het Tsjechisch Forum
Voorpagina - Forums - Fotogalerij - FAQ - Registreren
Registreren FAQ Ledenlijst Agenda Zoeken Berichten van vandaag Alle berichten als gelezen markeren

Antwoord

Onderwerp-opties
Oud 26-09-07, 21:26   #1
VIP Lid

feertje22's avatar

Nationaliteit:
Klopt die prijs?

Hallo beste forumleden.

In onze zoektocht naar een huis in Tsjechie (nieuwbouw of bestaand) zijn wij onderstaand nieuwbouw huis tegen gekomen.

Nou spreek ik (nog) geen Tsjechisch en lezen gaat dus ook niet.

http://www.domysnu.cz/index.php?qu=n...t=ariel&pict=3

Bovenstaand huis staat geprijst voor 2310000,- Kč

na klic betekent sleutelklaar, maar ik kan bijna niet geloven dat dat ze zo'n huis voor die prijs kunnen leveren.
Ik weet dat hier nog de prijs van de grond bij komt maar wat komt er dan nog meer bij?????

Kan iemand hier een licht op werpen?
feertje22 is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 26-09-07, 22:17   #2
VIP Lid

Jacques's avatar

Nationaliteit:
Ken de firma niet, maar de prijs kan wel kloppen? Dat zou omgerekend een kleine 80.000 euro zijn.
Laten we voor de grondprijs< open bouwplaats> een gok doen van 700.000 kronen, dan zou dat huisje je een goede 115.000 euro kosten.
Kan wel, maar ik heb zo mijn twijfels, je moet verdomd goed het lastenboek/kostenraming doorlezen en de kieren zien waarlangs meerkosten kunnen komen.
Simpel, overal een laminaat-vloertje van 200 kronen per m2, een obi-keuken van 20.000 kronen , een douche met gordijntjes etc etc. Je wilt liever een betegelde vloer en een ingerichte keuken en een ingerichte badkamer daar komt de meerprijs.....en dan zit al je gauw aan 600.000 kc meer< 21.000euro>
Eerlijk is eerlijk de nieuwprijs is goedkoper dan in de Benelux, maar ook hier kun je ng altijd het eigen huis bouwen voor plus/minus 140.000 <euro...alleen de grondprijs in Nederland die daarboven op komt is absurd duur.
Je hoeft maar naar de BRD te gaan of naar Zuid-Belgie om te zien dat daar de gronden al veel betaalbaarder zijn.
http://immo.spotter.be/nl/Champlon-B...pot_742739.htm

Laatst aangepast door Jacques; 26-09-07 om 22:22.
Jacques is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 26-09-07, 22:24   #3
VIP Lid

Josef's avatar

Nationaliteit:
lijkt me heel goed mogelijk. ziet er redelijk simpel uit, niet te moeilijk.
Josef is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 26-09-07, 22:41   #4
Actief Lid

Nationaliteit:
Zoals Jacques schrijft: het is mogelijk.. maar ga ervan uit dat het de meest uitgeklede prijs is. Iedere afwijking kost muntjes....
Vaak kun je wel bijvoorbeeld wat van de prijs knabbelen door zelf mee te werken, hoewel dit weer een risico kan zijn voor de garantie (niet onbelangrijk.. sommige firma's zoals ELK geven al 30 jaar garantie!)........
B@rt is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 26-09-07, 23:25   #5
VIP Lid

feertje22's avatar

Nationaliteit:
Bedankt voor de reacties.....

Dat van die extra muntjes snap ik wel maar dan nog vind ik die prijs heel erg netjes. Heb ik in ieder geval een goede indicatie.

Kan je ook beter een afweging maken tussen nieuwbouw of bestaand.
Zit al alle twee voor en nadelen.

@ Jacques
een bouwkavel vinden is nog een sport op zich. Jij noemt 700.000 euro en dat kom ik ook hier en daar tegen.
Hebik gelijk weer een nieuwe vraag voor je.

http://www.supernemovitosti.cz/noveb...ehrad_2&poz=32

Hier zitten de kavels allemaal rond de 1,6 miljoen (1800-2000 kc per m). Dat is dus weer erg aan de hoge kant en waar licht dan weer aan?
Oud 26-09-07, 23:37   #6
VIP Lid

Jacques's avatar

Nationaliteit:
Simpel het'"marktprincipe", waar de grond schaars is stijgt de prijs.
De ligging, de regio< Praag b.v>, de infrastructuur etc.
Heb nog eens vergeleken en dan kom je erg grote verschillen tegen, tussen de 300.000 Kc tot 2 miljoen voor dezelfde oppervlakte.........,wel in heel verschillende regio's.
Jacques is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 27-09-07, 15:07   #7
Nieuw Lid

lhota's avatar

Nationaliteit:
De prijzen zij inderdaad uitgekleed maar met ongeveer 20% erbij zit je realistisch. Kijk ook eens op : http://www.vybersidum.cz/flash.html
Die hebben allerlei projecten en voor een kavel of project bijv bij :
www.huisincz.nl

Suc6
lhota is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 27-09-07, 15:44   #8
VIP Lid

feertje22's avatar

Nationaliteit:
dank je voor je reactie

die eerste is nieuw voor mij, ga het vanavond gelijk utpluizen.
Die tweede kende ik al. Wel enigzinds betrouwbaar??? Zal moeten blijken natuurlijk.
Oud 11-10-07, 09:30   #9
Actief Lid

jordaanoever's avatar

Nationaliteit:
Citaat:
feertje22 schreef:
Bericht bekijken
..... Bovenstaand huis staat geprijst voor 2310000,- Kč
.....
na klic betekent sleutelklaar, maar ik kan bijna niet geloven dat dat ze zo'n huis voor die prijs kunnen leveren.
Ik weet dat hier nog de prijs van de grond bij komt maar wat komt er dan nog meer bij?
een kennis van mij heeft het op dezelfde manier gedaan. extra kosten; keuken, badkamer bestrating perceel etc. kwam op +/- 800.000,00 kc extra. grondprijs kwam uit op 1.300.000,00 kc (+/- 800 m2) + huis 1.900.000,00 kc is 4.000.000,00 kc 140.000,00 EURO
de kwaliteit is erg afhankelijk van de aannemer. veel werk wordt door brigada's gedaan welke betaalt worden per m2, wat de garantie voor de kwaliteit niet echt ten goede komt.

laat je goed informeren van te voren, door wie en hoe het uit de grond gestampt wordt.

Ik wil je niet ontmoedigen, maar neem het wel mee in je beslissingen.
Als het eenmaal lukt heb je wel een kei van een huis in een superland!!!!
jordaanoever is offline   Bericht citeren in antwoord
Antwoord

Onderwerp-opties

Berichtregels