|
|
![]() |
||||||
|
|
Onderwerp-opties | In onderwerp zoeken | Weergave |
|
|
#1 |
|
Volwaardig Lid
|
Grond kopen
achter ons huis in tsjechie ligt nog een stuk bos wat volgens
de site van het kadaster eigendom is van cz. weet iemand van jullie hoe we het beste kunnen handelen om dit stuk erbij te kopen ? kan dit misschien "gewoon" via internet? ons huis hebben we gekocht met een verblijfsvergunning . alvast bedankt voor de moeite |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Actief Lid
|
zover ik weet kan je bos- en landbouwgrond alleen kopen met een s.r.o. en niet met een verblijfsvergunning (op eigen naam dus).
dus zou je een s.r.o. moeten oprichten, wie je moet benaderen om het bos te kopen zou ik eerlijk gezegd ook niet weten maar neem aan dat elke plaatselijke makelaar of bijvoorbeeld het kadaster je daar over kan inlichten. vraag blijft wel, lijkt me, of het uberhaupt te koop is... ron |
|
|
|
|
|
#5 |
|
VIP Lid
|
Je zou ook bij de gemeente kunnen informeren.
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
Volwaardig Lid
Nationaliteit:
|
Judith: volg een goed advies op. Maak kennis met de burgemeester. Zoek hem op en leg je vraag voor erken zijn belangrijkheid. Echt, dát werkt. Laat je wensen achter in de hospoda of hostinec, ( ik hoop dat je/jullie daar regelmatig komen) Neem in ieder geval buren, familie van buren mee die je aanvraag of wensen kunnen ondersteunen en maak in ieder geval duidelijk WAT je ermee wilt gaan doen, zoals conservering van de lokale natuur, bescherming van iets bijzonders, openstelling voor projecten voor natuurbehoud etc.. tenzij het een productiebos is, en dan betaal je uiteindelijk alleen maar de prijs per kubieke meter met een aankoopverplichting voor nieuwe aanplant.
ik ben benieuwd naar de uiteindelijke resultaten. Eeen PB'te tegen die tijd dus maar? Groet,
|
|
|
|
|
#7 |
|
Actief Lid
|
Hou rekening met de bedrijvigheid van die s.r.o. dan.... ook die kunnen niet "zomaar" bos kopen. Het kan zijn dat je dan ook met een tekengemachtigde, of werknemer moet komen die een diploma bos en tuinbouw heeft.... Ze geven niet zomaar toestemming aan bedrijven om een bos te onderhouden.... hiervoor moet je aantoonbaar kunnen maken dat je dat ook beheerst.....
|
|
|
|
|
|
#9 |
|
Actief Lid
|
Trouwens wat ik me afvraag, waarom zou je een bos moeten bezitten om ervan te kunnen genieten? Het grenst aan je eigen grond en nu wordt het fijn door iemand anders onderhouden denk ik zomaar.
|
|
|
|
|
|
#10 |
|
VIP Lid
|
Maar dan blijft er altijd de mogelijkheid, dat een ander er iets mee gaat doen wat jij nou net niet zo leuk vindt. Met elke meter grond die je erbij kunt kopen hou je zoiets meer op afstand.
|
|
|
|