het Tsjechisch Forum
Voorpagina - Forums - Fotogalerij - FAQ - Registreren
Registreren FAQ Ledenlijst Agenda Zoeken Berichten van vandaag Alle berichten als gelezen markeren

Antwoord

Onderwerp-opties
Oud 03-10-07, 08:06   #1
Actief Lid

sandra66's avatar

Nationaliteit:
Vertaling "prosím"

Kan iemand dit voor mij vertalen a.j.b. ?

Vím co toje, je to zahájení řízení o tý Vaší stavby - zahradní domek s tím, že tě při jednání zastupuje Kolihová. Já jsem si myslela, že jste to zrušili, nebo tak nějak jsem to pochopila, že jsi říkal, že je to drahé.
Jestli chceš, tak já zavolám Kolihové. A budete stavět ten zahradní domek ?

Alvast dank !
Sandra
sandra66 is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 03-10-07, 09:03   #2
Actief Lid

David Beliën's avatar

Nationaliteit:
" Ik weet wat dat is, het beginnen te regelen van jullie bouwen - tuinhuis met dat, wat jou in overleg Kolihova representeert.
Ik dacht dat jullie dat gecanceld hadden, of zoiets heb ik begrepen, dat je had gezegd dat het duur is. Als je wil dan bel ik Kolihova. En gaan jullie dat tuinhuisje bouwen?".....

"...že tě při jednání zastupuje Kolihová..." dit zinnetje kreeg ik niet helemaal goed door mijn hoofd..... ik ben dus benieuwd of ik het helemaal correct heb vertaald.... wie weet kan een van "onze" Tsjechen het nog eens even kan controleren.....
David Beliën is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 03-10-07, 09:54   #3
Actief Lid

sandra66's avatar

Nationaliteit:
Dank je David...ik had het ook zo ongeveer vertaald....
het gaat erom dat onze beheerder onze architekte wel zal willen gaan bellen/contacten....

THANKS!
Oud 03-10-07, 10:39   #4
Actief Lid

David Beliën's avatar

Nationaliteit:
Citaat:
sandra66 schreef:
Bericht bekijken
architekte
voor een tuinhuis.....? Dat zal dan wel wat moois worden.... Ik dacht, die koop je toch zo bij de OBI...?
Oud 03-10-07, 11:40   #5
Actief Lid

sandra66's avatar

Nationaliteit:
Nee...het wordt een schuur, maar groter dan voorzien...dus je raadt het al: een bouwvergunning nodig...én om het nog leuker te maken met de bureaucratie:onze architekte heeft echt aan IEDEREEN (elke instantie die je maar kunt bedenken) gevraagd of die er problemen mee hebben....zitten we te dicht bij het bos...vogelreservaat...maar jah...lange adem...wellicht dat het nog goed komt
Oud 03-10-07, 12:04   #6
Actief Lid

David Beliën's avatar

Nationaliteit:
Citaat:
sandra66 schreef:
Bericht bekijken
onze architekte heeft echt aan IEDEREEN gevraagd of die er problemen mee hebben....zitten we te dicht bij het bos...vogelreservaat...maar jah...lange adem...wellicht dat het nog goed komt
Ongetwijfeld.... duurt alleen wat langer. Vraag is echter of het wel zo verstandig was om dat te doen. Aan de ene kant dek je jezelf in zodat je later niks meer hoeft af te breken, maar in sommige gevallen moet je het gewoon doen, en doen alsof je neus bloedt.... Zo ken ik een aantal mensen die dat gewoon gedaan hebben. Misschien staat er op de kadastrale papieren wel nog een oud fundament.... kun je zo beginnen. Maar ja.... ik snap dat het lastig is. Desondanks ben ik er wel voor hoor. In het verleden is men zeer respectloos omgegaan met het landschap en de architectuur, en is er heel veel moois verloren gegaan. Als je laat zien dat je met respect met de omgeving handelt, en evt. samen met de architekte naar de kantoren gaat voor de aanvragen, dan schep je vaak goed bloed, en kom je een stuk verder, of sneller.

Hoe dan ook veel succes.
Oud 03-10-07, 12:28   #7
Actief Lid

sandra66's avatar

Nationaliteit:
Nee, we willen alles volgens het boekje doen...zo hoort het vind ik.
Er staat nl. al een schuur op het terrein (die moet worden afgebroken; totaal verkeerde plek voor ons) en die is al illegaal toen (ik spreek over ca. 120 jaar geleden) gebouwd.
Antwoord

Onderwerp-opties

Berichtregels