![]() |
|
|
#21 |
|
VIP Lid
|
En met dat weer van vandaag ga ik ook erg verlangen naar die vloerverwarming. Wij gaan binnenkort de kamer doen, ook de vloer, en waarschijnlijk met vloerverwarming... Heerlijk....
|
|
|
|
|
|
#22 | |
|
Super Lid
Nationaliteit:
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#23 |
|
Super Lid
|
Is er een forumlid die de verwarming in Tsjechië op afstand (vanuit Nederland) regelt?
Zo ja, wat zijn de ervaringen? Ik ben wel benieuwd hoe dit werkt. Via mobiel netwerk of vaste telefoonaansluiting? |
|
|
|
|
|
#24 |
|
Actief Lid
|
|
|
|
|
|
|
#25 |
|
Legende
|
vloerverwaming zonder radiatoren, gaat uitstekend.
iets meer vloerleidingen moeten er gelegd worden en ook iets meer bij de ramen en/of buitendeuren, of er nu wel of geen dubbelglas in zit. eea valt en staat ook natuurlijk met de isolatie van de vloer. denk ook eens aan muurverwarming. (nee, is geen geintje.) |
|
|
|
|
|
#26 |
|
Super Lid
|
Maar Mars, dan gaan de muren toch scheuren???
|
|
|
|
|
|
#27 |
|
Muurverwarming bestaat.
Wordt in feite niet zo veel, bar weinig, toegepast. Ach, een mens verzint altijd wat anders. Als je tegen de wand staat krijg je wel een warm buikske. De kast die er tegen aan staat ook. Laat het expirimenteren maar aan anderen over en ga je eigen weg. Vele romantische warme uren toegewenst door Kukel. |
|
|
|
|
|
|
#28 |
|
Forum Freak
|
Lina, het heeft even geduurd, maar nu heb ik het even aan Lukas rustig kunnen vragen. Dit is zijn mening (als andere forumleden hier anders over denken, prima natuurlijk)
Op afstand verwarming regelen: naast de ketel wordt een kastje geplaatst (als daar ontvangst is tenminste, anders elders in het huis) die werkt via een simkaart. Je kan dat dan op verschillende manieren instellen. Bijv, in Nederland aanzetten, dan gaat gewoon de temperatuur, naar wat je ingesteld hebt. Of je kan bijv. ook temp lager of hoger instellen vanuit Nederland. Een bekende van ons heeft he 1e systeem en dat werkt in ieder geval prima. Mocht je nog vragen hebben hierover kan Lukas wat uitzoeken. Er zijn nog meer systemen. Vloerverwarming dmv water: Dit is een goed systeem, de aannemer berekent per kubieke meter hoeveel kw- vermogen je nodig hebt. Zodoende hoef je niet bang te zijn of het wel voldoende is. En zeker met een houtkachel erbij is het een ideale combinatie. Rooster in het plafond: als het goed uitkomt in de bovenste verdieping kan dat zeker ook. Ik hoop dat je hier nog wat aan hebt. Groetjes Es |
|
|
|
|
|
#29 |
|
Super Lid
|
Natuurlijk hebben we hier iets aan Es! Bedankt voor je uitleg/tips en wie weet trekken we Lukas nog even aan zijn jasje als dat nodig is.
![]() |
|
|
|