|
|
![]() |
||||||
|
|
Onderwerp-opties | In onderwerp zoeken | Weergave |
|
|
#1 |
|
Actief Lid
|
Beste mensen,
Een ieder die tevreden terug kan kijken op een geslaagde makelaarsbemiddeling uit zich wellicht positief over de bemiddelaars/makelaars die dit hebben gerealiseerd. Maar in mijn ogen moet een bemiddelaar/makelaar er in hoofdzaak zijn voor de aankoop. Maar in veel gevallen bieden, zeker niet alle! Zij ook andere diensten aan die toch al aardig in de papieren kunnen lopen. Ik bedoel b.v. postadres, verenigingkosten, advocaat/boekhoudkosten en ga zo maar door. Mijn vraag is! Hoe hebben jullie dat geregeld? al die op het oog kleine dingetjes. En vooral bent u tevreden over de kwaliteit en bedragen die hier mee gemoeid zijn. M.V.G. Boeda Bericht 11-09-07 om 17:56 aangepast door PuNkEnStEiN. Reden: Apart topic van gemaakt; stond in een ander onderwerp. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Nou ja, beste Boeda,
Ik was net van plan om een topic te openen met als tite": Nog een makelaar nodig? Je hebt gelijk, je hebt alleen maar een makelaar nodig. Maar als je kijkt wat er gebeurd ondertussen, is dat de nederlandse "makelaars" de Tsjechische sites afstruinen en daar het project te koop aan bieden. Er wordt dus 2 x aan de aankoop van de woning verdiend. Toen ik onze woning kocht waren wij volledig onbekend met het aankopen van een woning. Dank zij onze nederlandse makelar verliep alles vloeiend. De Tsjechische wet is ondertussen veranderd. Internet bied veel om te bezien hoe je een huis kan kopen. Ik durf ondertussen een huis te kopen in Tsjechie zonder allerhande tussenpersonen. En of ik tevreden ben over de poen? Ach, het is altijd te duur. Maar...... achteraf hebben we uitstekend geboerd. Wij zijn zeer tevreden. |
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
Actief Lid
|
makelaar pohatka
na al mijn ervaringen met onroerend goed ,en alle verhalen lezend over andere makelaars denk ik wel eens, ik wordt ook makelaar....
![]() al is het maar om anderen te helpen. maar na 5 minuten is deze drang gelukkig weer weg, tot de volgende posting over makelaars. dus waaraan herken je een goede makelaar, of waaraan zou hij moeten voldoen? graag uw reactie over de nieuwe virtuele makelaar pohatka |
|
|
|
|
|
#4 |
|
De makelaar moet
voldoende kennis hebben op tijd de spullen klaar hebben bouwkundig onderlegd zijn niet met iedereen meekletsen exact aangeven wat de kosten zijn op tijd bij het perceel staan, liefst op de juidte datum ook nog de gebreken aan kunnen wijzen en niet schaapachtig kijken als jij ze ziet zorgen dat het pand te bezichtigen is, ontdaan van rotzooi de omgving kennen eerst van te voren het pand gezien te hebben weten hoe en wat van verzekeringen vertellen over septictank/waterleiding en manier van verwarmen weten wie de burgemeester is (en om een uitstekende makelaar te worden moet je behept zijn met een goede babbel om de laatste euro uit andermans zak te kletsen). |
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
Moderator
|
De vraag van curious vind ik aansluiten op het onlangs door boeda gestarte topic, dus ik heb ze maar samengevoegd.
![]() |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Actief Lid
|
Tevreden met je makelaar
Graag haak ik in op dit item, er zijn nl. ook makelaars die een hele goede service bieden voor een hele redelijke prijs.
Na ca.2 jaar zoeken en goede en minder goede ervaringen met zowel Tsjechische als Nederlandse makelaars, zijn we nu in in het bezit van een heel mooi pand in het dorpje Hut, vlakbij Pencin, in de driehoek Jablonec nad Nisou-Tanvald- Zelezny Brod en ca. 25 km ten Z.O. van Liberec. In de eerste instantie gingen we in zee met Best Investments, we hadden bijna een pand gekocht, toen de prijs plotseling 10.000 Euro hoger bleek. Ook met Tsjechie Totaal, slechte ervaringen en dit omdat deze makelaar absurde prijzen vroeg voor bezichtigingen en de prijzen bij andere(vaak tsjechische makelaars) veel lager bleken te zijn. Gunstige ervaringen hebben we gehad met Tool Investments, met dit bedrijf niet in zee gegaan omdat aanbod te klein was. Uiteindelijk zaken gedaan met EKRK. Dit bedrijf heeft vele goede contacten met Tsjechische makelaars. De begeleiding hebben we als heel positief ervaren. De tarieven ziijn heel redelijk, ook voor b.v. het oprichten van een S.R.O. en het voeren van de boekhouding. Hiermee proberend de opinie te ontzenuwen, dat makelaars alleen maar zakkenvullers zouden zijn. Er is natuurlijk veel kaf onder het koren, maar als je een beetje uitkijkt en informeert, is het wel degelijk mogelijk, om op een heel bevredigende wijze een pand te kopen in CZ. Henk 1948 |
|
|
|
|
|