![]() |
|
|
#11 |
|
VIP Lid
|
Bij ons in het dorp staan verschillende bakken voor diverse soorten plastic afval (flessen en folie enz.) Daar wordt zeer goed gebruik van gemaakt. Ook wij sorteren ons afval dus netjes. Er gaat dus beduidend minder in de gewone vuilniszak van de gemeente.
Alleen jammer dat het ophalen met te grote intervallen gebeurt. Er staan regelmatig zakken met afval naast de containers en dat is een minder fraai gezicht. Gelukkig worden ze niet kapot gemaakt en blijft het enigszins netjes. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
VIP Lid
|
Deze vakantie heb ik voor het eerst in mijn leven een `flessenpropper` gezien.
Deze was zeer bij de kinderen in trek. Je neemt een kunstoffles zet hem in de propper.Verwijderd de dop. haalt de hendel over.Goede armspieroefening. Plaatst de dop terug en het spaart massa`s ruimte in de plastic container. Helaas heb ik geen foto, waar het instument opstaat. Hilde |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Legende
|
|
|
|
|
|
|
#14 |
|
Forum Freak
|
Dit is een prachtige Freddy, maar ik denk dat Hilde er één bedoeld die in de winkels staat. Volgens mij heb ik ze van de zomer in Tsjechië gezien of anders in Duitsland.
|
|
|
|
|
|
#15 |
|
Legende
|
Inderdaad, Hilde heeft het over een hendel.
Deze hier bestaat uit twee over elkaar schuivende delen. Je plaatst de geopende lege fles op het onderstuk, plaatst de bovenste buis erover en drukt deze naar beneden. Als de fles is samengedrukt draai je de stop erop en haalt de samengedukte fles tussen de schuiven uit. Zie de foto's. Spaart echt heel veel ruimte in de afvalzak. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Forum Freak
|
Mijn voeten en mijn gewicht doen hetzelfde. Wij stampen ze dus altijd plat, dan de dop erop, zo plat als een dubbeltje!! Oke, dat is wat overdreven, maar ze zijn wel behoorlijk plat.
Met blikjes van bier of cola doen we trouwens hetzelfde! Schiet me net te binnen, op camping Vidlak hebben ze er ook één!! Laatst aangepast door Corrie; 18-09-07 om 17:49. |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Forum Freak
|
Goed idee Parlies!!
![]() |
|
|
|
|
|
#19 | |
|
VIP Lid
|
Citaat:
Ja dat klopt Corrie.Waar denk je dat ik hen gezien heb. Jur was heel overtuigend dat `de propper` meer ruimte besparing leverde dan het stampen. Sarah vond het proppen ook veel leuker. |
|
|
|
|
|
|
#20 |
|
Forum Freak
|
Waar koop je zo'n ding ?
|