken hoe hij eruit zag en direkt foto's te maken. Gelukkig is er geen twijfel mogelijk, hij lijkt momenteel veel op mij.
Esthertje is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 04-10-07, 17:35   #7
jolanda berben
Super Lid

jolanda berben's avatar

Nationaliteit:
Citaat:
Esthertje schreef:
Bericht bekijken
Dit is inderdaad het allerergste wat ouders kan overkomen. Ook ik ben hier heel even bang voor geweest, keizersnede, totale narcose. Ik had Lukas dan ook opdracht gegeven goed te kijken hoe hij eruit zag en direkt foto's te maken. Gelukkig is er geen twijfel mogelijk, hij lijkt momenteel veel op mij.
Dat hoor je dus ook heel vaak van vrouwen die onder narcose moesten.
'N kennis van ons heeft echt 'n tijdje het gevoel gehad dat haar kind verwisseld was, heel erg, kon daardoor de eerste tijd ook echt niet genieten van haar dochter, Waar haar gevoel vandaan kwam weet ze niet, en het klopte gelukkig ook niet, maar het lijkt me inderdaad wel heel erg.
jolanda berben is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 04-10-07, 18:53   #8
moesti
Actief Lid

moesti's avatar

Nationaliteit:
is er ook geen Amerikaanse film "Switched at birth" ? - Film is natuurlijk niet echt maar als ik me goed herinner was de film gebaseerd op een waar gbeurd verhaal...en waren de meisjes al een stuk ouder... Ja, waarvoor kies je dan ?
moesti is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 04-10-07, 20:31   #9
doni
Actief Lid

doni's avatar

Nationaliteit:
Verschrikkelijk dilemma voor de ouders een jaar voor "je" kindje
gezorgd en blijkt het niet de jouwe te zijn...en dan te moeten afstaan... en een "vreemd "kind" weer krijgen.
Ik denk dat moederliefde daar door heen prikt en dat het moeder/kind gevoel er direct is en anders groeit het zeker!!

Groet, Doni
doni is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 04-10-07, 21:47   #10
jan nijdam
Super Lid

jan nijdam's avatar

Nationaliteit:
Het is nu al een triest verhaal, maar wat gaat er gebeuren als een ouderpaar het 'eigen' kind terug wil en het andere ouderpaar kiest ervoor om het zo te laten?
jan nijdam is offline   Bericht citeren in antwoord
Antwoord

Onderwerp-opties In onderwerp zoeken
In onderwerp zoeken:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Nederlands Cesky English Deutch

© 2007 Tsjechie.net - Forum: vbulletin- Weather: In-pocasi.eu - Stats: Opentracker.net - SEO by vBSEO 3.0.0 - RSS Feed