het Tsjechisch Forum
Voorpagina - Forums - Fotogalerij - FAQ - Registreren
Registreren FAQ Ledenlijst Agenda Zoeken Berichten van vandaag Alle berichten als gelezen markeren

Antwoord

Onderwerp-opties
Oud 17-09-07, 08:34   #31
Actief Lid

martimmie's avatar

Nationaliteit:
Bedankt voor alle tips. Ik hou van nostalgische kerstversiering dus dat gaat wel goedkomen denk ik. En glasgeblazen kerstballen, dat lijkt me prachtig.
Alleen dat gedoe met die karpers, daar ben ik nog niet helemaal uit. Zeker het feit dat je ze dan levend mee krijgt, daar heb ik toch wel moeite mee denk ik. Ben bijna geneigd ze dan in het meer bij Ceska Skalice weer los te laten . Of is dat meer bevroren in de winter ???
Oud 17-09-07, 09:48   #32
Volwaardig Lid

Karinka's avatar

Nationaliteit:
Ik heb van mijn tsjechische lerares gehoord dat je ook dode of stukken karper kan kopen. En je moet zeker geen levende karper in een meer teruggooien (als deze al niet bevroren is) omdat de vis dan alsnog dood gaat vanwege de te grote temperatuur verschillen, deze kan niet meer acclimatiseren.
Karinka is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 17-09-07, 13:27   #33
Legende

Freddy2005's avatar

Nationaliteit:
Citaat:
martimmie schreef:
Bericht bekijken
Alleen dat gedoe met die karpers, daar ben ik nog niet helemaal uit.
Gebakken karper.

Hier kan je zien hoe de karper klaar te maken. De fotoreeks wijst je precies aan hoe te werk te gaan. radio.cz/kapr

En het ziet er smakelijk uit!
Oud 17-09-07, 14:17   #34
Actief Lid

martimmie's avatar

Nationaliteit:
Bedankt Freddy. Ziet er inderdaad goed uit. Het is trouwens een leuke site. Ik bewaar hem in mijn "favorieten".
Oud 18-09-07, 18:56   #35
Actief Lid

Ruud en Esther's avatar

Nationaliteit:
Citaat:
Karinka schreef:
Bericht bekijken
zeker geen levende karper in een meer teruggooien (als deze al niet bevroren is) omdat de vis dan alsnog dood gaat vanwege de te grote temperatuur verschillen, deze kan niet meer acclimatiseren.
Volgens mij leeft een bevroren vis, nooit meer. Wat ze misschien bedoeld heeft is dat de betreffende karpers gekweekt zijn en als deze in de natuur worden teruggezet, levert dit gevaar op voor de natuurlijke populatie.
Ruud en Esther is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 18-09-07, 20:01   #36
Actief Lid

HeiDi's avatar

Nationaliteit:
Ik wil ook wel iets kwijt over kerstavond. Onze 1e ervaring was, dat je dus bijna nergens kunt eten,als je niet gereserveerd hebt.Alles is dan vol(gereserveerd) of dicht
Dus het jaar erop--> reserveren. Werkt prima
Dat kerstavond belangrijker is dan 1e kerstdag--> kwamen we achter 2 jaar geleden. We kregen een lekke band bij aankomst in Lanov,bij een ski-verleih. Anwb gebeld(nederland),zouden het regelen via tsjechie. Prima! Wachten,wachten en nog eens wachten,bellen weer wachten. Het vriest,sneeuwt....kids bij ons
Tsjechische "anwb"zat in trutnov, dus een heel eind rijden volgens die mensen Eindelijk kwamen ze, met een hele oude band( we hadden net voor de wintersport nieuwe banden opgezet) Waar we heel veel voor moesten betalen. Verder wilden ze ons niet helpen ivm kerstavond. Niet afslepen naar ons pension
Wij vonden het gigantisch veel geld,hebben dus de auto laten staan in centrum. De dag na kerst een prop in laten schieten voor 3 euro
Als je dat soort dingen maar weet van te voren dat er op die avond bijna tot niks gedaan krijgt bij de tsjechen is het geen probleem
HeiDi is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 18-09-07, 20:08   #37
Super Lid

jolanda berben's avatar

Nationaliteit:
Citaat:
Ruud en Esther schreef:
Bericht bekijken
Volgens mij leeft een bevroren vis, nooit meer. Wat ze misschien bedoeld heeft is dat de betreffende karpers gekweekt zijn en als deze in de natuur worden teruggezet, levert dit gevaar op voor de natuurlijke populatie.
Zal ze niet bedoeld hebben, als het meer bevroren is?
Oud 18-09-07, 20:28   #38
Volwaardig Lid

Karinka's avatar

Nationaliteit:
Inderdaad, dat bedoelde ik ook!
Karinka is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 19-09-07, 09:35   #39
Actief Lid

martimmie's avatar

Nationaliteit:
Haha, grappig misverstand . Ik koop wel gewoon karper die al dood is, dat maakt het een stuk gemakkelijker.

Heidi bedankt voor jouw ervaring. Wij vertrekken naar Tsjechie het weekend voor de kerst, dus zullen we van dat soort zaken geen last hebben. Maar het is wel handig om te weten. Je weet maar nooit wat er "op kan doen" met kerstavond.
Ik kijk er trouwens wel heel erg naar uit. Jullie ook?
Oud 19-09-07, 09:51   #40
Actief Lid

HeiDi's avatar

Nationaliteit:
Ja zekers kijken we ernaar uit. Nu al En het is nog lang geen kerst
Maar 1 geluk we gaan met herfstvakantie dr naar toe om een huisje te bekijken of meerdere...... Dat scheelt al weer,das nog maar 3 weken

Is het de 1e keer dat jullie met de kerst gaan?
HeiDi is offline   Bericht citeren in antwoord
Antwoord

Onderwerp-opties

Berichtregels