![]() |
|
|
#1 |
|
Nieuw Lid
|
Aanleg infrastructuur
Hallo!
Dit is mijn eerste keer op het forum, nadat ik al een tijdje meelees. Wij zijn bezig met de aankoop van een stuk grond in het Reuzengebergte. Nu waren we deze week bij de bemiddelaar (nederlands) en die vertelde ons dat als we willen bouwen we rekening moeten houden met een prijs van 25 tot 35 euro voor het aanleggen van de infrastructuur per m2 over de totale kavel. Aangezien het om een kavel van 1000m2 gaat moeten we dus 25000 tot 35000 euro betalen voor het aanleggen van elektra en water. Er zit een waterput in degrond, en de elektrakabel loopt over het land. Of er riolering ligt is nog niet helemaal duidelijk. Wie kan mij helpen met de vraag of dit reële bedragen zijn? ik vind het namelijk nogal veel! Groetjes Fleur |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Wordt er bij de infrasructuur ook meerdere zaken meebedoeld?
In Nederland is dat gas water, elektra, kabel tv, wegen, straatverlichting, eventueel drainage, riolering. Misschien praten jullie naast elkaar heen. Vraag een omschrijving van de werkzaamheden, gelardeerd met prijzen. Ennuh, meerwerk nooit betalen als er niets van te voren is overeengekomen. |
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
Legende
|
Fleur,
Prijs die je noemt is belachelijk en veel te hoog. Wellicht wil de (Nederlandse) bemiddelaar ook flink aan verdienen. Ga eens langs de gemeente en vraag wat de werkelijke kosten zijn. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Lid
|
meneer waar is het precies, en wat gaan ze precies doen, wat wilt U precies?
is iets duur? is iets goedkoop? tja.. ben ergggg goed op de hoogte! |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Nieuw Lid
|
Bij het aanleggen van de infrastructuur bedoelde hij alleen elektra en water. Dit ligt aan het perceel. Hiervoor zou de prijs dus 25 tot 35 euro de m2 zijn. in mijn ogen is dit erg duur (voor nederlandse begrippen.) het gaat er dus puur om dat er elektra en water aanwezig is op het perceel voor de bouw begint.
oh ja, het is mevrouw.......... |
|
|
|
|
|
#6 | |
|
Volwaardig Lid
Nationaliteit:
|
Citaat:
Ook in Limburg kennen ze het begrip "genaaid"! Meestal gebeurt dat tegen je zin en dan ook nog vaak door individuen die menen te kunnen profiteren van onbekendheid in een bepaalde materie of kunde. Ongetwijfeld hebben jullie je kunnen orienteren vóór de aankoop. Ik vraag mij af of je dat ter plekke hebt gedaan (hoe vaak ben je er geweest?) of alleen maar via de "bemiddelaar"? Heb je lokaal contakten kunnen leggen? Heb je via de Hospoda / hostinec kunnen uitzoeken wie daar lokaal over gaat. Heb je kontakt gezocht met de " "Burgemeester" of de lokale " Zlaty stránky" geraadpleegd? Ben erg benieuwd en mijn advies is om voorlopig nog geen verbintenissen aan te gaan. Laatst aangepast door zapalky; 14-09-07 om 21:19. |
|
|
|
|
|
|
#7 |
|
VIP Lid
|
het gaat niet om de grote van het kavel natuurlijk, maar om de afstand die afgelegd moet worden vanaf de hoofdwaterleiding en -elektra.
ik weet hier zo niet de kosten van, dat kan per gebied verschillen (rotsachtige grond of juist drassig...?) dit moet naar jullie grond toe aangelegd worden en daar zitten de kosten. riolering is niet per se nodig of niet mogelijk. in dat geval zal er een septic tank geplaatst moeten worden. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Actief Lid
Nationaliteit:
|
Het is voor mij WEL een bekend fenomeem. Durf niets te zeggen over het al of niet belachelijke van het bedrag, maar met name kleinere, maar wel uitgestrekte gemeentes in Tsjechie kunnen een bouwvegunning geven ,maar de bouwheer draait in zijn eentje op voor de nutsvoorzieningen van de aftapplaats TOT de bouwkavel. En o ja als dat bijvoorbeeld 1 km is .......kan dat aardig wat centjes kosten.
Sterker is ook nog de mogelijkheid dat een gemeente zelfs de VERPLICHTING aan de bouwvergunning kan koppelen van eisen en verplchtingen voor de verlenging/uitbreiding van de nutsvoorzieningen. Wees dus uiterst goed geinformeerd en consulteer een advocaat voor U ergens iets tekent. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
VIP Lid
|
Het is een belachelijke redernatie! Prijs per vierkante meter!!! Dus koop je een kavel 500 m2 dan ben je de helft, en bij 2000 m2 het dubbelle kwijt voor dezelfde voorzieningen! Niet doen dus. Overigens een sceptictank aanleggen mag in veel gebieden in Tsjechie ook al niet meer!
|
|
|
|
|
|
#10 |
|
Nieuw Lid
|
Dat is nieuw voor mij over de sceptictank. Wij zijn bezig met makelaar "de beste investering" en volgens hun mocht dat overal nog. Hoe weet ik of het in dat gebied van het reuzengebergte nog mag?
Laatst aangepast door PuNkEnStEiN; 03-10-07 om 04:46. Reden: Link naar topic over makelaar toegevoegd. |
|
|
|