![]() |
|
|
#21 |
|
Actief Lid
|
Gezocht gezellig,bruisend dorpje in het skiegebied
Als je gaat snuffelen in de rubriek accommodaties op het forum kom je natuurlijk ook al heel veel tips tegen .over de streek en de omgeving
En het mooie is je bent er vroeg bij ![]() |
|
|
|
|
#22 |
|
Nieuw Lid
|
ik denk dat onze keus toch gevallen is op harrachov.
nu heb ik een mooie vakantie woning gevonden daar in de buurt, maar ik ben nog aan het wachten op een reactie van de eigenaar. het huis ligt in het plaatsje korenov en is van een mede forumlid. dus nog eventjes afwachten. ![]() |
|
|
|
|
#23 |
|
VIP Lid
|
Waar jullie ook naar toe gaan, kijk wel even of het huis langs een weg ligt waar de Bus rijdt. Deze wordt in ieder geval sneeuwvrij gehouden. Het huis moet ook niet op een heuvel(tje) of een stuk lager dan de weg liggen, anders kun je er met de auto niet bij komen. (of je moet van sneeuwruimen houden!)
Veel plezier!! Carlo. |
|
|
|
|
#24 |
|
Lid
Nationaliteit:
|
|
|
|
|
|
#25 |
|
Super Lid
|
Korenov ligt wel buiten het centrum en is dus niet echt bruisend, waar je om vroeg...
|
|
|
|
|
#27 |
|
Super Lid
|
is het niet gelukt? kijk anders even bij
tsjechoreizen
, die hebben normaliter best veel aanbod. wat ik zelf leuk vond was dus pension Mona, hier kan je ook direct boeken, midden in het centrum t.o. de kinderskipiste.
|
|
|
|
|
#28 |
|
Actief Lid
|
Glasfabriek
Harrachov is inderdaad wel Toeristisch, maar maak je geen illusie over de andere plaatsen die je hier voorgeschoteld worden.... Die zijn net zo goed toeristisch, anders wisten zij er ook niks over. Het leuke aan Harrachov is wel dat er ook een glasfabriek is die je kunt bezoeken. (Ik heb daar zelf eens een poging gedaan een kelk te blazen) en veel verschillende pistes. Daarnaast is het een prachtig gebied met veel andere activiteiten naast het skieën. Vlak bij die prachtige waterval (die dan hoogstwaarschijnlijk meer uit ijs zal bestaan ) is een café restaurantje, waar ze lekkere warme Chocolademelk schenken..... Hoge pistes kleine pistes, springschansen, kabelbanen etc..... En je hoeft je niet van thuis afgesloten te voelen want op sommige plekken verkopen ze zelfs het AD en/of de Telegraaf.....
Maar voor mij geld maar 1 ding, en da's de glasfabriek. Als je daar een rondleiding volgt, kun je kopen in de fabriekswinkel tegen gereduceerd tarief. Zorg dus dat je een plekje over hebt voor op de terugweg!!!! |
|
|
|
|
#29 |
|
Nieuw Lid
|
helaas is het huis in korenov al verhuurd.na verder te hebben gezocht heb ik een appartement in vrchlabi gevonden. heeft er iemand nog nuttige informatie of tips over deze plaats? het dorpje op zich lijkt me wel wat en voor wat beteft het skieen moet ik geloof ik in herlicovich zijn. verder kan ik wel weinig over het landschap terug vinden. nu is het de bedoeling te gaan van 2 februari tot en met 9 februari, maakt het dan nog iets uit waar we naartoe gaan in verband met wel of geen sneeuw of hebben we overal net zoveel kans? |
|
|
|
|
#30 |
|
Actief Lid
|
geen reclame,maar vraag jan & akkelien eens op dit forum, kun je gezellig vertoeven in een centraal skigebied, onze kids vonden/vinden het dr ![]() |
|
|