![]() |
|
|
#102 |
|
Volwaardig Lid
|
He Corrie en Jan,
Wat jammer dat de uitzending is uitgesteld...moet je nog langer wachten......ach ja, maar jullie weten al hoe het afloopt natuurlijk. Leuk dat jullie plannen gestalte hebben gekregen. maar begrijp ik nou goed uit je oproepje Corrie ,dat Jan en de jongens nog in Nederland zitten??? Naast de camping en het pension wilden jullie toch ook nog een boerenbedrijf opzetten? Heel veel geluk en plezier met alles waar jullie mee bezig zijn. |
|
|
|
|
|
#103 |
|
Lid
|
Hoi Akkelien en de rest van het forum,
Tja, helaas is alles wat anders gelopen als gepland, alhoewel we wel al wisten dat het noodzakelijk was dat we tijdens de winterperiode weer in Nederland aan het werk zouden moeten. ( Ik heb helaas een hernia, dus ik kan niet zoveel. Mijn taak is dus op de boerderij passen) Dit is iets wat wij al hadden geaccepteerd, je krijgt het niet zomaar daar weet jij alles van. Het is precies zoals je het ziet in de afleveingen van "het roer om" en "ik vertrek" en zo. Alles valt veel duurder uit dan gepland. We hadden gedacht veel zelf te kunnen doen, maar op advies van onze Ludmila hebben wij alles overgelaten aan de aannemer omdat alles dan snel klaar zo zijn en wij het seizoen nog mee konden pakken. Mijn hele budget in 1x op, buiten de btw en al het extra werk om. En al met al is het nog niet klaar. Dus het seizoen lopen we mis. Maar ook dat had ik al snel in de gaten, vandaar dat ik nog niets aan de marketing heb gedaan. Maikel had al besloten om nog 2 jaar in Nederland te blijven om zijn broer en ons financieel bij te staan. Hij heeft samen met eric een flatje gekocht, alleen voor Eric was niet mogelijk en huren lukte niet. Hij heeft een 4 kamerflat waar wij onze eigen slaapkamer hebben met een kastbed. Wij hebben altijd voor hun gezorgd en hij vind het een eer nu voor ons te mogen zorgen. Ook hij ondersteund ons met een klein beetje geld. Ook wil Maikel er voor zorgen dat wij een beroep kunnen doen op zijn inkomen om de boel draaide te houden. Omdat het geld op is, willen wij extra geld lenen. Daar moet Jan weer 3 salarisstroken voor inleveren enz.enz. Aangezien onze reserve ook op zijn, moest Jan toch 3 maanden eerder terug naar Nederland. De boerderij bestaat nu uit 2 schaapjes, een border collie en een lief katertje. De rest volgt nog. Eerst geld maken, want onderhoud aan de beesten en eten kost ook geld. Al met al kunnen wij zeggen dat alles gaat zoals we hebben bedacht. Dus we zijn nog steeds positief en optimistisch!! Alle senario's hebben we bekeken voor dat we definitief kochten. We zijn heel blij dat we het hebben gedaan. Het is verre van ideaal, maar we houden een plaatje van hoe het over 5 jaar zal zijn in ons hoofd. Dat sterkt enorm en we geloven dat het ons door God op ons pad is gebracht en dat we worden getest. Maar niemand zegt dat we het alleen moeten doen. Het is wel onze droom, maar HULP hebben we zeker nodig. We hebben geduld en heel veel steun aan Hetty en Peter. Wij geloven dat niets van zelf gebeurt,we hebben ook nergens spijt van. Meer sparen was niet mogelijk, dus we moeten roeien met de riemen die we heben. Al met al, we vinden het nog steeds: Geslaagd!! We kunnen dus zeker zeer handige mannen en vrouwen gebruiken, die ons willen helpen met het bouwen van een sanitairblok en andere klusjes. Uiteraard tegen kost en inwoning en voldoende vrije tijd. Wat betreft de winterperiode: ik denk dat ik af en toe naar Nederland wil, maar degene die wil oppassen mag gerust de hele herfst/winter blijven. Het huis is groot genoeg, ik neem gewoon een appartement uit de verhuur. Officieel ben ik dit jaar toch nog niet in bedrijf. Anders pas ik me aan het termijn aan wat me wordt aangeboden. Belangrijk is wel dat het klikt. Belangrijk zijn ook mijn beestjes, die bijzonder zijn en veel aandacht nodig hebben, ja, zelfs de schaapjes, die moeten tam blijven. Wie wil er schaapjes kroelen? |
|
|
|
|
|
#104 |
|
Lid
|
periode herfst winter
De periode waar ik het over heb is eigenlijk heel simpel.
Ik ben hier vanaf 1 oktober tot hopelijk 1 maart alleen. Misschien dat er appartementen worden verhuurd, maar dan zorg ik wel dat ik er ben als jullie dat niet overnemen. De hele periode ben je/ zijn jullie welkom, ik kan ook wel wat achter de hand hulp gebruiken. ( stal schoonmaken, als mijn rug weer irritant doet) We zijn dit jaar 25 jaar getrouwd ( 29 december) en Jan heeft dan in iedergeval 2 weken vrijgenomen. Of wij dan hier zijn of in Nederland, dat weten wij nog niet. Geld voor een feest hebben we niet, maar als we maar bij elkaar zijn.Hangt in iedergeval ook af of ik een betrouwbaar persoon, stel, echtpaar of zo kan vinden aan wie ik het kan overdragen. Oja, de schapen gaan in de stal hoor, ook al zouden ze het liefst ook in huis willen!!! ![]() |
|
|
|
|
|
#105 |
|
Lid
|
wat een avontuur,harstikke leuk, positief blijven en er voor gaan.Hier in Nederland wil je niet meer wonen als je al lekker zo'n tijd in Tsjechie zit.Ik zou de stap ook graag wagen maar met 3 kinderen in de opgroeiende fase,is dat geen optie, en financieel trouwens ook niet. Voorlopig houden we het maar bij vakanties naar het mooie Reuzengebergte. Ik ga zeker naar de uitzending kijken en ik wens jullie alle goeds [en een hoop klandizie ] voor de toekomst. |
|
|
|
|
|
#106 |
|
Forum Freak
|
donderdag 13 sept Ned 1 21:10-22:10 uur
Volgens teletekst pagina 236 komt vanavond om 21:10 uur de serie "ik vertrek"
bron: www.tros.nl/ikvertrek We volgen Berry en Marjolein Schut-Hooijmeijer in hun zoektocht door Tsjechië en Spanje. Als het bedrijf van Berry Schut failliet wordt verklaard, is de maat vol. Hij is de eindeloze stroom brieven van incassobureaus zat en wil het bureaucratische Nederland met zijn vrouw en drie kinderen zo snel mogelijk verlaten. De bestemming is nog onbekend, maar dát de familie voorgoed emigreert, staat vast. Het afhandelen van Berry's faillissement kost echter veel tijd en Berry heeft daar het geduld niet voor. Tot overmaat van ramp wordt zijn paspoort ook nog door de rechter commissaris ingenomen. Justitie acht de kans té groot dat Berry Nederland ontvlucht en de vragen rondom zijn faillissement niet langer kan beantwoorden. Hiermee lijkt de droom van de familie Schut in duigen te vallen. Maar niet voor lang. Op de dag dat Berry zijn paspoort terugkrijgt voor een korte vakantie, verlaat het gezin Nederland voorgoed. Wat volgt is een lange zoektocht door Europa, waarin de familie Schut met ups, en vooral ook veel downs, op zoek gaat naar een nieuw leven. |
|
|
|
|
|
#108 |
|
Lid
|
Hallo,
Ik moet het doen met de gegevens zoals ons doorgegeven zijn door de redactie en filmcrew. Ons is gezegd dat wij gekozen zijn uit 5 Tsjechie verhalen, dat was februari dit jaar. Het kan zijn dat er later toch nieuwe verhalen zijn gekomen, want eerst had de Tros 5 afleveringen besteld, later werden er weer 8 bijgekocht, dat was in mei bekend. Wat er dan gefilmd wordt mogen ze niet zeggen. Misschien toch een van de tsjechie gangers die eerst waren afgewezen. Ik ga daar niet over!! Voor ons is dit ook een verrassing, maar het maakt mij persoonlijk niets uit. Hetty en Peter komen ook weer op TV, dat is ook Tsjechie. Dus voorals nog 11 oktober onze uitzending en 25 oktober die van Hetty en Peter Jordaan. Let op, voordat ik commentaar ga krijgen.....dit is wat mij door onze regiseusse is verteld. Zij heeft ook de aflevering van Hetty en Peter, een jaar later gedaan! |
|
|
|
|
|
#109 |
|
Super Lid
|
forumnamen?
|
|
|
|
|
|
#110 |
|
Pivonist
|
Nou, ik ben nieuwsgierig...............................na wat ik gezien heb hoop ik dat deze wat meer serieus zijn!
|
|
|
|