![]() |
|
|
#1 |
|
Nieuw Lid
Nationaliteit:
|
RK CzechBizz
Wij hebben iets gekocht in Tsjechie.
Naar onze mening met de verkeerde makelaar. De bezichtigingen waren goed, daar verdient hij ook zijn geld mee, maar het vervolg alleen maar ellende. Afdingen ging altijd moeilijk, zei hij, maar liet ons nooit iets zien dat hij ook daadwerkelijk een bod had doorgegeven, en een cc doormailen is toch heel makkelijk. Het lag altijd aan andere makelaars en nooit aan hem. Andere makelaars waren voor hem allemaal ezels. Toen wij, na vele bezichtigingen, eindelijk een pand hadden aangekocht kwam de afrekening. Meneer had zichzelf rijk gerekend met o.a. de berekende km vergoeding. Hij had ook een aantal prive km doorberekend en was op een afspraak bij de advokaat gekomen waar wij niet om gevraagd hadden en waar wij ook totaal niets aan hem hadden. Maar hij was hoogst waarschijnlijk in de buurt en dacht, dan kan ik de volle pond rekenen. Conclusie, veel te veel km's. Als je hier redelijk met hem over kon praten, geen probleem, maar meneer Olierook kan niet tegen kritiek of commentaar op zijn handelen. Uitkomst: Chantage, als wij niet de hele rekening zouden betalen liet hij wel even beslag leggen op onze SRO en konden wij niets beginnen met onze aankoop (vervelend want de SRO stond op zijn adres). Bangmakerij: dreigen, dreigen en nog eens dreigen. Dus hebben wij nu 11.000 kronen te veel moeten betalen. Dit hebben wij uiteindelijk, onder protest, gedaan om van het wekenlange gezeur en gedreig af te zijn. Als er mensen verdere interesse hebben in de Heer Olierook, wij hebben alle correspondentie met deze "meneer" op papier staan. Onze mening is dus dat dhr. Olierook een oplichter is en als wij dit van tevoren hadden geweten hadden wij nooit zaken gedaan met Czechbizz, ook al zijn wij nu in het bezit van een prachtig pand. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Actief Lid
|
wij hebben helaas vorig jaar ook te maken gehad met czechbizz ik heb er al eerder overgeschreven en kregen met precies dezelfde problemen te maken. dreigen met beslag, iedereen is fout maar de heer olierook niet, veel beloven en weinig doen etc. etc. het is eenvoudig te checken via google dat de man het al met velen aan de stok heeft gehad.
wij legden ons eerste contact met hem eind 2005 en toen was er nog niet veel over hem voorhanden op het internet, later bleek dat hij pas in 2005 gestart is met zijn makelaarsaktiviteiten. als ik toen wist dat ik nu weet was ik nooit met hem in zee gegaan leert een mens ook van. hij kan inderdaad totaal niet tegen kritiek en heeft op alles en iedereen wel iets aan te merken. toch denk ik dat het hem klanten kost hij heeft zijn prijzen naar beneden bijgesteld, staat niet meer op beurzen en heeft zijn makelaarsaktiviteiten ondergebracht in een andere s.r.o. zodat hij nu niet meer b.t.w plichtig is (althans voorlopig) en zo goedkoper kan werken.. ps. je moet er rekening mee houden dat het feit dat doordat je dit bericht hebt geplaatst je automatisch verzekerd bent van een nieuwe stroom van emails van zijn kant reken op aankondigingen van processen wegens laster, smaad etc. ik weet er alles van is de "standaardprocedure". ron |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Volwaardig Lid
|
Tja Piet en Ron,
Wat kan ik hierop zeggen. Wij hebben ook zaken gedaan met Czechbizz en we zijn altijd goed behandeld. Misschien een wisselwerking tussen beide partijen? Wat me wel is opgevallen, is dat Robert geen mogelijkheden heeft om op e.e.a. te reageren, omdat hij verbannen is van dit forum. Achter z'n rug om kritiek geven vind ik eigenlijk niet zo netjes en valt me tegen op dit verder voortreffelijke forum. m.vr.gr. Ben |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Super Lid
|
Wij hebben geen zaken gedaan met vermeld persoon, maar zijn wel via email door hem benaderd. Was het een normaal emailtje geweest, dan geen probleem, maar als iemand ons pension/camping gaat afkraken, zonder er te zijn geweest, gaat mij iets te ver.
Aangezien ik wist dat hij geen toegang meer heeft op dit forum, heb ik kritiek geleverd via het andere, ook al eens genoemde, forum. Krijg ik een zeer boos mailtje, vol met dreigementen met advocaten etc. Wat bleek : ook daar was hij al als lid verwijderd en kon hij zich niet verdedigen. Van twee forums worden verwijderd. Aan wie zou dat toch liggen?????? Als mijn kritiek niet door de beugel kan, dan mag het verwijderd worden. |
|
|
|
|
|
#6 | |
|
Actief Lid
|
Citaat:
ja wij hebben destijds ook een paar kritieken gezet op het eigen forum van deze makelaar en al snel werden we geblokkeerd en konden we geen berichten meer plaatsen...... beetje kinderachtig. ron |
|
|
|
|
|
|
#7 |
|
Nieuw Lid
Nationaliteit:
|
Zodra ik een mail van dhr. Olierook ontvang zal ik het op het forum zetten zodat jullie allemaal mee kunnen lezen.
|
|
|
|
|
|
#8 |
|
Nieuw Lid
|
Ervaring makelaars
Ruim een jaar gelden hebben wij een huis gekocht via Czechbizz, waar wij zeer tevreden over zijn.
Hierbij in het kort onze ervaring: Onze eerste makelaar was Giant Real Estate, met deze hebben we de eerste bezichtiging gedaan. De kennismaking en de bezichtiging gingen voorspoedig, alleen hadden wij het gevoel dat het een beetje te snel ging (meer een autoverkoper dan een makelaar). Vervolgens zijn wij verder in zee gegaan met czechbizz. Naar ons gevoel ging het er hier iets professioneler aan toe. Zaken zoals achterstallig onderhoud werden uitvoerig besproken. Bij de aankoop van onze woning speelde een geval van nalatenschap en onderverhuur, dit is naar alle tevredenheid door de makelaar en advocaat geregeld. Ook is Czechbizz een nederlandse makelaar met een advocaat. Onze indruk is persoonlijk, vertrouwelijk en professioneel. Succes met de aankoop Agnes & Berry. ![]() |
|
|
|
|
|
#9 | |
|
Actief Lid
|
Citaat:
gelukkig spreekt de notaris duits en de verkopende makelaar engels dus alle aanpassingen konden we ter plaatse doornemen. kortom wij, de notaris en de man van tana deden al het werk en de heer olierook zat op zijn kantoor wellicht alvast zijn provisie declaratie te typen..... natuurlijk hebben wij daarna protest aangetekend maar het lag allemaal van de andere partijen...... ron |
|
|
|
|
|
|
#10 |
|
Actief Lid
|
bedankt voor de aanvulling david.
ik heb het afgelopen jaar ook al vele emails van czechbizz ontvangen met aankondigingen omtrent op handen zijnde rechtzaken wegens laster, smaad, familieleden die hij kon inschakelen, de fiscus die hij op mijn dak zou sturen kortom een heel scala, dit naar aanleiding van het geven van mijn mening omtrent zijn bedrijf op forums. het is echter nooit tot een rechtzaak gekomen en dat zal nu ook niet plaatsvinden. de vrijheid van meningsuiting is een groot goed in nederland (en daarbuiten) daarnaast is de heer olierook, in mijn visie, iemand met een dubbele agenda. namelijk op zijn forum in de rubriek "makelaars onder de loep" mag hij blijkbaar wel van alles en nog wat over andere makelaars publiceren veelal ongenuanceerd en doorspekt met toespelingen en veronderstellingen.. ik zou zeggen wie kaatst.... ron Laatst aangepast door Yvonne Roelofsen; 12-09-07 om 12:55. Reden: typefout |
|
|
|