|
|
![]() |
||||||
|
|
Onderwerp-opties | In onderwerp zoeken | Weergave |
|
|
#1 |
|
Actief Lid
|
Hoi allemaal,
De 1e week van November gaan we even een extra snoepweekje naar Tsjechië. Eind Mei hebben we al een heerlijke rondreis met 30 graden gemaakt door Tsjechië en Slowakije. Echter hoe vaak ik er ook geweest ben, ik krijg er geen genoeg van. En helaas kan het niet eerder i.v.m. vakantie van een collega. Dus moeten we de 1e week van November gaan. We zijn van plan een week in/om Krumlov te verblijven (tips voor goede niet te dure appartementen (we willen altijd wel graag een klein keukentje) zijn altijd welkom. Nu begreep ik dat de meeste bezienswaardigheden dicht zijn in November. Maar misschien weten jullie nog bezienswaardigheden die wel het hele jaar geopend zijn? Los van al het natuurschoon natuurlijk :-) Ik kan al niet meer wachten eigenlijk, maar helaas, ik moet nog even gedult hebben..... ![]() We zijn met z'n 2en. Heb er al een hoop gevonden op Internet, en meestal gaan we op de bonnevooi die kant op en dan zien we wel waar we terrecht komen. Voor mij is vooral het bed erg belangrijk, soms zijn die te hard voor mij, maarja vaak blijven we ergens maar 2 hooguit 3 nachten. Nu blijven we een week, dus ons plan was om eens rond te gaan shoppen bij alle mogelijkheden die er zijn ![]() Maar tips zijn welkom!! |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Nieuw Lid
Nationaliteit:
|
Hoi Noelle,
Wij hebben een luxe studio voor twee personen op de begane grond met een gaaf keukentje. Het bed heeft 200cm x180 cm een lattenbodem die je zelf kunt instellen met schuifjes. Ik kan voor jullie een leuk prijsje maken voor een week. Kijk maar even op mijn website. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Actief Lid
|
Hoihoi,
Ziet er goed uit. Op zich zijn we wel geintereseerd. Het hangt er echter vanaf of we van te voren moeten beslissen, of dat we ook daar ter plekke iemand kunnen bellen als we er gebruik van willen maken. Wij willen ons nl niet binden,omdat we zo maar kunnen besluiten ergens anders heen te willen, of toch korter te willen blijven enz... Een prijsopgaaf is natuurlijk altijd welkom. Doe maar even via een priveberichtje ofzo. Groetjes Noëlle Hoe zit het eigenlijk met het weer daar rond die tijd? Hoe groot is bijvoorbeeld de kant op sneeuw de 1e week van November? ![]() |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Nieuw Lid
Nationaliteit:
|
vorig jaar hebben we in die week één ochtendje sneeuw gehad
|
|
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
VIP Lid
|
|
|
|
|
|
|
#7 |
|
Actief Lid
|
sneeuw en CZ, daar heb ik geen goeie herrinering aan.
een jaar of 4 geleden was ik in CZ om wat aannemers te spreken voor het hotel project. Voor wat zaken moest ik "even" heen en weer naar Liberec. Op de heenweg naar Liberec was de weg goed begaanbaar. Bij terug keer had het net even gesneeuwd. Over het algemeen vind ik dat juist leuk. en in NL kan ik de lol er nog van inzien om wat heen en weer te glibberen. sommige vinden dit minder leuk, maar ik hou wel van wat spanning. Maar in NL is de weg over het algemeen vlak. van Liberec naar Hejnice is de weg iets meer dan glooiend. Natuurlijk had ik geen winterbanden (in NL nog niet echt nodig) Maar in deze situatie was ik echt de sjaak. met moeite kon ik mijn auto op de weg houden en heeel erg lanzaam kwam ik vooruit. ondertussen werd ik door verschillende pruttelende skodaatjes gepaseerd, die schijnbaar zonder enig probleem hun weg vervolgde. Het was een bizarre situatie, waarin een ogenschijnlijke "stevige" westerse auto moeiteloos werd verslagen door tsjechische blik op wielen. uiteindelijk wel hejnice weer bereikt en daar genoten van een heerlijke maaltijd met een stevige pot bier ![]()
|
|
|
#8 |
|
Actief Lid
|
Lijkt wel een beetje op die ene dag sneeuw hier in Nederland, die waarop mensen tot diep in de nacht vast zaten op de diverse wegen, omdat we daar hier helemaal niet op berekend zijn op zo'n beetje sneeuw. Wij hadden ook een keer sneeuw in Tsjechië. En gingen gewoon een beetje rondtoeren. Maarja je kent ze wel, die wegen waar direct naast de weg een dikke gleuf zit i.p.v een harde/zachte berm. Door de sneeuw zag je dat niet, en het was onze 1e keer met de auto in Tsjechië, dus wij wisten het niet. In de middel of Nowhere, op een heuvel, schieten we daar dus in. En gelukkig hadden we genoeg vaart en schoten we er nog net weer uit.... Zou wat zijn, sta je daar, geen mens te bekennen in een pak sneeuw, op een klein weggetje wat niet genummerd is, dus leg de hulptroepen maar uit waar je zit...... Nu ja, het is goed afgelopen en we hadden ook geen schade, maar zijn ons wel rotgeschrokken ![]() Laten we maar hopen dat dergelijke problemen ons straks bespaard blijven ![]() |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Actief Lid
|
Dat krijg je he met een stel hollanders Dit was de enige keer dat ik me niet prettig voelde in CZ gelukkig kan ik nu de lol er van inzien. maar toen echt niet
|
|
|
#10 |
|
Moderator
|
Maar goed, Cesky Krumlov in november was het onderwerp.
![]() |
|
|
|