het Tsjechisch Forum
Voorpagina - Forums - Fotogalerij - FAQ - Registreren
Registreren FAQ Ledenlijst Agenda Zoeken Berichten van vandaag Alle berichten als gelezen markeren

Antwoord

Onderwerp-opties
Oud 18-09-07, 09:22   #31
Actief Lid

martimmie's avatar

Nationaliteit:
Juist Beruska, dat is nou precies wat ik bedoel. Waarom moeten zij zoveel? Ik denk dat dit toch te maken heeft met hoe onze maatschappij momenteel in elkaar zit. Op de een of andere manier is dit toch onze maatschappij "ingepushed". Net als al die geweldige producten die ze gewoon moeten hebben om "erbij" te horen en om te laten zien "hoe goed wij het wel niet hebben"!!!???
Ik kan me toch niet voorstellen dat onze kinderen daar zo gelukkig mee zijn. En dan heb ik het nog niet eens over alle kinderen die opgroeien in "gebroken" gezinnen. Ieder kind dat dit meemaakt houdt daar sowieso iets aan over.
martimmie is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 18-09-07, 09:44   #32
Super Lid

Maria's avatar

Die nostalgische momenten zijn altijd leuk om op terug te kijken. Of je het op het moment zélf ook zo leuk vond om onder de rijp te slapen? Dat vergeet je dus gewoon, en onthoud alleen de mooie dingen.
Maria is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 18-09-07, 09:51   #33
Forum Freak

Corrie's avatar

Nationaliteit:
Citaat:
David Beliën schreef:
Bericht bekijken
Hier kost het me moeite iets te verzinnen om met mijn 5 jarige zoon iets te gaan doen. "buiten" is hier iets waarvoor ik de fiets moet pakken, en een heel end moet fietsen voor ik er ben.
Dan wordt het toch tijd dat je gaat verhuizen!! Hier (Zuid Holland Randstad, klein dorpje aan zee) spelen de kinderen nog op straat of in een oud boomgaardje achter ons huis. Ze kunnen naar de duinen en het strand dus uitwijkmogelijkheden genoeg!!
Ik vind Tjsechië een heerlijk land, ik ga er heel graag naartoe, we hebben er vrienden wonen waar ik voor geen goud mee zou willen ruilen qua woonruimte.
Ze wonen in Hradec Kralove, de kinderen kunnen er niet buiten spelen, te druk, de huizen (flats) zijn zo verschrikkelijk piepklein dat ze ook bijna niet binnen kunnen spelen!!! Een vriendin van ons woonde met haar man en 2 kleine kinderen in een tweekamer flatje, daar woonde zij met z'n vieren, kinderen in de enige slaapkamer en pa en ma op de slaapbank in de kamer. Toen ze gingen scheiden bleef ma alleen met de kinderen achter en kon alleen met behulp van de familie daar blijven wonen, anders was het te duur voor haar.
Ja ik weet het, dat is bepaald niet in heel Tsjechië zo, ze hebben er heel wat meer ruimte dan hier, buiten de grote steden

Ik ben deze zomer weer eens boven op de Snetzka (schrijf ik niet goed, weet ik) geweest en daar was geen boom meer over, allemaal doodgegaan vanwege de zure regen. Daar zijn ze nu hard aan bezig om dit weer op te knappen. De bruinkool (onder andere) zorgt voor heel erg veel vervuiling in hele grote delen van Tsjechië.
En dit is wat ik als leek van zie.

Verder ga ook ik heel graag naar Tsjechië omdat ik het land prachtig vind, de mensen vriendelijk en heel betaalbaar (ja, dat is ook belangrijk!!)
We gaan er ieder jaar zeker een keer naartoe maar ik hoef er absoluut geen huisje, mij te veel werk en te eentonig (mijn mening hé!!) ik wil graag regelmatig naar andere streken, daardoor hebben we ongeveer heel Tsjechië wel gezien maar zijn er nog lang niet uitgekeken.

Dus David, jij mag jou mening gerust houden, als je mij de mijne dan ook maar laat, Goed?
Corrie is online now   Bericht citeren in antwoord
Oud 18-09-07, 09:55   #34
Actief Lid

martimmie's avatar

Nationaliteit:
Zoals je ziet, ben ik het niet vergeten Maria. Maar het gaat er gewoon om dat de goede dingen in de meerderheid waren. Dit gaat om mijn ervaring en hoe ik het heb beleefd en gevoeld.
Daarom vind ik het zo belangrijk dat we aan de kinderen zelf vragen wat zij voelen en dat is eigenlijk heel moeilijk omdat kinderen tot een bepaalde leeftijd niet echt bewust zijn en daar dus niet zo goed een antwoord op kunnen geven.
Daarom lijkt het me heel moeilijk om uit te zoeken welke kinderen in welk land het meest gelukkig zijn.
Oud 18-09-07, 10:12   #35
Forum Freak

Corrie's avatar

Nationaliteit:
Ja Martimmie, ook ik denk dat kinderen dat nog niet kunnen verwoorden, ze hebben toch ook geen zuiver vergelijkingsmateriaal?
Blijft over volwassenen die dat voor hun invullen!! En is dat een juist beeld? Ik weet het niet.
Corrie is online now   Bericht citeren in antwoord
Oud 18-09-07, 10:31   #36
Super Lid

Maria's avatar

Ik ben het met jullie eens hoor!
Als ik terugkijk op mijn eigen jeugd ( vind ik het heel leuk om te denken aan de zondagen bij opa en oma op de boerderij, beestjes, bramen plukken, hooizolder overhoop halen etc. Nostalgie ten top! Maar ik weet aan de andere kant ook dat ik het verschrikkelijk vond om elke week ernaartoe te moeten. Het zit nu eenmaal in de mens om alleen de positieve dingen te onthouden. Gelukkig maar.
Maria is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 18-09-07, 13:32   #37
VIP Lid

Krulletje's avatar

Nationaliteit:
Citaat:
Corrie schreef:
Bericht bekijken
Gedrag zal wel kloppen maar de rest toch niet denk ik.
Ik ga zeker voor gedrag, maar ook onderwijs (is een zooitje in nederland) en gezondheidszorg. (Denk aan wachtlijsten)
Krulletje is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 18-09-07, 13:37   #38
VIP Lid

barbie's avatar

Corrie, ik ben het met je eens. Kinderen in grote steden hebben niet zo goed leven als kinderen die buiten de stad wonen. Geen ruimte thuis, geen ruimte buiten, slechte lucht enzovoort. Ik snap niet waarover het sommige Nederlanders hebben, ze zien alles in Tsjechië te rooskleurig. Leven daar is echt hard en ik ben blij, dat mijn kinderen hier mogen opgroeien. Ze hebben hier in Nederland altijd buiten gespeeld, ik zag ze soms de hele dag niet. Nu zijn ze ouder, gaan ze naar “grote” school, hebben ze een bijbaantje… en ze zijn echt blij.
barbie is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 18-09-07, 13:40   #39
VIP Lid

barbie's avatar

Citaat:
Krulletje schreef:
Bericht bekijken
Ik ga zeker voor gedrag, maar ook onderwijs (is een zooitje in nederland) en gezondheidszorg. (Denk aan wachtlijsten)
Denk je dat in Tsjechie geen wachtlijsten zijn?
barbie is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 18-09-07, 14:59   #40
Actief Lid

martimmie's avatar

Nationaliteit:
Zullen we eens aan onze kinderen vragen hoe gelukkig ze nu eigenlijk zijn op een schaal van 1 tot 10 en waarom ze wel of niet gelukkig zijn en wat zij nodig hebben om gelukkiger te worden.
Ik ben heel benieuwd naar de reacties. Dan nog vraag ik me af of we de goede antwoorden krijgen want wat is geluk??? Voor ons is dat al moeilijk te omschrijven, laat staan voor kinderen.
Maar we zouden het kunnen proberen.
Als degenen die in Tsjechie wonen dat dan ook doen krijgen we misschien een klein beetje een indruk hoe het zit.
Antwoord

Onderwerp-opties

Berichtregels