Registreren
Voorpagina - Forums - Fotogalerij - FAQ - Vakantiehuizen
Agenda Ledenlijst FAQ Zoeken Berichten van vandaag Alle berichten als gelezen markeren

Terug   het Tsjechisch Forum - Toerisme - Hoe was jouw vakantie in Tsjechië?
Vakantie niet doorgegaan

Vakantie niet doorgegaan

Antwoord

Onderwerp-opties In onderwerp zoeken Weergave
Oud 18-09-07, 23:08   #1
benthe 62
Nieuw Lid

Nationaliteit:
Vakantie niet doorgegaan

Wij waren van plan om op 16 juli te vertrekken naar camping Lisci Farma in Vrchlabi. We hadden er ontzettend veel zin in. Dit zou de derde keer Tsjechie zijn. Mijn vader en moeder hadden ook de camper al weer ingepakt om naar Tsjechie te gaan.
Zij zijn ook helemaal weg van dit land. Maar voordat zij vertrokken gingen ze eerst nog een weekendje met de familie (mijn moeder's broers en zussen en aangetrouwden) naar een van der Valk hotel in Zwijndrecht. Dit doen ze 1 keer per jaar. Vrijdags kwamen zij er aan en ze smste s'avonds dat ze het bar gezellig hadden aan de bar. De volgende morgen werd ik gebeld door een oom dat mijn moeder een hartinfact had gehad om een uur of 7.
Ze waren al een uur aan het reanimeren en we moesten maar kalm aan die kant op komen.
We reden met mijn zusjes en mannen naar Zwijndrecht vanuit Drenthe. Dit was een lange reis.
Toen wij daar aankwamen bleek mijn moeder in een coma te liggen en ze is de donderdag daarop helaas overleden. We hebben in de tussentijd rondgezworven tussen ziekenhuis en hotel met mijn vader. Het was een vreselijke tijd. Mijn moeder is nog maar 66 jaar geworden.
Natuurlijk hebben we camping gebeld en verteld wat er aan de hand was en dat we er geen zin meer aan hadden om te komen. Weinig begrip overigens.
Nu hebben we besloten om in de herfstvakantie 8 dagen af te reizen naar Tsjechie. We kunnen er niet een heel jaar zonder. We willen eerst 2 nachten in cesky krumlov verblijven en daarna 1 nacht in Kutna Hora en dan nog 3 nachten in Liberec.
Daar hebben we besproken in Hotel Babylon.
Voor de kinderen wel leuk ( 11 en 14 jaar oud )
Ik weet nog niet wat we in het begin van de vakantie willen doen maar we willen wel naar het bottenkerkje want mijn moeder vertelde dat dit zeer indrukwekkend was en dat zij dit jaar het kerkje weer wilde bezoeken. Nu wil ik dit voor haar doen.
Als iemand nog een suggestie heeft voor een pension in Krumlov of Kutna Hora dan graag.
We horen het wel, groetjes Benthe.
benthe 62 is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 18-09-07, 23:14   #2
doniati
Actief Lid

doniati's avatar

Nationaliteit:
Wat jammer dat ze geen begrip voor jullie hadden. Ik hoop dat jullie in de herstvacantie toch nog een beetje zullen genieten. Heel veel sterkte gewenst
Oud 18-09-07, 23:15   #3
Esthertje
Forum Freak

Esthertje's avatar

Nationaliteit:
Jemig Benthe, wat een verhaal. Gecondoleerd. Wel fijn dat jullie met elkaar besloten hebben toch in de herfstvakantie er even tussen uit te gaan en wat is er dan beter dan een paar dagen Tsjechië. Ik hoop dat deze dagen je zullen helpen om dit verlies te dragen. Veel sterkte.
Oud 18-09-07, 23:26   #4
benthe 62
Nieuw Lid

Nationaliteit:
Wat lief dat jullie zo snel reageerden op mijn berichtje, dat doet echt goed. Ik volg het forum al sinds 2003 en ben lid vanaf 2007. Het is net alsof ik jullie al heel lang ken. Waarom ben ik geen lid geworden vanaf het begin. Ik weet het niet. Liefs, Benthe.
benthe 62 is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 18-09-07, 23:35   #5
ceesfijneman
Actief Lid

ceesfijneman's avatar

Nationaliteit:
Beste Benthe.
Jij en je fam.veel sterkte toegewenst met het verlies van je moeder.
In ieder geval is het goed om er even met de kinderen tussenuit te gaan.
Neem haar in gedachten mee,steek in tsjechie een kaarsje aan.
Ondanks alles een fijne vakantie toegewenst,en laat je vader na thuiskomst genieten van zijn kleinkinderen.
cees fijneman
Oud 18-09-07, 23:40   #6
mayca
Forum Freak

mayca's avatar

Nationaliteit:
Lieve Benthe,

Wat een triest verhaal, ik had al het gevoel dat ik zoiets zou lezen toen ik de titel van je verhaal las. Ik wil jullie allemaal nog heel veel sterkte wensen met het verlies van je moeder. Ik voel met je mee. Ik ben blij voor je dat jullie er nog een weekje tussen uit kunnen. Lijkt me heel goed, ook voor het verwerkingsproces om samen nog even weg te gaan. En je moeder reist met jullie mee!

Ik hoop dat jullie ondanks alles, kunnen genieten van deze dagen in Tsjechië!

Liefs,

Mayca
Oud 19-09-07, 00:09   #7
char
VIP Lid

char's avatar

Nationaliteit:
Met alle respect, gecondoleerd met dit grote verlies! Carlo.
char is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 19-09-07, 06:21   #8
A3vW
Volwaardig Lid

A3vW's avatar

Nationaliteit:
Benthe en familie heel veel sterkte met dit grote verlies en probeer een beetje te genieten in CZ. Je moeder zal met jullie mee reizen.

Groeten A3.
A3vW is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 19-09-07, 07:13   #9
martimmie
Actief Lid

martimmie's avatar

Nationaliteit:
Vreselijk voor je Benthe. En 66 jaar is inderdaad veel te jong om afscheid van dit leven te moeten nemen. Ik hoop dat je in Tsjechie toch een fijne tijd hebt.
Ik hoop dat elke traan een glimlach van herinnering kan zijn!
Oud 19-09-07, 07:19   #10
jolanda berben
Super Lid

jolanda berben's avatar

Nationaliteit:
Benthe, heel veel sterkte met het verwerken van het verlies van je moeder.
Heel fijn dat jullie besloten hebben om in de herfst toch nog even 'n weekje te gaan.
Ondanks alles hoop ik dat jullie daar toch zullen genieten van ons mooie Tsjechie.

Onderwerp-opties In onderwerp zoeken
In onderwerp zoeken:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Nederlands Cesky English Deutch

© 2007 Tsjechie.net - Forum: vbulletin- Weather: In-pocasi.eu - Stats: Opentracker.net - SEO by vBSEO 3.0.0 - RSS Feed