|
|
![]() |
||||||
|
|
Onderwerp-opties | In onderwerp zoeken | Weergave |
|
|
#22 |
|
VIP Lid
|
De mist in
1999. October. Ik ga met mijn zwager, Dik, naar Tsjechie!! Hij heet eigenlijk Willem Jan, en zijn tweelingbroer heet Jan Willem. Maar als kind was hij de dikste van de twee, vandaar: Dik. Ik had een kamer gereserveerd in pension Horal, op de camping van Osek. (Tussen Litvinov en Teplice). Ik nam vaak de grensovergang Reitzenhain / Hora Sv Sebestiana. Nu dus ook. Tenminste, dat was het plan! Blijkt de 174 tussen Marienberg (D) en de grens afgesloten te zijn, ivm asfalteren. In plaats van stukje, voor stukje werken, gooiden ze gewoon 15 km. weg dicht! Omleiding dus. Na de eerste 3 gele bordjes reden we verkeerd, denk ik. En geen goede kaart bij ons. We kwamen elke keer op hetzelfde punt uit. 3 keer de weg gevraagd, en uiteindelijk kwamen we bij de grensovergang Neurehefeld / Moldava. (voor mensen die een hele goede kaart hebben-- Kijk even naar onze "Lijdensweg"!) De grens: 2 kleine hokjes, fel verlicht door een paar oranje lantarens. Het is 19.00 uur en donker. Vraagt dat mens in het 2-de hokje, wat we komen doen! Domme vraag aan de grens, natuurlijk. Paspoorten. Vraagt ze, of we voldoende geld bij ons hebben. Natuurlijk, zeg ik, en laat mijn ANWB- lidmaatschapskaart zien. Die kende ze niet, dus het was in orde. Letterlijk 10 meter over de grens, rijden we de mist in. DIKKE mist. Na 100 meter, zie ik nog geen 2 meter ver. Geen reflectiepaaltjes, strepen op de weg onzichtbaar. Ik zeg tegen Dik: Als jij nou even uitstapt, en voor de auto uitloopt, en de strepen op de weg in de gaten houdt, dan komen we vanzelf beneden. Fijne gozer, hij doet het!! Na een km. of 2, (45 min. later) is opeens de mist verdwenen. Ik kan de strepen weer zien. Maar er klopt iets niet. Hebben we 2 km. aan de linker kant van de weg gereden/ gelopen. Levensgevaarlijk!! Ruim een half uur later zijn we bij het pension. 3 maal raden---dicht dus!!!
Carlo. |
|
|
|
|
|
#23 |
|
Forum Freak
|
Carlo hij is ook weer geweldig!!
![]() |
|
|
|
|
|
#24 |
|
VIP Lid
|
Even weg
Ik ga er even van tussen. Weekje Tsjechie!!!!! Ik hoop dat ik nog wat meemaak deze week! Maar wees niet ongerust, nog verhalen zat. En Punk... nog bedankt voor de "samenwerking"!
Carlo. |
|
|
|
|
|
#25 |
|
Super Lid
|
Leuke verhalen! En na dit weekje volgen er nog meer, denk ik.....!
|
|
|
|
|
|
#27 |
|
Super Lid
|
Verhalen "uit het leven gegrepen". Ik houd daarvan. Zelfspot, eigen domme flaters; dat is genieten geblazen. Bedankt.
|
|
|
|
#28 |
|
Actief Lid
|
Carlo ik wens je een hele fijne vakantie en hoop dat je weer het één en ander meemaakt zodat we nog meer verhalen van jou krijgen.
Ik geniet van elk verhaal dat je schrijft. Blijf a.j.b. doorgaan. Gerda
|
|
|
|
|
|
#29 |
|
Forum Freak
|
Carlo een fijne week gewenst in Tsjechië met veel mooi weer en kom maar met net zulke mooie verhalen terug!!!
|
|
|
|
|
|
#30 |
|
VIP Lid
|
wat een mooie verhalen ga zo door
![]()