het Tsjechisch Forum
Voorpagina - Forums - Fotogalerij - FAQ - Registreren
Registreren FAQ Ledenlijst Agenda Zoeken Berichten van vandaag Alle berichten als gelezen markeren

Antwoord

Onderwerp-opties
Oud 20-09-07, 21:05   #31
Sas
Super Lid

Nationaliteit:
Benthe en familie. Ik heb de hele tijd deze topic een beetje gemeden. Waarschijnlijk al een voorgevoel voor hetgeen jij hier schrijft. Ik wil jullie heel veel sterkte wensen met dit grote verlies. Het zal best vreemd zijn om op vakantie naar Tsjechie te gaan. Denk dat het heel dubbel zal zijn. Ik hoop dat jullie er kunnen genieten.
Sas is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 27-09-07, 23:39   #32
Forum Freak

mayca's avatar

Nationaliteit:
Hoe gaat het met jullie, Benthe?
Oud 28-09-07, 11:43   #33
Nieuw Lid

Nationaliteit:
Mayca, het gaat op het moment niet zo heel erg goed, we zitten allemaal zo'n beetje in de lappenmand en hebben nergens veel zin.
Ik denk dat dat de nasleep is of hoe men dat ook noemt. Ik doe eigenlijk alleen de dingen die moeten en verder geen puf. Mijn vader die nooit ziek is, heeft al de hele week de griep. Minder weerstand.
Heb jij daar ook last van of gehad?
Ik hoop dat het over 2 weken weer een beetje gaat want dan gaan we naar Tsjechie.
Lief van je dat je aan ons denkt, groetjes Benthe.
benthe 62 is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 28-09-07, 12:14   #34
Forum Freak

mayca's avatar

Nationaliteit:
Lieve Benthe,

Ik weet haast wel zeker dat het de nasleep is. Het is niet niets wat er is gebeurd. Ik heb zelf het gevoel dat we het onderschatten en gewoon maar doorgaan, terwijl het lichaam zegt:"STOP". Ik had ineens ontstekingen, die ik normaal nooit had. Verdriet haalt veel energie van je weg en verminderd je weerstand. Ik weet het allemaal heel mooi te vertellen voor een ander, maar zelf ga ik ook maar door en door. Wel probeer ik nu, buiten de dingen die je moet doen, ook leuke dingen te gaan doen. Dat laad je weer een beetje op, daar krijg je weer energie van. Er weer op uit en met andere dingen bezig zijn. Ik weet dat het best moeilijk is, want niets lijkt meer leuk.

Toch raad ik je aan om iedere dag iets leuks te doen voor jezelf, dat hoeft niets groots te zijn. Ik heb gisteren, ook op aanraden van al deze lieve forumleden, een mooi boek gekocht, de boel de boel gelaten en met de hond een eind wezen wandelen en lekkere Tsjechische muziek opgezet. Alle kleine beetjes helpen. Ik wil jullie heel veel sterkte wensen en hoop dat jullie zover opgeknapt zijn zodat je naar Tsjechië kan. Dat zal, denk ik, ook heel veel helpen, vooral als je met elkaar bent. Het gaat niet allemaal tegelijk, steeds stapje bij stapje. En vooral doen waar je je goed bij voelt.

Als ik het zo allemaal terug lees denk ik:"Zo, je weet het dus allemaal wel, nu ook nog zelf doen!". Want ook wij zijn ook nog met z'n allen bezig een goede manier te vinden.

Geniet in Tsjechië, dat zal je goed doen.
Oud 28-09-07, 19:08   #35
Actief Lid

unita's avatar

Nationaliteit:
Beste Benthe,
Ik lees je bericht nu pas maar ook ik wil je condoleren met het verlies van je moeder.
Ik wil jullie allen veel sterkte wensen en hoop dat de vakantie in Tsjechië jullie weer wat puf en energie kan geven.
unita is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 29-09-07, 17:21   #36
Lid

Fotohuis's avatar

Nationaliteit:
Beste Benthe,

Ik had voor Mayca 2 maanden geleden een stukje geschreven per PB. Een beetje cynisch dat ik 2 weken later het kon voorlezen bij de crematie van mijn vader:

Het leven is maar kort en dat besef je op momenten van liefde en verdriet.
Bezinning en berusting en schreeuwend van onmacht.
Het gevoel dat je de controle bent verloren.
Je maakt deel uit van een malle molen die maar doordraait.
Stoppen kan niet meer en een weg terug is er niet meer.
Maar aan het einde van de lange tunnel is weer licht. En met licht en steun van familie, vrienden, bekenden en ook onbekenden vind je de kracht om weer verder te kunnen gaan.

Verdriet vreet energie en iedereen gaat hier anders mee om. Ik heb dus geen passende oplossing klaar liggen. We sukkelen maar even met z'n allen verder.

Frappant zoals kinderen ermee omgaan. Ik citeer even de MSN van één van mijn kinderen: Opa Vonk ligt in de as!

Precies zoals het is, niet meer en niet minder.

Groetjes, ik wens jullie het allerbeste en misschien tot ziens.

Robert
Oud 10-10-07, 22:12   #37
Nieuw Lid

Nationaliteit:
Help, 3/5 van de familie ligt in de lappenmand incl. ik en maar lopen met van alles en nog wat om de familie er weer bovenop te helpen want zaterdag gaan we toch echt wel naar CZ.
Nog een naar bericht van m'n zusje van 43 jaar, ligt in het ziekenhuis met hartklachten, dus we hopen er maar het beste van. Als het ernstig is blijven we hier.
Groetjes benthe.
Oud 10-10-07, 22:17   #38
Actief Lid

doni's avatar

Nationaliteit:
Geen prettige vooruitzichten Benthe, veel vitamine's slikken ed.
Veel sterkte met je zusje,hopelijk loopt het goed af, en dan toch maar vertrekken naar CZ!!!!
Sterkte en beterschap voor jullie allemaal,

Groet van een duimende Doni,
Oud 10-10-07, 22:28   #39
Nieuw Lid

Nationaliteit:
Dank je voor je opbeurende berichten Doni, die zijn we hier wel nodig hoor.
groetjes Benthe
Oud 10-10-07, 22:34   #40
Actief Lid

doniati's avatar

Nationaliteit:
Ook ik wil je veel sterkte wensen Benthe en denk aan je. Ik hoop dat je de kracht kunt vinden om hieruit te komen en dan als een sterker mens weer verder te kunnen.
Knuffel Gerda

Onderwerp-opties

Berichtregels